Rensat i graderoben
Idag har jag rensat i min enda garderob. Inte för att jag hade särskilt mycket men vissa plagg används inte och vissa har jag med sorg i hjärtat fått slänga p.g a att de var för slitna som fransiga i halsen och tunna.
Nu har jag till och med en tom hylla i garderoben.
Har ni mycket kläder?
/Maria
Jag har ganska mycket kläder, men inte jättemånga som jag verkligen använder. Jag har börjat att göra det som du har gjort nu, men det tar sin lilla tid. Har gjort ett ryck med t-shirts och tröjor. Nästa ryck får bli nästa garderob.
Nä…
Jag insåg att jag inte använder mer än de översta tröjorna i garderoben. Samma med blusar och skjortor, jag har ett par favoriter, de andra hängde bara där.
Men jag har såååå svårt att skiljas från mina goa stickade varma tröjor och "huddisar" så där måste jag väl rensa.
Zabelle
Va, vad är "huddisar"?
/Maria
#4 Aha, det har jag faktiskt två stycken också
/Maria
Jo, jag har en del kläder. Eftersom jag pendlat i storlek mellan 38/40 tíll 44/46 några gånger de senaste 8 åren, så vill jag inte göra mig av med mina "små" kläder, jag håller ju på med viktminskning och har förhoppningen om att kunna använda dem om kanske ett halvår igen.
Där finns bl a ett par underbara röda jeans som jag saknar, och min härliga beige mockajacka med fårskinnsfoder och pälsmuddar. Plus ett antal snygga linnen och toppar.
Nä, rensar gör jag när jag är smal igen ha ha
Jo, jag har en del kläder. Det är praktiskt att inte behöva tvätta för ofta, att det finns kläder som funkar tillsammans. Jag försöker att rensa ganska ofta och bara ha det jag använder. Förutom något plagg jag sparat av sentimentala skäl. Jag försöker att alltid köpa kläder som passar med dem jag redan har för att slippa få konstiga oanvändbara kläder som hänger. Så egentligen kanske jag inte har så mycket… bara sånt jag använder.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Oh ja! Klänningarna används inte så ofta men är för fräscha o sköna för att slänga, finkläderna används nästan aldrig men samma gäller för dem. Har ett jättegäng sommarbyxor, köpte på rea o då var det praktiskt för jag hade hälften i husvagnen så jag slapp packa kläder varje ggn vi åkte ut. T-shirts i massor men de är bra att ha i trädgården o när vi fiskar o så har vi ju "tantproblemet", det går en hel del pyjamaströjor nu när jag blivit en "hot chick"! 
Men jag *ska* rensa…bara det kommer en dag när jag har både ork o lust…
#9 Javisst är han söt
Jag har kommit på att jag måste köpa mig en ny flanellpyjamas då min gamla hade gått hål på i rumpan.
/Maria
Här SKA det rensas snart, ska beställa en container till annat skräp och då ska sådana kläder som krympt p.g.a. torkan i somras slängas.
En hoper gamla arbetskläder kommer att gå samma väg!
Varför sparar man så mycket kläder? Jag tror det beror på att man har för mycket utrymme…..
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#10 ja en riktig snygging är du 
Jag har ofta klänning eller tunika till jeans men oftast till roliga strumbyxor/leggngs (randiga och rutiga, ja kanske blommigt också), eller enfärgade, svart eller i olika lila nyanser. Kjolen bler mer sällan använd,och på vintern sällan jeans, för det är så kallt
he he, tillhör dem som aldrig ägt/använt pyjamas eller nattlinne, det blir många täcken istället 
#10 Oj då! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 10
Flanellpyjamas…härligt att strosa i kalla vinterkvällar, tillsammans med raggsockor. Brukar önska mej i julklapp…
Å hu. Jag är en sådan där människa som är väldigt varm när jag sover, sällan har duntäcke, och brukar ha ett tunt skynke svept runt mig, som nattlinne. Bara när det är som allra kallast, runt 15-20 minusgrader, har jag duntäcke, eller helst sover jag då i morgonrocken.
Min särbo brukar kalla mig "elementet"…
Min exman var också frusen av sig, jag var oftast varm om morgnarna medan han var lite kall och huttrig. Mer än en gång fick jag tjänstgöra som elektrisk filt…
# 15
men…jag tar av pyjamasen då jag kryper i säng! 
Vet att jag behöver ta bort många plagg som jag inte använder. Sambon brukar säga för varje ny sak ska något gammalt slängas!!!
Sen är jag så fjantig, alla mina vänner skrattar varje gång. När jag köpt något nytt som är i min vårfärg, så använder jag det väldigt sällan för jag tror inte jag ska hitta något i samma färg fler ggr. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har inte slängt något men väl gett bort då det var för litet nu har jag nästan inget att ta på.
För över 40 år sedan fick jag ett flott nattlinne och tillhörande morgonrock i Paris. Jag använde dem bara 3 ggr sedan har de hängt, nu har dottern dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Slänger nästan aldrig. Begagnade kläder ges till insamling till Lettland, eller Röda korset. Det känns bra
. Röda korset tar emot utslitna lakan till mattrasor, det känns jättebra att inte behöva kasta!
http://www.jumpinjammerz.com/polar+fleece+jammerz/category-2-pajamas/
Till er som gillar pyjamas, kolla in sidan 
Zabelle
#20 Haha, vilka underbara "sparkdräkter" Jag skulle kunna tänka mig flera stycken på den sidan faktiskt
/Maria
#21 skulle nog inte kunnat sova i en sån "jamas" men som "efter duschen" plagg skulle gillat dem.
Där fanns Silly blanket också… pyjamas filt
.
Zabelle
Alltså - babyoveraller för vuxna? Det var allt Urk för mig. Kändes nästan lite perverst.
Perfekt. Blir ingen glipa i ryggen när man sover
/Maria
Jag kommer att tänka på sådana där typer som blir tända av att leka bäbisar. Som åker till ställen där de får ha blöja på sig och allt sånt där mysko.
Men korta pyjamasbyxor på en man med snygga ben är ju mums 
Hihi 
#23, Jag såg det mer som en kul grej, inte min mening att någon skulle ta illa upp 
Zabelle

Jag har slängt drygt halva min garderob och håller på att investera i nytt. Kanske för att jag drar 40 över baken istället för 36 nu… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#27 - men göta petter - inte tog jag illa upp!! Inte det minsta.
Men jag måste ju inte gilla dem.