Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 810 ggr
Cristine
0

Hörde på Tv.n..)

att Svenskarna är de mest konflikträdda(vågar inte säga ifrån på jobbet) i  hela norden, vad säger du om det?. Förvånad

(Ja inte Puman dåGlad)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Hemma kan jag möjligen vara lite konfliktskygg men definitivt inte på jobbet!! Tungan uteGlad

Zabelle   

[GunillaF]
0

Harkel….hm… Det gäller nog inte alla…!Oskyldig

MaMaMade
0

Tja, jag själv har svårt för folk som går ut med aggressivitet istället för koncis o diplomatisk kritik. Har nog med det enormt dåliga självförtroende jag hade som yngre, tampas emellanåt med det än. Kan iofs själv "rya av" emellanåt med det är mer med dem som jag vet tål det.

zabelle
0

#3 Håller absolut med dig, aggressiva människor är inte kul. Konflikter löser man bäst om man lungt och sakligt kan lägga fram bra argument.

Zabelle   

Cristine
0

Det är väl så att man tror att chefen eller arbetskamraterna kan bli aggresiva!

#2 Nej jag vet att du inte biter dej i tungan Gunilla!Glad

Bergspuman
0

Kan nog stämma. Jag är väldigt konflikträdd. Blivit skrämd av min labila och hårdhänta mamma som liten.

Bergspuman
0

#0 Joo det är jag visst! Fast jag gör hela tiden saker och ting jag är rädd för! Förvånad

[Asta]
0

Att ta en konflikt behöver inte innebära aggressivitet. Det är viktigt att ta konflikter ibland, många gånger kan få folk må mycket sämre av att man inte hanterar dolda konflikter.

[MargaretaA]
0

Ja det tror jag verkligen på.

jag var också väldigt konflikträdd när jag var yngre. Men efter ett yrkesliv med mest icke svenskar som arbetskamrater och 25 års äktenskap med en utlänning har jag blivit botad.

Jag är inte det minsta rädd att ta konflikter och diskussioner numera. Däremot anser jag inte att man behöver tåla aggressivitet.

MaMaMade
0

Naturligtvis inte men tyvärr så gör många det (så upplever jag det iaf). Av egna erfarenheter (självförtroendet o rädslan för "arga röster") försöker jag att framföra saker (negativa då) på ett så diplomatiskt sätt som möjligt. Vet att jag kan förstöra år för en person som är extremt känslig om det framförs på fel sätt.

[MargaretaA]
0

ja det är inte alltid så lätt att ge kritik heller. Obestämd

Cristine
0

Man ska vara försiktig med vad man säger och hur, men man ska absolut ta upp problemet annars blir det bara värre med tiden och svårare att hantera.

[Sisa]
0

Tar det också lugnt vid konflikter. Vill någon vara aggressiv, så låt dom vara det då..sånt går över..

Huvudsaken att man är rättvis.. och att man vet vad man pratar om..Glad

penke
0

..njaa,"konflikträdda" är nog fel ord..
 det finns en del..konflikt-sökande som avskräcker
 de där som alltid måste rya o stöka om allt
 sällan för att finna en lösning,mer för KONFLIKTEN
 visa att de minsann,bråkar ingen med..
 om det bara så är färgen på blommorna avd. samlar till ..

att "vi" kallas så,tror jag mer har att göra med,
 att få klarar av att hålla en ..dynamisk dialog
 att man kan prata sport eller politik
 inte främst för att VINNA,utan för att det kan vara kul :- )

penke