Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 602 ggr
Cristine
0

God morgon 19 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va!! Ingen vaken än?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Jo!!

Här sitter jag..vaken tror jag allt jag är.

Skall gå o ta på mig.

Skall åka ca 90mil tur o retur..så min dag består i att åka bil i dag.

Önskar er alla en fin dag….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Opsan..ska du till norge Chik?Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Godmorgon, jag är uppe och vid det här laget är jag nog också vaken. Jag har hunnit med att sätta på en maskin tvätt, det var översvämning i tvättstugan i går kväll och en kollega kommer och äter lunch idag. Jag ska också hinna med att hacka lite "skinka" (spillbitar), mörda en vitlök Skäms, hacka basilika.

Jag läste någonstans att vitlöken kommer mest till sin rätt om den pressas/hackas en stund innan den ska i maten.

Här regnar det idag, och igår kväll hällregnade det - och jag hade glömt en matta ute Gråter. Men jag har fixat med den så den är på väg att torka.

Nu måste jag skotta in det sista av gröten. '¨

Ha det så gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Godmorgon!

Regnet från igår är borta, himlen är klar…det grå övergår i ljusblått och jag njuter av dagen.

Hoppas ni gör detsamma!

[Spanaren]
0

Hej!

Uppe med tuppen idag för att få ha bilen. Det är först och främst ett mammografibesök som står först på agendan.

Kom nyss in från hundpromenad nummer 2. Först går jag ut med våran Odi och sen så går jag ut med släktingens stövare.

Ha det/ kram

[Asta]
0

Näst sista dagen på semestern och lite deppig över att hela semestern regnat bort. Jag brukar inte deppa över vädret, men i år har det bara varit FÖR tråkigt.

Trött och lite deppig över situationen med mamma. Mailat biståndshandläggaren och bett att få veta mer om äldreboende. Igår kväll hittade mamma ingenting i "sitt nya rum" (som var hennes vanliga rum) och jag känner att hon nog faktiskt behöver tillsyn hela dagarna. Men hur berättar man för sin mamma att hon nog skulle behöva flytta till ett äldreboende???

Anders 50
0

God morgon!

Jag har varit uppe länge, men det blir inte förrän vid denna tiden när alla morgonens bestyr är avklarade som man tittar in här.

Idag ska jag göra det som jag inte hann med igår, och hinner jag inte med det idag så gör jag det en annan dag!  Och hinner jag inte då heller så blir det nog bra ändå…Glad

Ha det bra idag…stressa inte!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

nillanb
0

Godmorgon allesammans!

I dag ska den här tanten bli en puddingTungan ute njae inte riktigt kanske… jag och minstan ska till frissan och snygga till oss.

Men innan dess ska vi träffa äldstan och tvillingarna och hitta på något kul.

Ha en fin dag!

[peter54]
0

God förmiddag Glad

Jodå, jag har varit uppe sedan kl 6, men fullt upptagen ända tills nu. Gräddade en massa frukostpannkakor till barnen så att det räcker imorgon också. Skickade iväg dem med skolbussen vid tio i åtta och sedan har jag pysslat med ditt och datt här hemma.

Min fru är en pudding, men det har inte mycket med frissan att göra FlörtSkrattande

nillanb
0

#9 Härligt att din fru är en pudding PeterKyssSkrattande

AnnL
0

Godmorgon!

# 1 Kör försiktigt chik

# 5 Hoppas allt går bra på mammografin spanis.

# 8 Du blir säkert en riktig pudding efter frissbesöket. Flört

Här är det molnigt och regnet hänger i luften.

Ska åka och handla. Sedan träffa en väninna i kväll och gå ut och äta.

Ha en fin dag alla.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

# 6

Inget lätt beslut att säga till sin mamma…önskar hon kunde förstå, att det är för hennes eget bästa. Kan du inte ta professionell hjälp till detta ? Obestämd

Bergspuman
0

Godmorgon,

Kämpar med deppsvackan, gör vad jag kan för att den ska släppa. Men det är på rätt väg. Det är om morgnarna jag märker av den starkast, mår som sämst då. Men har gjort ett test, det är nu "bara" lindrig depression. Så jag ska nog repa mig!

Idag tänkte jag stryka örngott, och strykning är en av mina absoluta hatsysslor.

Måste ha haft en mygga i rummet i natt, för jag har flera nya myggbett på vaderna! Grrr! Måste sova under myggnätet i alla fall. Enda sättet att få vara ifred på.

I eftermiddag gymträning. Ska äta en lagad måltid vid 14-tiden så att jag orkar med träningen. Förra passet var jag som en disktrasa, för jag hade ätit för dåligt.

Här är det mulet och rätt svalt men regnar inte, inte än i alla fall Glad

Ha det gott idag alla fina LK:are!

#6 Att ge ett sådant besked till sin mamma måste kännas hemskt. Men det går nog inte att linda in det dessvärre … Rynkar på näsan

[MargaretaA]
0

God eftermiddag

har varit lite osynlig några dagar då jag pausat från datorn. I tisdags bestämde vi oss för att ta den sista lediga veckan på torpet, så vi packade bilen och åkte.

Med lite tur få uppleva några sista varma sommardagar här innan hösten blåser in. Det ser lovande ut till fredagen så kanske blir det lite sol ändå efter allt regn.

ha en skön torsdagskväll alla! Glad

Toyan
0

God kväll!

Äntligen har jag tid att titta in här, dagen har varit fylld av jobb och diverse annat.

I morgon ska jag till frissan men nån pudding blir det  nog inte av mig för detSkrattande

Här ösregnade det både när jag skulle till jobbet och hem igen så det blev att åka buss.

#6 Hoppas din mamma kan få mer stöd hemma och att det inte är så lång väntetid för att få plats på äldreboende.

Ha en bra kväll allihopa!