Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 1290 ggr
Bergspuman
0

Så arg på en väninna...

Har skrivit förut och nämnt en väninna till mig som klankar på mitt förhållande med särbon.

Hon kan inte förstå varför vi väljer att vara särbo. Hon förstår inte "hur jag kan stå ut med" att inte få träffa honom varje dag.

Hon kör jämförelser hela tiden "Men jaaag och Ragnar (han heter inte så, hennes man, men vi kan kalla honom det) köpte hus efter ett halvår! Jag kunde inte vara uuuutan honom!

Det är hon det. Jag är inte hon!

Finns vissa andra saker hon klagar på, t ex att jag ännu inte träffat hans mamma. Eller att jag inte har varit hemma hos honom.

Nu råkar det vara så att han är inneboende hos sin mamma, vilket han skäms för, och han tycker det känns väldigt jobbigt och pinsamt att ta dit mig. Naturligtvis har jag käxat på honom för detta, men i grund och botten kan jag ändå inte tvinga honom.

Det råkar passa mig alldeles finfint att bo på egen hand och ha honom där ett par dagar i stöten, oftast om helgerna. Jag jobbar ju så mycket i veckorna, jag har 12-timmarsdagar inklusive resandet.

Jag har försökt förklara gång på gång för väninnan hur jag vill ha det, att jag inte är redo att bo ihop, att jag inte har bråttom, osv. I framtiden vill jag nog bo tillsammans med honom, men jag har verkligen ingen brådska!

Finns ett antal praktiska saker som måste lösas först. T ex vilken stad ska vi bo i? Var ska han jobba? Hur ska han få kapital till bostadsköp?

Väninnan brukar "skämta" om att "jaa, har ni inte flyttat ihop vid det här laget kommer ni nog aaaldrig att göra det!". Det är bara det att jag inte uppskattar hennes "skämt". Jag blir sårad!

Jag behöver inte göra saker i hennes takt. Jag gör bara saker i MIN takt. Om jag vore besatt av att flytta ihop och förlova mig hade jag legat på honom. Men det är jag inte.

Jag har varit gift och förlovad en gång, har inte bråttom med det en gång till!

Sist vi sågs, hon och jag, sa hon något som blev droppen för mig. Hon hade mage att likna vårt förhållande vid en KK-relation!!! "Ja, för ni verkar ju inte göra annat".

Gud vad arg jag blev. Jag sa ifrån Nu sårar du mig.

Vi gör verkligen andra saker än bara sex. Nu sist var vi ute i skogen hela dagen, sov tillsammans men hade INTE sex. Det är inte det som är kittet i vår relation.

Hur fan tänker människan egentligen?

Ibland tror jag hon är avundsjuk på mig.

Min karl är fräsch och vältränad, han varken röker snusar eller dricker. Han blir inte dum och kladdig på andra fruntimmer, som min väninnas karl, när han dricker.

Min väninnas karl har t o m en gång kladdat på MIG, när han var full. Det har jag inte talat om för henne. Jag föste bort honom såklart och väste åt honom att han skulle tänka på Monika (min väninna). Undrar vad hon skulle säga om hon fick veta det? Att hennes man inte håller sig för god för att tafsa på hennes väninnor? Det behöver jag aldrig frukta från min karl!

Jag har inte hört av mig till henne sedan sist vi sågs. Jag vill fan inte träffa en människa som öser sådant förakt över min relation. Jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR den mannen.

Ja, han har nackdelar. Ja, han bor hemma hos sin mamma. Ja, han är en relationsoerfaren ungkarl.

MEN han anpassar sig, han visar god vilja, han gör vad jag ber honom om. Han följer med på sådant jag vill göra. Han deltar i mitt liv. Han har träffat hela min familj. Och han älskar mig. Och jag behöver aldrig frukta att han ska supa ner sig, strula med andra fruntimmer, eller att han ska vara hårdhänt mot mig eller behandla mig med förakt.

Vad gör man?

Jag funderar på att ringa upp henne och ställa ultimatum: Antingen slutar hon snacka skit om min relation och min kille, annars slutar jag umgås med henne.

MaMaMade
0

Jag tycker *precis* som du!

Hon är förmodligen avundsjuk o det hon säger till dig är inte vad en vän säger. Man kan ställa en fråga men sedan acceptera svaret, det gäller ju trots allt inte liv el död! Ställ henne mot väggen om du vill försöka rädda vänskapen, ställ ultimatum o kan hon inte ändra sig/inte förstår; gör slut!

Misster du en står dig tusen åter…det gäller även vänner. Kram! Kyss

[Sisa]
0

Är hon verkligen din vän, undrar jag…Obestämd

[GunillaF]
0

Huu… En riktig vän/väninna beter sig inte så utan anledning och jag säger som MaMa - avundsjuka.

kanske din väninna vet om att hennes karl gärna flirtar, strular med andra fruntimmer…..

Vore jag du, skulle jag inte ringa henne, men nästa gång hon hör av sig så skulle jag passa på att säga till henne att jag inte vill umgås om hon inte accepterar mitt val och/eller beslut.

Vänner stöttar varandra och visar respekt för varandras val.

Man ska inte komma med förmaningar eller råd om inte den andra bett om råd.

Hon verkar inte bra för dig. Det känns i ditt inlägg att du inte mår bra över situationen med henne. Hon drar energi ur dig. Negativ energi.

Maria
0

Skit i henne säger jag bara.

Ingen människa är värd vänskap som bara gör en upprörd och ledsen.

/Maria

[peter54]
0

#0 Jag håller med övriga - varför kallar du henne vän? Jag skulle få frispel direkt på en människa som bemötte mig så och sen skulle jag avsluta med - hoppa och skit och få randiga ben!

Flört

MaMaMade
0

Skrattande

aggeelin
0

Du har bra åsikter kring detta, du vet själv vad som passar dig, ingen annan.

Vad ska du med henne tilll? Jag vet att det ibland kan vara svårt det där, för på något sätt kan vännen fylla något behov som kan uppväga att hon bär sig åt som hon gör - men - någonstans går gränsen för detta. Någonstans har den passerats och då…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bergspuman
0

Tack för alla kloka synpunkter. Ni har så rätt allesammans.

Jag HAR fått nog. Och jag kommer att sätta ner foten.

Hon har gått över gränsen och jag tänker inte tolerera något av detta från henne mer. Men hon förtjänar trots allt att jag talar om det för henne, rakt på sak. Sedan är det upp till henne hur hon bemöter det. Backar hon och lovar bättring, kan jag ge henne en chans till. Annars är det nog morsning och goodbye.

Vi får se vad som händer.

Särbon får inget veta, han är inte betjänt av att veta det. Skulle han fråga efter henne får jag väl dra till med något.

Toyan
0

Säger som dom andra, tycker inte det är en riktig vän, i så fall ska hon väl glädja sig åt att du har det bra med din särbo.

Du har valt att vara särbo och är nöjd med det just nu, det är ditt liv och huvudsaken är ju att du trivs och är nöjd med med det.

Sådana "vänner" kan man vara utan, det är min åsikt.

#5 Skrattade gott åt ditt inlägg Peter, min mamma som hade ett häftigt humör sa en gång till en person som la sig i och skvallrade om allt  "sköt ditt du och skit på dig får du randiga ben"Skrattande

Cristine
0

He he det var en rolig strof har aldrig hört den förut.

Puman…jag håller med de andra.En riktig vän gör aldrig så.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Kan också bara hålla med övriga. En riktig vän gör inte så. Jag skulle då inte kalla henne för vän.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Hon är ingen vän! Stryk henne från adresslistan…hon är bara avundsjuk på ditt liv och leverne!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

Bergspuma. Du har fått så många fina tankar.

Vet du???Det är erat liv..O det borde ju din bekant fatta…Så lev som passar er….o Skit i henne.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.