Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettegna-upplevelser-egna-önskningar
Läst 1815 ggr
Maria
0

Nu blir jag irriterad

Egentligen inte mycket att gnälla över men det befäster bara hur otroligt usla kvällstidningar vi harSkrikandes

Hur kan man ta in en sådan här artikel om en mal i ett musslipaket?????

Hur kan tjejen med att ringa tidningen om en sådan sak????

När jag arbetade i Hälsokostbutik så hade vi ofta dessa problem bl.a från Saltå kvarn. Äckligt men ofarligt. Dessutom lär det vara ett tecken på att musslin inte innehåller så mycket "konstgjorda" tillsatser. Då trivs malen bästFlört

Länk

/Maria

[Asta]
0

Tja - jag brukar sällan förundras över kvällstidningarna. Kan man fylla hela förstasidan med alla såpastjärnor. Robinsonditten, Bondendatten, Hollywoodfruar och kalla det nyheter så kan man väl stoppa dit en mal i ett muslipaket.

Maria
0

Här kommer berättelsen om kvinnan som fick sitt livs chock (som det står på förstasidan)

En plastbit i smörgåstårtanFörvånad

Länk

Jag får skylla mig själv som läser denna skitFlört

/Maria

[Asta]
0

#2 - ja det får du faktisktGlad. Jag läser aldrig kvällstidningar. Däremot fick jag en gång en spik i salladen när jag gick i skolan.

Maria
0

Jag kan rabbla upp hur mycket som helst jag fått i maten genom årenGlad

/Maria

[Asta]
0

Jag med. Inklusive mjölbaggar och pälsängrar.

Fast det läskigast var nog spiken eftersom jag faktiskt hittade den i munnen då jag bet i den.

Maria
0

Där kunde du blivit tandlösSkrattande

/Maria

[Asta]
0

Yepp!

Cristine
0

Kackelacka i köttfärsen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Håller med, jag läste om malen och tänkte "ska det här vara något att skriva om"?

Jag har också fått diverse i maten, häromsistens en sten i muslin.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

lojna
0

Intressant o veta.Att malen inte tycker om onaturliga tillsatser.

Anders 50
0

Det är så mycket skräp i müsli ändå så….

Ni vet väl var müslin kommer ifrån?  Det är det som blir över när det byts strö i fågelburar. Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#11 Haha, tänkte väl detFlört

/Maria

penke
0

..som vegetarian är jag kanske larvigt kinkig..
bla.grönkål är något jag sköljer noga för att undvika
..oväntat proteintillskott :- )

kom att tänka på en tjej från E-tuna jag ..samtalade med :- ),
 för länge sedan
 Hon jobbade i ett bageri där,med bla. mandelkubb i sortimentet
 stora lokaler,och värmestuga åt gråsparvar..
 de tackade med att hjälpa till med garneringen… Skrikandes
(plupp……plupp)

annars,är det intressant som du skriver
 att "vi" blir upprörda att djur vill ha..samma mat som oss
 men inte när de undviker ..fabrikstillverkad "föda" ..

penke

MaMaMade
0

Man kan väl hitta mkt i mat som man hurrves lite åt men det mesta är inte ngt som är farligt.

Håller med ang kvällstidningarna, här köper vi dem *inte*! Guben kan bläddra lite ngn ggn men då är det på nätet.

Anders 50
0

Pappa brukade berätta om hur det var när han tjänade som dräng på ett ställe1918-20. Då saltades det in fläsk i stora kar på hösten och det skulle räcka över vintern.

Och framåt vårkanten när det började komma till botten i dessa kar så tror jag att de hade jublat om det bara hade varit nåt mal i fläskkaret!

Snålt med salt var det så de sista fläskbitarna levde sitt eget liv i karet och höll nästan på att krypa över kanten! Men det tillagades ändå!

För att inte tala om all annan mat som den snåla bondmoran serverade!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Min farfar och t.om min pappa var på fiske i nordsjön och där borstade och slog man brödet i durken för att få bort det mesta av mögel och kryp.

/Maria

Bergspuman
0

Själv har jag jobbat på Skogaholms där man fick stora kokonger fulla med insekter i mjölcisternerna. De ramlade då och då ner i mjölet, med resultat att man fick ner svartprickiga degar till lösbrödet. Eller att det svischade förbi bullar med kryp i på prismärkarlinjen.

Efter den betan vet jag inget värre än kryp i maten.

Elpida
0

Hahahaha, jag håller fullständigt med dig Bumbleboo, satt själv och förundrades hur fanken man kunne ta med det så stort i en kvällstidning!!!! Hade väl räckt med en lite notis om hon nu absolut ville ha med det.."/

Det känns som att det borde finnas viktigare saker som händer i världen än detta…;-)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

chik
0

Mal!!I maten. ja det är väl bara lite extra protin.o den vara la gratis.Skrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#19 Haha, gratis är gottTungan ute

/Maria

chik
0

Bubleboo..Så tänker jag..varför gnälla..Lite mer i paketet..

Lena.P är jag i verkliga livet.