Vägrar
Finns det något som du absolut skulle vägra att säga eller utföra?
i så fall vad?
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vägrar säga: ordet "hatar"
Vägrar göra: ta väck skit efter andra (utom mina barn förstås)
Vägrar säga runda ord. Jag har lärt mig säga dem, utan att rodna ihjäl mig, men gillar inte att säga dem!
Vägrar absolut dejta en rökare eller snusare!
#2 Ja där håller jag med, snusande människor håller jag på behörigt avstånd och rökare både luktar och smakar illa för en som aldrig har rökt själv.
Till och med huden luktar och smakar illa om jag till exempell pussar en rökare på kinden. Jag tror inte att så många rökare är medvetna om det.
De flesta tror nog att det är själva rökningen som är besvärlig för ickerökare och möjligen att det sätter sig i kläder och så. Men för mig luktar och smakar hela människan illa om h*n är rökare.
Två gånger har jag varit tillsammans med tjejer som varit rökare, men jag har redan från början förklarat detta och de har värderat förhållandet såpass att de slutat röka.
Det handlar inte om disrespekt eller något sånt från min sida, jag klarar det inte helt enkelt och det kan aldrig bli något om hon röker.
Runda ord har jag inga problem med, men det beror förstås på vem jag pratar med. En som inte klarar av såna ord kan lätt få mig att skämmas för att jag klarar dem och då säger jag inte något sånt förstås.
Peter!!Du skrev det
..
Nä!!Vet inget som jag kan säga nu..Det blir allt efter som….
Vill inte låsa mig..
Mitt liv gör att jag ändrar på mig allt efter som..Vet inte om det kallas för Invekling
Lena.P är jag i verkliga livet.
Oj, det finns mycket.
Jag vägrar att ha ihjäl småkryp som spindlar, getingar och liknande i onödan. Däremot har jag inga problem med att ta bort getingbon eller annat när det är befogat.
Jag vägrar att äta gåslever, krabbklor osv. där man vet att det kommer från djurpågeri.
Däremot har jag inte så stora synpunkter på andra människors leverne att jag kan säga att jag vägrar vissa saker. Undviker hellre då
Jag har ett uttryck när det gäller andra i min närhet dock.
"Man får gärna skita mig på näsan men ge f*n i att gnida in det"
Jag är ganska tålig men det går till en viss gräns och då vägrar jag ta emot mer…
/Maria
Jag skulle aldrig uföra djurplågeri eller misshandel.
Jag skulle aldrig säga att jag hatar djur.
Jag har svårt för att svara på sånt här. I vilken situation? Vad händer? Jag skulle kunna säga att jag vägrar att vara osann mot mig själv och den jag är, men förmodligen skulle jag kunna vara det också beroende på situationen.
Så egentligen blir väl svaret jag vägrar allt - och inget. Allt beroende på omständigheterna.
Vilken knepig fråga!
Vägrar att säga?….Beror på situationen, inte svär jag när jag pratar med prästen precis
….men annars vågar jag nog säga vad som helst.
Vägrar att utföra?….Inte lätt att peka ut en sak, det finns så mycket som jag skulle vägra göra.
T.ex….läste nyss om kvinnomisshandel….det skulle aldrig falla mig in att slå en kvinna.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja det finns ju massor av sånt som åtminstone jag ser som rätt självklart att ingen gör om h*n är rätt funtad mellan öronen.
Att slå någon, oavsett vem, som inte hotar mig eller de mina är just en sån sak tycker jag. Likaså att plåga någon eller något.
Djurplågeri, barnmisshandel och kvinnomisshandel tillhör sånt som kan göra att jag verkligen önskar att det skulle finnas en gud som kunde dra in lånet av de 50-60 liter vatten, samt ett antal kg olika mineraler som förövaren lånat av naturen för sin existens.

Jag tycker allt som är värt att vägra redan har sagts bra av andra här i tråden… Bortsett från mord, knark/alkohol-langning. Jag skulle aldrig prostutiera mig på något sätt heller… Eller fjäska för en chef jag inte gillar…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Vägra säga vet jag inte, det är nog ganska situationsanpassat och ibland upplever man sig säga saker som man aldrig trott man skulle yttra så det är svårt att svara på.
Vad jag vägrar göra är mycket bl.a som är yrkesrelaterat är att använda patienter som försökskaniner eller trycka ner tabletter i halsen på dem när de inte vill svälja trots att läkaren säger åt mig att göra det. Där går min gräns & ett stort fett NEJ kommer.
Och jag vägrar åka helikopter, något som för övrigt inte är så vidare aktuellt i mitt liv, om det inte kan rädda ett liv. Varför, jag är skiträdd för helikoptrar.
Amor Vincit Omnia
Jag vägrar spela med i andras falskspel. Obscena ord finns inte i min vokabulär heller.
Vad gäller utföra så finns det massor och vad gäller droger så har jag hållit nollan med olagliga substanser.

Vet inte heller vad jag skulle vägra säga, som Mads anser jag att det är situationsanpassat. Beror på vad som sagts till mig och hur arg jag är
Jag anser att det är självklart att inte misshandla eller på något sätt plåga någon eller något, MEN om någon hotar eller slår min familj eller jag ser någon slå barn eller djur, då hänger smockan i luften.
Jag skulle aldrig medvetet utsätta människor och djur för plågeri…något jag aldrig skulle säga…förnedrande ord till en annan människa. 
Never,say never.again ..
jag vill inte vara alltför självsäker här,i vad jag vägrar..
jag vill inte skada/såra någon annan mäniska
men,om någon angrep mig eller närstående ..med tex. kniv
skulle jag försöka knäcka armbågen på h*n
jag vill inte döda djur,bara för det kurrar i min mage
jag försöker hellre hjälpa småkryp ut,än stampa på dem
men,jag hade ganska lite förbarmande med .."mjölbagg?" som gästade mitt skafferi i våras ..
..jag vägrar,att vägra..
penke