Har du det senaste?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har inte den "varianten" men fundera på att köpa. Dottern och mågen har en var. En av sönerna har en också.
Jag har en Nokia E52 och begriper bara en tiondel av alla finesser som den har.
Så den räcker för mig! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nää! jag och teknikprylar går inte ihop
Alla mina söner har en, jag funderar på att ge min mobil som jag köpte förra året till dottern och köpa mej en.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är inte mycket för tekniska prylar, men när det gäller mobil och dator är jag faktiskt petig. Där ska det vara senaste modell och jag lägger gärna pengar på bra saker. Har en Sony Ericsson W760i, och en Sony Vaio laptop VGN-NR31Z/S. Den förra 1 år gammal, den senare knappt 2 år gammal.
Har en HTC telefon som har många bra funktioner. Jag älskar tekniska prylar och hade jag inte haft lite sunt förnuft hade jag haft många flera.
Jag ärver mina mobiler av sonen eller min man
Tre funktioner är viktiga för min
- Jag vill kunna ringa
- Skicka och ta emot SMS
- Använda den som väckarkklocka
/Maria
#7 Jag är på samma våglängd, alla andra funktioner är meningslösa för mig och kostar bara pengar i onödan.
Jag har en gammal Nokia, minns inte ens modellnamnet, men den har inte ens färgskärm. Jag kan inte ha de modernaste med små j _ _ _ a knappar för då trycker jag in minst 2-3 siffror samtidigt.
Nu börjar batteriet ge upp, måste ladda två gånger i veckan fast jag nästan aldrig använder den. Det betyder att jag blir tvungen att byta, men jag har sett att det finns enklare "pensionärsmodeller" med stora knappar och utan de onödiga funktionerna, så jag väljer en sån.

#7 / #8
Doro har en bra mobil, Doro PhoneEasy332gsm, en "pensionärsmobil"
Väldigt enkel, stora knappar.
Hade den haft kamera så hade jag köpt en bums!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Vi har haft en del bärbara stationära telefoner från Doro tidigare, men de har pajjat gång efter annan, så jag känner mig tveksam till märket.
kamera bryr jag mig inte om, mobiler tar så dåliga bilder, så jag håller mig till min lilla Nikon Coolpix som går att ha i fickan.

Jag har en lastgammal knallrosa Nokia. Har inga planer på att byta. Så länge prylar fungerar ser jag ingen anledning till att köpa nytt.
Har tjock-Tv också, och den får stå kvar så länge den funkar!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Mamma har en Doro 410 - PhoneEasy 410 gsm. Den fungerar väldigt bra för henne.

Ojojoj…jag har en liten Nokia, som jag köpte på Clas Olsson för 295 kr. Det var ca 1 år den. Väldigt få finesser.
Funktioner som att ringa/svara/smsa….fungerar 
Skickar folk bilder, så får jag hämta detta via datorn.
Det enda jag saknar är smileys-gubbarna 
Jag älskar tekniska prylar, så hade jag inte haft en ganska ny mobil hade jag absolut köpt en sån. Blir säkert en så småningom. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Nu när vi var på semester var det mycket användande av olika funktioner. Telefon och sms såklart. Men vi använda GPS för att hitta perifera pubar och använde oss av åtkomst till Internet för att hitta uppgifter om andra saker. Så där var det mycket som användes.
Jag var och köpte mig en ny mobil i förgår. Denna har kamera, media spelare, man kan ringa på den och skicka sms och mms osv. Nu är detta inte den nyaste modellen, men jag är väldig nöjd med denna. Det ska inte vara för mycket funktioner på dem….men en enklare kamera är ju bra att ha på den så man kan ta lite bilder på barnen….Så känner jag. sedan är jag inte "teknik" människa…tuch mobiler tackar jag nej till just nu. Skaffar mig en senare när de har upptäckt alla felen på de nya modellerna och hunnit åtgärda dem…det var en vän som tipsade mig om just detta, köp inte en mobil då den modellen precis har kommit ut för de vet inte om alla "felen" än då.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
# 1
Det som skiljer pojkar från män…är priset på deras leksaker!!!! 

Tycker det är kul med teknik men har absolut inget behöv av att ha det själv. Jag väljer alltid en walkman-mobil eftersom jag är ute och går rätt mycket. Då vill jag kunna lyssna på musik när jag går för att träna - och samtidigt kunna bli nådd av barnen som kanske är hemma själva. Sedan är det ju smidigt med sms, mms och ett hyfsat hållbart batteri =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag har en s.k. pensionärmobiltelefon, ringa, svara och SMS.
Jo, en liten telefonbok också.
Men den kostade nästan 2000:-
Men den med en massa "finesser" på kostade 590:-
Men jag är kanske den enda köparen av "pensionäris",
därav priset.