God Morgon 23/10.
God morgon Chik och alla ni som kommer ur sängen eftersom.
Jag åker strax iväg på födelsedagsuppvaktning så mig slipper ni i dag.
Ha det gott så ses vi i kväll.
Godmorgon, mulet här med regn som hänger i luften. Vi har tydligen en stor skatfamilj som bor här. De hackar i sig äpplen från träden och nu håller du på med att äta upp fågelmaten
.
Idag ska jag ha en trevlig dag med kompisar från V-ås. Vi ska vara ute så jag hoppas på fint väder.
Ut nu och fånga dagen! Den springer fort!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Morrn chik o alla andra iFokusfluktare!
06:30 ville töserna ha sina lördagspåsar men vi fick dra oss till kl 8 efter överlämnandet, jag med en kurrande pälshög på maggen.
*Vitt, vitt, vitt* o -5 grader utanför husets väggar. Jag som skulle plocka in lite pynt från skogen! 
Nu ska jag plocka lite i högarna här hemma o fixa lite gott till i afton.
Önskar er en finfin lördag! 
God morgon Chik och alla härliga vänner!
Efter 2 timmar har jag lyckats ta mej in igen, tur man är envis. Ser ut som jag inte bara har ett fel utan två, först och främst dog modemet, jag provade med allt men var till slut tvungen ringa support som talade om vad jag skulle göra(det jag redan gjort) och till slut kom han på att modemet dött(vilket jag talat om) och gjorde en felanmälan. När jag undrade hur lång tid det skulle ta, blev infot en vecka. Jag påpekade att efter en vecka hade de förlorat en kund för jag skulle ligga som en fisk på land…stendöd, men han lät sig inte bevekas. men skam den som ger sig, han kände inte denna envisa tant. Jag kom på att jag hade ett par urgamla modem i verstaden men sedär tog det stopp på en gång, proppen till strömmen var mycket större än urtaget i modemet(det gör de på pin tji för att man ska använda bara deras) så jag fick ta och karva ett större hål med kniv. Nu kommer jag åtminstonde in stundvis, det är därför jag passar på och skriver så långt inlägg, tvärt emot min vana.Emellanåt så kan jag läsa på mobilen så jag ser vad ni har för er. Det går att skriva också men det är väldigt jobbigt. Ha det så bra i helgen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hej alla!
Sicket elände goa Cristine och tur att du har mobilen och i värsta fall snigelposten.
Vi är hundvakt igen till på måndag så vi har varit ute med var sin hund *ler*.
/kram
Ja, ja Christine - det gäller att vara envis! 
Här ska vi försöka komma igång med att slipa köksgolvet, vi är lite sega på förmiddagen dock.
Står och studerar mina fågelvänner. Det var värst vad det kommit många snabbt! Till och med bergsfinkar har redan kommit ner. Och jag tror faktiskt att jag har några gråsparvar där bland pilfinkarna. Och våra "gårdsskator" är kungar och håller ganska bra bort kajor och duvor. De kommer ju inte åt maten i matarna så det gäller att äga marken under matarna där småfåglarna spiller. Får nog börja skriva en lista på fågelsorter.
Hoppsan! Det var rediga tag Cristine! Jag är imponerad!
Här har jag kravlat mig ur sängen efter runt 11 timmars sovande, till slut var det ryggen som började småmola efter att ha legat så länge.
Snuvig som satan och huvudvärk, blir Panodil brus idag och stillhet. Ska som sagt ut och hämta mina dammsugarpåsar, är nog allt!
Laga lite mat, ligga på soffan och lösa korsord. Ikväll tvättstuga, det är inte så farligt ansträngande. Och så några reprisomgångar av Morden i Midsomer. Lördagsnajs!
Ha det gott!

Måste ju titta in till er på Livskvalite och hälsa på då det var evigheter sedan!

Hoppas ni har det okej och livet rullar på!
Stackars dig Cristine med ditt datastrul… jag har full förståelse. Man blir frustrerad att inte komma online. *varm kram*
Krya på er ni som är krassliga.
Ha en underbar dag… önskar jag er alla.

