Potatis
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Särskillt under den här sässongen när det finns färskpotatis slopar jag allt vad ris och pasta heter.
Den delen av året när potatisen inte är lika fräsh längre äter jag både pasta, bulgur, quinoa osv.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#5 Stämmer…är rätt så gammal…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6 Äldre män gillar ptatis
/Maria
# 7
Det har jag nog märkt! 
Hemlagad potatismos är bara så gott!!!! 
Tips: Koka potatisen i grönsaksbuljong. Lägg i även en skalad morot. Späd sedan med buljongen och pressad citron. Lägg i smör och hackad dill. Urgott till fisk!
För kött, koka i köttbuljong eller kycklingbuljong. Späd med buljong, kanske lite gräddmjölk och krossa i dragon och persilja.
#11 Låter gott
/Maria
#11 Särbon lär inte svälta när han hälsar på, märker jag! 
Jag tycker också det är gott med Potatis men äter det en gång i veckan eftersom jag vill ha varierat, det blir mycket grönt.
Då får det bli kokt eller stektpotatis eftersom jag blev så le pommes frits i utlandet. Där fick man aldrig kokt Potatis om man inte gick på en lyxrestaurang. De senare åren blev det lite bättre.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#13 Ja fast nu under den här varma perioden så strejkar jag från matlagning, ha ha 
Jag är gammal
så självklart gillar jag Potatis. Pasta går an om det är bra och god sås till, men "myrägg" gillar jag inte.
Till gröt är myrägg bra, men inte till något annat … jo förresten, jag kom på ett par rätter som jag faktiskt gillar ris till; gammaldags biff Stroganoff (utan vitt i) och biff med bambuskott på kinareastaurang.
Till allt annat är det Potatis som gäller 
Som en gammal man sa till mig ""Potäter är vad gubbar äter"
/Maria
#18 Nä jag gillar heller inte pommes frites, alldeles för salt för mig. Inte heller gillar jag hasselbackspotatis eller rösti, inte potatisklyftor eller bakad Potatis. Råstekt är ingen höjdare tycker jag och potatissallad äter jag aldrig.
Men kokt Potatis tycker jag om och potatismos, om den är hemgjord, gillar jag också. Potatisgratäng är gott om jag får ta bort det brända överst och om jag slipper vitlök, för den avskyr jag.
Stuvad Potatis gillar jag till isterband med rödbetor, vilken kanongod rätt det är. Stekt Potatis går an, särskilt om den är gjord på fast Potatis.

Jag gillar allt det som du räknar upp. Fast då vill jag helst fritera pommisarna själv.