Husvagn eller husbil.
Vad är bäst.
Husvagn har väl mer utrymme kan jagh förstå men det verkar enklare med husbil.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nu vill inte jag ha något av det men om jag var tvungen att välja skulle jag välja en husbil. Känns mer praktiskt på något sätt.
Som snigeln vill jag ha huset på mig och inte hängandes efter, och då blir det husbil. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag hade husvagn förr. Skulle jag skaffa något igen så blir det husbil.
Jag skulle vilja ha en husbil för att åka runt uppe ifjällen eller göra hela Norge
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag med…vill ha en husbil att åka runt hela Norge i ! Fördel med husbil att man kan vara i den samtidigt som man åker. Kanske ta en tupplur medans sambon kör…
Jag såg en gigantisk husbil med en infälld liten "minibil" därbak
/Maria
…och jag såg en med altan på taket! 
Jag skulle vilja ha en husbil och åka runt lite varstans med. Om min ekonomi tillåter det någon gång ska jag köpa mig en. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

…ryggsäck ! *skratt*
jag har väl varit ….i bådeock vagn/husbil,kanske har sin charm..(?)
husvagn tycker jag är ..för klumpigt(tröga) ,husbil kan man ju inte..ta av sig
små-utflykter går ju inte utan att ta med allt ..
men,det är ju bara vad jag tror.. *ler*
fast,bägge är ju torrare än en ryggsäck..
..men utan hela vintergatan som täcke,
och den är lättare att parkera brevid en FAST säng *skratt*
penke
Jag skulle inte vilja ha någondera av husvagn eller husbil. Husvagnar är alldeles för klumpiga och långsamma. Husbilar är oftast begåvade med skrämmande vek motorstyrka i förhållande till storleken på fordonet.
Om jag skulle välja en sådan typ av fordon, skulle det bli en "camper", dvs en avtagbar husdel som monteras på en vanlig bil, oftast en pickup eller en combicoupé.
Hojen i #10 ser rätt rejäl ut med en maffig "knota" bakom styret, men inget vidare om det ösregnar och blåser snålt.

Tittar in som hastigast för att kika på Gunillas bilder från Schweiz o fastnade såklart för den här tråden! 
Har bara provat på husvagn o älskar det! Men jag tror att både vagn o husbil kan ha sina fördelar, beroende på vilket stadium i livet man är. Vi hade/har lite mindre barn o då tycker vi att det är toppen att kunna ta bilen in till stan från en camping. En husbil kan vara svår att parkera, ont om P-platser, små P-platser/P-hus t ex.
I en hus bil kan man dock sitta vid ett bord o spela spel under färden (dock ej sova då man ska ha säkerhetsbälte på sig under färd). Man kan ha med sig cyklar…om man orkar ta sig runt på dem alltså. Är man bara 2 kan man ju alltid ha en moppe.
Säkert bara en smaksak o vad man gillar att köra. Min man har kört både det ena o det andra. Bl a har han Körkort för lastbil med släp o han tycker inte det är ngt större problem med husvagn. En fördel är dock att man har en bil som orkar dra o en boggievagn, för den går jämnare efter vägen.
Titta gärna in igen MaMaMade…kul! 
Men jag *hinner* inte! Det finns ju så mkt kul på iFokus…o så har jag börjat att jobba igen…tänk om man var rik(are) o kunde ägna sig åt stoj o glam dagarna i ända!

Du får priorotera om lite, så kanske du hinner…annars kan du få låna en kvart av mej lite då och då…
#10 Den var ju häftig..måste man ha bågekort tro?
Husvagn eller husbil är svårt för man kan ju häkta av husvagnen om man ska ut och titta sig omkring om man står på en plats. Fast husbil är mer friare på sitt vis…som Sisa skrev man kan lägga sig eller ta en drink medans ngn annan kör.
Min dotter tycker det är mysigt att åka iväg med husvagnen, tända ljus på kvällen och man kommer varann nära på detta viset. Man får lära sig att hjälpa åt i ett liet utrymme…..

jag väljer husbil. Det verkar jättemysigt med ett hem på hjul och jag hoppas få råd att köpa en någon gång 
Husbil känns mysigt men jag är nog den som tycker att tälta är lite mera mysigare.. Om det är fint väder förstås