Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 954 ggr
[Spanaren]
0

God morgon 23 september

Hallå!

Tuppen skämde upp mig så jag tänkte hålla lite låda hos er i stället Flört 

Så tyst och mörkt och jätteskönt det känns trots tidig morgontimme.

Måste följa med maken in till hans jobb för att få ha tillgång till bilen. Ska åtgärda min onda tand idag så tänk på mig klockan 08.20.

/kram

Ps Ser nog inte ut så här efteråt Flört

Maria
0

Godmorgon allaKyss

/Maria

MaMaMade
0

Morrn!

*Snälla*! Håll tummarna för Guben min nu kl 9:00…anställningsintervju…*nervööös*! Nu järnet till stan! Ha en fin dag allahopa! Kyss

Maria
0

Jepp, håller tummarnaGlad

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon.

Här tittar solen fram lite. Jag hoppas på en lika fin dag idag som igår. Igår satt jag inne och såg ut på en riktigt fin höstdag. PÅ jobbet var det många som satt ute och åt lunch, härligt.

Ut och fånga dagen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
0

God morgon på er allihopa!

Tittar in före jobbet och önskar er en härlig dagGlad

[GunillaF]
0

God morgon.

Här är det kalas idag. Chefen fyller 50!

Ha det bra alla och jag håller tummarna för alla som behöver.Skrattande

zabelle
0

Godmorgon alla morgonpigga Skrattande

#0 Tänker på dig *blåser* på onda tanden.

#2 Håller tummarna jättehårt!

Jag har varit på jobbet en bra stund så nu är det äntligen fikadgs.

Zabelle   

Cristine
0

#0 Hoppas det går bra med tanden.

#2 Klart man håller tummarna.

Mulet idag och jag kan se att det regnat under natten. Har suttit här i 1½ timme och försökt få in ett foto i löktråden men det är tji.

Önskar er en härlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Godmorgon!

Håller tummar och tår för dem som behöver det!

Svischar förbi bara i korthet.

Ha en bra dag!

chik
0

Hallo på er alla!!!

Spanaren!!Aj då..Ont.Gick det bra???

Bubleboo.Fin ny bild,,,,

MaMa.Gick det som ni hade tänkt er?.Vist ja!!tar ju sin tid o få svar..Hoppas att det gick bra…

Aggemed fin ny bild..

Toyan Tjing på sig.

Lilla Gunilla.Bara 50år!!Då får ni dras med h_n länge.Skoja.Gott med tårta…

Zabelle.Gottttt.

Cristine!!!Vill inte datan vara med dig i dag??

Önskar er alla en fin dag.

jag är tröt i dag…Men jag kommer väl igång om en stunde…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#10 Jaa…Tyst

[Spanaren]
0

Tack för att ni tänkte på mig och nu gäller det att hålla tummarna att denna provisoriska lagning lyckades.

3 sprutor och ändå tog inte bedövningen för hon var nästan nere på roten och borrade.

Ska gå så här i 3 - 4 månader (om det funkar) och gör det inte det så drar dom tanden (1.550:-)  eller gör en rotfyllning kostar 3 och ett halvt tusen.

Lutar i så fall mot att dra ut tanden/ kram

[Asta]
0

Hemma idag för att hjälpa mamma. Hon fick några stygn undder ögat igår och det kommer hon ju så klart inte ihåg. Hon försöker torka bort det som är i ögat, vilket gör att det blir ännu besvärligare så klart. Har lagt lappar i hela hennes hus där det står vad som hänt. Stackars, stackars henne!

Har pratat med biståndshandläggaren om korttidsboende. Har vi tur kan det finnas något för henne på måndag. Men bara kanske!

Jag tänkte först att hon skulle slippa korttidsboende för att inte bli alltför snurrig, men det går inte längre nu. Det är hemskt!

[MargaretaA]
0

god lunch

Strålande solsken och härlig värme här. Tyvärr är det visst kallare väder på gång redan till helgen så det gäller att passa på att njuta så länge det varar. Skogsprommisen med hundarna är redan avklarad och nu blir det en välförtjänt lunch.

ha en skön torsdag alla! Glad

Bergspuman
0

#13 Jag brukar säga, att när man blir gammal, blir hjärnan styrd enligt LAS. Sist in, först ut! Hemskt att inte ens minnas att man gjort ett ingrepp.

[Asta]
0

#15 - ganska sant. Visst är det hemskt att inte minnas det som hände igår. Jag trodde faktiskt att hon skulle göra det. Men jag hade fel.

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomidda!

Varit i skogen från gryningen tills nu och lyssnat till fin "musik".  Glad

Ser att det har varit mycket på gång för många i tråden, hoppas att det har löst sig till det bästa.

Ha det bra resten av dan!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Fint foto AndersGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

#18 Får erkänna att jag har fått det av en kompis.

[peter54]
0

#17 Det där är ju en skogshare! Såna har ni väl inte längre där du bor? Det finns inga såna här heller, man måste över gränsen till Gästrikland för att hitta en.

Glad

Anders 50
0

#20 Jodå, här finns en och annan,  och på en del håll ganska gott om faktiskt. Men det är ju inte som förr!