God förmiddag 
Kallt och klart väder med frostvitt täcke över nejderna. Idag skär vi ner älgarna som sköts förra helgen och min mamma fyller år idag, min fru imorgon på FN-dagen, så vi har att göra.

God Morgon!
Ja..för mej är det ännu morgon! Älskar långa mornar…
Så glad att se Dej, Cristine…och alla Er andra.
Ha en skön lördag!
Ja visst är det morgon fortfarande Sisa 
Här är det fortfarande vitt ute men jag har hört rykten om kommande regn så eländet är väl borta snart får man hoppas.
Gubben jobbar hela helgen så jag får trösta mig med full kontroll över kylskåpet och fjärrkontrollen.
ha en bra lördag alla!

God förmiddag!
#4 Sånt strul du fick Cristine, visst blir man irriterad:)lindrigt sagt
tur att du är envis.
#7 Krya på dig Puman!
Gråväder och blåser, ser ut att komma mer snö eller regn.
Ska besöka äldste sonen och familj, följa med dom på en tur och i kväll blir det nån film och så kommer mina fyrbenta små nattgäster.
Husse jobbar lördagnätter nu så det blir så några veckor framåt.
Ha en härlig lördag allesammans och ta det lugnt om ni ska ut och köra.
Som vanligt har jag varit på Loppis.
Min man hittade en arbetströja och jag två fina halsdukar.
God hemmalagad fika har dom där också.
Det har regnat mer eller mindre hela dagen och min man målar i gästrummet som vi renoverar och jag håller på att tillaga strömmingslåda. Strömming är en av mina favoritfiskar och jag blir lika förvånad varje gång att den fortfarande är så billig.
/Maria
God eftermiddag!
Var uppe kl. 6 För att ge mig iväg till min första rally lydnadstävling i regn o rusk. Det gick åt pipan. Blev inte godkänd. Silver var jätte duktig men matte har någon kortslutning i huvet när det gället höger o vänster. Så jag gick tvärtom vid tre skyltar. Trots att jag gick banan om o om igen den kvarten som vi har på oss att gå innan start. O tänkte att jag inte skulle göra samma misstag som på kursen. Ändå gör jag det. 
Ja ja nu blir det en lugn kväll i soffan.
Ha en bra lördag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Gokväll!
Kan tala om att det har regnat på oss älgjägare idag…hela dan!
Längesedan jag var så blöt som jag var nu på eftermiddagen, regnet kom ibland paralellt med marken i blåsten och ibland normalt uppifrån, och sen ner i nacken!
Goretex kläder blöter igenom de också, bara man ger sig f*n på det! Så nu har jag pannrummet fullt med blöta kläder, bävar inför doften där i morgon!
Men trots det så har det varit en dag med mycken spänning och upplevelser, hundarna har jobbat utöver det vanliga med älgtjurar med fina hornkronor, det är bara vi skyttar som inte har haft den där sista turen med oss. Inga skott avlossade!
Svårt väder idag med kastvintar som skickade vittring åt alla håll. Men det är sånt som hör jakt till. Nästa gång tar vi dom! 
Ha en bra lördagskväll!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#16 Socken go vovve.
Hoppas ni alla har torkat till nästa gång.
/Maria
#17 Risk för våta drömmar inatt….

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Här har vi skurit ner älgkropparna som hängt sedan förra helgen. Tjuren var en saftig bit, slaktkroppen vägde 262 kg. Kalvarna vägde 57 kg per styck.
Jag har en del att göra med köttet innan det är klart att frysas ner. Egentligen gillar jag inte vare sig älgjakten eller att skära kött, men det är ju bra mat och därför gör jag det.
Vi har en vuxen älg kvar att ta ut, men det blir först om tre veckor vi går ut efter den.

Fin måne ikväll igen.
fin bild Peter! 
Så fint den lyser mellan bladen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.