Godmorgon 6 November
Godmorgon alla.
Idag har jag varit uppe tidigt eftersom jag blev tidig i säng igår. Jag har sovit heeela natten vilket är ganska ovanligt.
Idag är ju en röd dag så jag vet inte riktigt hur butiker och Loppisar har öppet?
Vi är på jakt efter ett litet sängbord till det nyrenoverade gästrummet.
/Maria
Hej svejs Bumbleboo och alla andra 
Kom ihåg att tänka på de dina som inte finns med oss idag, åtminstone en minut eller två 
Ha det/ kram
Godmorgon!
Trodde inte jag kom så högt på listan så pass sent på dagen!
Idag är det ledigt från älgskogen, denna dagen jagar vi inte älg, en tradition sedan gammalt, likaså juldagen är jaktfri.
Regnat i natt men nu klarnar det upp och det verkar bli en fin dag.
Framåt kvällen när det mörknat så blir det ett besök på kyrkogården.
Ha en bra dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Gomorron på er denna soliga dag.
En till dag som jag fått sovit ut..ända till kl 8 men konstigt nog så känner jag mej avtrubbad, jag får väl gå ut en stund i friska luften.Ha en bra dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
god morgon
Sitter ensam hela dagen och halva kvällen för gubben jobbar. Tur att ni finns alla vänner i burken 
jag tänder några ljus till dem som inte är med längre.

Godmorgon,
Jaså man ska tänka på sina döda… Har ju inte så många döda närstående. Men visst kan jag tända ljus och tänka på dem.
Detta med röd dag märks annars mest på att det inte kommer någon tidning idag!
Jag ska äta frukost, sedan lulla lite med korsorden, sedan ta itu med bakningen.
Återkommer nog senare idag…
Ha det gott!
Godmorgon! Ännu en härligt solig dag, och idag ska jag också hinna ut medan solen skiner
vi ska åka upp på stan och äta lunch, men först städa lite. Jag har gett sambon städbeting, och mig själv också, förstås.
Ikväll ska vi/jag vara barnvakt till stora och lilla N
… jag har lovat. Typtiskt, då ringer våra kompisar som vi brukar spela spel med och vill bjuda hem oss ikväll. Hoppas att få till det nästa helg istället.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Dagens!
Drog mig lite imorse, sedan har jag tillbringat en god stund med att gå igenom lösa recept. Jag har sorterat upp dem i högar efter huvudingredienser o ska…så småningom…sätta in dem i pärmar. Blir lite lättare att hitta då jag nog närmar mig 500 lösa recept nu. 
Guben jagar men förhoppningsvis kommer han snart hem. Solen lyser o jag vill att vi ska hitta på ngt, hela familjen tillsammans. Ja, knappast Sonen förstås. Han skulle visst göra ut 9:ans mattebok för att mattefröken ska få sig en knäpp på näsan…jaja, alla sätt är bra sålänge han gör det han ska göra o gör det bra!
Har lagt en fläskfilé i marinad…i brist på vitt vin tog jag en slurk gammalt hjortronvin…kan bli intressant! Honung o vinäger därtill…blir nog ngt slags kryddsmör till. Undrar om citron- o sardellsmör kan bli häftigt till? Får grubbla ett litet tag till…
Nu tänker jag ta fram barnet i mig o spela spel på datorn! Ha en bra dag allahopa! 
God morgon. Grått idag också, vi får hoppas det vänder som igår. Här ska jag fortsätta att måla golv.
Ikväll blir det nog en promenad till skogskyrkogården.
#8 Hi hi, din matlagningsstil påminner om min, har man inte det ena så tar man det andra, och mycket experimenterande, och oftast blir det bra!
Jag ser numera till att alltid ha matlagningsvin och pressad citron på flaska hemma, eftersom det håller sig bättre än färsk citron / lime. Syra i maten är klart underskattat och outforskat!
God eftermiddag 
Sent inne idag eftersom här har varit älgjakt. Sista tilldelade älgen skjuten, så nu är det över för i år för vår del.
Det har varit en kanonfin dag, sol från absolut molnfri himmel från solupp till solned.
Solen försvann bakom skogen redan strax efter kl 15, men i den högsta björktoppen satt ett gäng gulsparvar och myste i de sista varma strålarna.
fantastiskt vackra fåglar! jag tror aldrig jag har sett gulsparvar tidigare. Är det jag som är blind eller bor jag på fel ställe?
aha… ute på landsbygden alltså 
aha… ute på landsbygden alltså 
Finns i stan också. Gulsparvar alltså. Åtminstone i den här staden.
Vilken Gullegris chic
/Maria
Godkväll!
Var uppe tidigt och gick en långpromenad i regnskurarna med Silver.
Sen har jag varit hos min dotter resten av dagen.
Ha en fortsatt skön kväll.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

God kväll!
Vi har haft en strålande vacker dag med sol.
När mörkret fallit åkte jag med barn och barnbarn till kyrkogården, där var ett hav av ljus, frost på marken och där ovanför en vacker stjärnhimmel, så otroligt vackert och stämningsfullt.
Ljus har jag tänt även här hemma, mina tankar går ofta, inte bara idag till dom kära som gått vidare till andra sidan.
Ha det så gott allihopa