Hade jag haft kameran beredd i morse så kunde jag tagit en liknande bild själv. Glad

Däremot verkar fältharen klarat vintern dåligt, och gynnar det skogsharen så är det helt ok för mig!

evrekaw
0

God dagens!

Har drunknat i jobb och allt jag företagit mig på senaste tiden. Haft 120 diagnoser i engelska att rätta. Börjat rida igen. Börjat i en förening och gått på teater - ska på en föreläsning… Jisses, här går det undan - men roligt är det att ha energi till allt!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Sisa]
0

Hejsan!

# 20

Jag bor ungefär där…på gränsen, men har aldrig sett en sån! Vacker är den i allafall!

Trotsade förkylningen idag och har hunnit med både frissan och en shoppingvända. Kanske är det så, att man inte är mera sjuk… än man känner efter…

Fortsatt fin dag!

MaMaMade
0

Äntligen hemma!

Spanis; visst har du dragits ett bra tag med den där tandsingen? Besvärligt när de onnes…o dyrt brukar det bli också. Håller tummar o tår för att lagningen lyckats! Kyss

Asta; have been there! Hoppas att de kan fixa ett korttidsboende, tänk såhär; hon blir ändå förvirrad av alla lappar som påstår ngt hon inte kommer ihåg. Demens är som det är, ett smärre helsike för alla inblandade men i slutändan värst för de anhöriga. Kram!

Morgonens resultat; när de sa adjö la killen till att Guben är högst intressant samt att han får veta om 1-2 v.

De hade tagit in 6 pers till intervju, intern utb ges så man behöver inte ha ngn specifik utb sedan förut. Gubens erfarenheter från sitt tidigare jobb innebär bara fördelar; fixar ensamjobb, inga problem med jour på icke dagtid, van att mixtra o fatta egna beslut, ansvarsfull o van att ta ansvar, hög social kompetens, stresstålighet, lite äldre o familj bara bra = stabil, platsbunden o söker jobbet som ett jobb för framtiden o inte ett "skuttjobb".

Dessutom fick han en stjärna i kanten när killen kände igenom honom från en dykresa där Guben min varit hans dykledare. Hans divemasterutbildning innebär pluspoäng då även det innebär kunskaper o erfarenheter inom bl a ansvarsområdet o stresstålighet.

Nu kommer jag att bli ytterst introvert o bara ägna mig åt bön o affirmation i minst 1 v! Tungan ute Bra arbetstider jämfört med det förra, man är "sin egen" o lägger själv upp möten med kunden, bra betalt (ingångslönen är samma som han förut fick brutto efter 25 år i samma yrke), företagsbil såklart (servicebil) o han kan jobba helt hemifrån om han har plats för viss lagerhantering. Är han aktiv inom säljbiten (som ger 30% provision) kan han komma upp i 5000-10 000 kr mer/mån förutom den fasta lönen.

Försöker tänka positivt o att han naturligtvis kommer att få jobbet o hoppas att jag (o han) inte blir alltför nere om det går åt skogens…jobbet skulle def rädda vår urusla ekonomi o få oss (äntligen) på fötter!

[Spanaren]
0

#24 Goa MaMaMade Kyss och tandens första provisoriska fyllning lossnade i maj och jag väntade på kallelse i juni som kom i september *ler*.

Håller tummar och tår för din gube/ kram

MaMaMade
0

Hmm, ja ibland har "saker" en förmåga att…villa bort sig. Hoppas verkligen att "det tar" den här ggn!

Passar på att önska er en trevlig kväll o suss gott…känner mig rent av jättematt, blir en tidig kväll tror jag. Suss!

Anders 50
0

#26 Vad är det för jobb gubben sökt? Trodde det var att köra skogsmaskin?

MaMaMade
0

#27 Han har sökt två, ett var skogsmaskinsförare. Han får det jobbet om åkaren får loss jobb till en maskin till men det vet han inte på ngn månad el två. Man kan ju inte gå o vänta på ngt som *kanske* kommer…det andra är som servicetekniker åt Alfa Laval o han är som klippt o skuren för det, så jag hoppas verkligen på att han får det!

AnnL
0

Godkväll!

# 12 Usch spanis, 3.500. Förvånad för rotfyllning .Jag håller också på med två tänder och får kanske också rotfylla. Då drar jag också ut.

En härlig höstdag med 19°

Men ingen rolig dag. Silver mår inte bra. Han ville kanppt gå i morse när han skulle ut, vara nästan lite vinglig. Han är lite piggare ikväll men bra är han inte. Har ringt veterinären. Ska avvakta tills i morgon. Han har i alla fall ätit som han ska.

Matte ledsen när inte hennses älskling mår bra. Gråter

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

#28 Alfa Laval känns lugnare, trots att jag kört maskin i nästan hela mitt liv.

Hoppas han får det!

Anders 50
0

#29 Aj då!  Inte kul med Silver….men bra tecken att han äter.

[Sisa]
0

# 29

Tråkigt att höra, man blir så ledsen och orolig, då djuren inte mår bra. Hoppas det är nåt, som snabbt går över!

Jag håller tummarna och tänker på Lilla Silver…Gråter

MaMaMade
0

Pyss på Silvers nos! Kyss

Hoppas det "bara" är en liten förkylningssväng, håller tummarna! Berätta vad vet sa sedan.