Jag retar mig på...
folk som springer förbi på sandstranden och gör att du får full med sand i ansiktet.
Vad retar du dig på?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det är sant, tiden på datorn stämmer inte med våra klockor.

Inte mycket… Har väldigt lång stubin…
Men skvallerbyttor som inte kan hålla ett förtroende blir jag rätt putt på…
Även homofoba människor och rasister, då jag anser att alla är lika mycket värda!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Förpackningshysteri. Enskilda grönsaker plastas in. Matprodukter med dubbla (ibland tredubbla!) förpackningar runt. Och en del förpackningar är så infernaliskt gjorda att man måste leta upp ett verktyg för att komma igenom dem; handkraft räcker inte. Grrr!
Människor med en hel kundvagn full med varor på Ica & som inte kan släppa en ungdom före som står och ska köpa en läskflaska !
Amor Vincit Omnia
Folk som inte kan sköta bara sitt….

#2 Där var du snabb.
.
#6 Absolut rätt. Fast på något sätt är det nog synd om dem.
.
Allt drygt mobilpratande på bussarna, särskilt tidigt på morgnarna. Hur kan folk vilja sitta och prata så himla mycket på MORGNARNA? Varför är det så viktigt att bli nådd jämt jämt jämt?
Oj, jag retar mig på rätt många saker i stort och i smått, sånt som jag tycker är alldeles fel i samhället. Men jag kan inte säga att jag lägger någon större energi vid dem om de inte drabbar mig eller familjen direkt.
Reklamen retar jag mig på, både den man får i brevlådan för att jag tycker att det är sjukt att ta omkull skog för sån dynga, men okså reklamen i datorn och på TV, men den går ju att ta bort.
Jag retar mig på generaliseringar i samhällets regelverk. Nu står vi inför tvångsinstallering av avloppsinfiltration. Vår slambrunn har en avrinning ut i ett dike som inte leder vidare någonstans och kan rimligen inte nå till sjön.
Ändå ställer man samma krav på vårt lilla hushåll som på de stora gårdar som ligger i närheten och släpper ut sin avrinning ner i ån som leder rakt ut i sjön. Det tycker jag är riktigt snett.
Apoteket och den nya avregleringen är oerhört irriterande. Vårt apotek tillhör inte längre Apoteket AB. Min fru kan därmed inte ringa in recept dit och jag måste skaffa en ytterligare kontokredit för medicin. Det betyder att jag måste betala dubbelt under ett par månader eftersom det konto jag har på Apoteket AB inte är färdigbetalat.
Ja det finns tusen andra grejer som skulle ta minst en vecka att rabbla upp.

Jag retar mig på mängder av saker men inte så att det påverkar mitt goda humör
Håller med Peter, det skulle ta minst en vecka att rabbla upp allt.
Just nu retar jag mig på alla som gnäller på vädret…jämt.
De som aldrig är nöjda.
/Maria
Alla människor som stressar och utan hänsyn absolut ska vara först framme…i affären, på vägarna…ja, överallt finns dom! 
Jag retar mig på mycket.."Men Vad???Vet jag inte nu…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag retar mig också på mycket i vissa situationer. Men inget som påverkar mig så mycket att jag inte kan släppa det efter en stund.
Just nu retar jag mig på alla semesterfirare i Mellby som varken tar hänsyn vid bilkörning, parkering eller i affären. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag retar mig på massor.
Men just idag lackade jag ur på kunderna i den mycket trånga lilla mataffären där vi handlar just nu. Själv försöker jag att jag parkera kundvagnen på¨nåt bra ställe där den inte står i vägen och så går jag runt utan vagnen och plockar det jag ska ha. Jag blir galen på dessa som inte kan släppa taget om sina vagnar utan måste ha den så den spärrar vägen för alla som vill komma fram till mjölken och brödet 
Det finns en del saker att räkna upp, men som nämnts ovan så är folks beteende i affärer en sak som är lätt att reta upp sig på!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
För att inte tala om de som stannar upp med vagnarna och står och pratar mitt i gången så ingen kommer förbi
ja dem också.
Eller som snubben som stod på midsommarafton och spärrade ingången när han plockade ut de bästa jordgubbarna (som var olyckligt stragegiskt placerade).
jag stod bakom honom och väntade lääääänge i förhoppning om att han skulle dra in ändan så jag skulle komma förbi. icke sa nicke…
inte förrän min son dök upp och frågade mig; har du inte kommit längre? och jag svarade högt och tydligt; nej jag har inte ens kommit in i butiken än. Då vaknade karlstackarn till liv och flyttade sig såpass så jag kunde passera 
# 17

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#17 Du skulle ha puffat till honom i arslet!
ja jag var mycket frestad 
#17 Så där orkar jag aldrig stå och vänta. Jag säger högt och tydligt "ursäkta mig" och har jag kortbyxor på mig, vilket oftast är fallet under jordgubbssäsong, så skäms folk av någon underlig anledning. Det är jag inte sen att utnyttja om det är någon som velat agera propp i hålet.

ja i normala fall så brukar jag säga "ursäkta" jag vet inte varför jag inte gjorde det just då - det verkar vara nåt slags oskriven lag på denna lilla pliipaffär att man bara har tåalmod och väntar och håller truten 
Folk som går på bussen och ska betala kontant, står där och spärrar vägen för oss som har månadskort och bara kan dra kortet och gå förbi. Ofta har de otympligt bagage också, veckopendlare eller sådana som kommer från Närke-Värmland, då blir sista sträckan med buss. Jag säger URSÄKTA MIG och klämmer mig förbi. Inte tusan orkar jag stå och vänta på en kontantis i den här värmen.
Jag säger som en del andra jag retar mig på mycket,just nu så hör i sommartider retar jag mig på att det gnälls om att hundar inte får bada när det ändå inte finns folk på bad platsen,finns ingen hund i denna värld som gör sina behov i vattnet,till skillnad från människan som gör det både där och på andra ställen….dock inte jag som råkat ut för det,vi har våra ställen
Jag retar mig också på alla dessa reklamblad som läggs inuti tidningar.
Snart kan man inte bläddra igenom en tidning utan att det far ut ett lösblad om ett erbjudande! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!