Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1418 ggr
Cristine
0

Matlåda

Gör du matlåda hemma eller äter du ute.

Dottern ska ha med sig och det är ingen höjdare att stå och laga mat sent på natten eller tidigt på morgonen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag går hem på lunchen och äter. Oftast rester från gårdagens middag. Jag brukar göra mycket mat när jag ändå håller på och då blir det till lunch dagen efter men också till lådor att frysa in. Bra att ha.

Bergspuman
0

Gör både och. Vi har ju en fin catering på jobbet och subventionerad lunch så jag äter rätt ofta där. Men ibland är den maten för fet eller onyttig så då kör jag låda istället.

Maria
0

Jag har alltid matlåda till jobbet och det har min man också.

Jag lagar stora mängder när jag lagar mat och fryser in. Ibland kan jag stå hela söndagen och göra veckans lunchmatFlört

Vissa saker smakar inte gott som fryst som Potatis t.ex men då tar jag fram någon rätt från frysen och kokar bara några potatisar på kvällen.

Lätt som en plättTungan ute

/Maria

evrekaw
0

Sparar rester från middagar när det blev över. Fryser in i lagoma prortioner så att man sedan kan ta matlåda med sig när man behöver.

Maken som är kock äter på jobbet gratis.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
0

Jag har ju ingen stor familj som motiverar att jag lagar mycket, men när särbon är här lagar jag oftast 4 portioner i förhoppningen om att få en rest.

Tyvärr är han ett sådant matvrak att det för det mesta inte blir en smul kvar Förvånad (han rör på sig mycket, instruerar i tennis, spelar själv tennis och pingis).

Det var en riktigt taskig bortförklaring va? Glad

Om sanningen ska fram, tycker jag det är SÅÅÅÅÅ tråkigt att stå och seriematlaga. Brr.

Maria
0

#5 Och jag älskar mina helger när jag har många maträtter på gång och köksbänkarna är fullaFlört

Tänk så olika vi är…

/Maria

evrekaw
0

#5 Javisst är det tråkigt! Gifte mig med en kock jag… Hade iiiiinga som helst baktankar…Oskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Sisa]
0

Oftast rester från middagen har jag med…eller nåt färdigköpt! Glad

Anders 50
0

När jag jobbade så hade jag alltid matlåda med. En sådan där i rostfritt som jag värmde i "ugnen" i skogsmaskinen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Vi är dåliga på att ha matlådor. Borde ha för jag tycker ofta inte lunchmaten ute är värd pengarna. V ibrukar ha diskussioner om att vi ska bli duktigare, men det blir vi inte!

aggeelin
0

Jag har för det mesta matlåda, även sambon. Jag känner mig så rik när jag har många matlådor i frysen. Jag lagar ofta mycket mat på en gång,för här lagar vi inte så ofta riktig mat på kvällen. Eller riktig och riktig, jag tycker t ex att bönsallad och lax är både riktigt och gott, men det är inte varm tillagad mat.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet