Förstugan är färdig
Allting tar längre tid än man tror. Maken skulle "bara" byta golv i förstugan och sedan skulle jag måla det. När han rev upp det gamla golvet så hittade han röta. Alltså fick vi börja med att hitta orsaken till det och fixa den biten först. För att fixa det fick vi förutom att riva upp golvet också ta upp en hel del av innerväggarna och en del av panelen utomhus.
När vi ändå började riva upp innerväggarna så kom vi på att vi skulle kunna dra om elen och se till att den hamnade innanför väggarna. Och vi kunde också passa på att byta fönster för det hade vi ändå planerat att göra. Fast senare.
Och på den vägen blev det. Det som bara skulle vara att byta golv blev plötsligt ett projekt som vi hade planerat att göra om några år. Nytt golv, elen omdragen, nytt innertak, ringklocka, nya innerväggar, panel på väggen, tapet, nya fönster, nya foder, måla, måla, måla.
Nu är det då äntligen klart! Och vi känner oss väldigt nöjda. Lite bilder. Det är dock så att förstugan är liten så det är svårt att ta bilder, i vissa fall har jag satt ihop flera bilder.
Lite före-bilder.
Förstugan inifrån

Till vänster

Och till höger

Och så kaosbilden

Och så här blev det!

Till vänster

Till höger

Hyllorna har jag byggt helt själv! Har också gjort fönsterbrädorna. Både hyllor och fönsterbrädor har jag fräst kanterna på med min fräs jag fick i födelsadagspresent en gång.
En av hyllorna.(där ser man kanten på en av fönsterbrädorna också.

Man kan väl få skryta ibland?
Här ska hänga jackor så det kommer inte att vara så här tomt framöver. Ett element ska dit också så småningom.
Oh, vad snyggt det blev!
Men vilken skillnad
Prata om ansiktslyft. Jättesnyggt
/Maria
haha jag känner igen det där 
Men det blev väldigt fint - jag älskar pärlspont!
Asta!!!Vad fint ni har fått..Ljust o fint. Blir lite som ett hem repotage…Fina färger ljust.
O att du är så duktig med att göra egna hyllor.WoooWWW..
Njuttttt
Lena bara så impaddddd
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag skulle kunna kopiera Chiks text för det är precis vad jag ville säga Wow.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Å herregud… jag bugar och sveper av mig hatten! Aldrig att en annan skulle kunna göra tiondelen av allt det där!
Supersnyggt! Ni kan verkligen vara stolta!
Tack vad ni är snälla.
Men det är så roligt att visa upp något man har gjort själv. Vi har inte vant oss ännu. Vi går ut och sätter oss på skohyllan och bara njuter.
Supernice 
Skryt på du….det skulle jag också göra om jag hade gjort ett sådant jobb!
Full poäng!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!