Ännu en gång
har försäkringskassan lyckats! Är det inte något allvarligt fel på de politiker som fattar beslut av denna karaktär?'
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Lagen måste ändras. Det bör bli tillåtet att frångå det där kravet om man kan visa upp t ex ett läkarintyg. Som det nu är, är lagen rent idiotisk.
Vi får hoppas på ny regering i höst…
Kanske blir det bättre då…vad vet jag ??

Ja det blir ju rent löjeväckande om man inte kan få sjukpenning för att man exemplvis krockat med bilen på vägen till AF och blivit svårt skadad och därför inte kunnat anmäla sig… Politikerna framstår ju som rent inkompetenta!!
Rent korrekt så är det inte några beslut som har fattats av politiker utan av en domstol. Lagen har en gång för länge sedan beslutats av politiker. Byte av regering borde dock inte göra någon skillnad efterom lagen en gång har beslutats av en socialdemokratisk regering.
Jag har väldigt svårt ärligt talat att förstå allt snack om att byte av regering skulle göra allting så himla bra. Vi hade en socialdemokratisk regering innan nuvarande och den här regeln användes även då. Och jag tyckte inte världen var speciellt annorlunda med den förra regeringen än med nuvarande.
Jag tycker tvärtom det är bra att vi byter regering lite då och då - så att vi inte fastnar i en likriktning. Dessutom börjar det bli så att oavsett regering så är vi numera ävldigt styrda av EU och mycket ny lagstiftning har vi helt enkelt inte någon kontroll på. Detta är dock troligen inte en sådan regel

Nja om man verkligen ska vara rent korrekt så är det regeringen alltså politikerna som beslutar om FK regelverk, vilka de sedan tar beslut utifrån. Sedan har beslutet, i just detta fall, överklagats och en domstol har bedömt huruvida FK tagit beslut i enlighet med de regler regeringen beslutat om eller ej.
Så regelverken är det politiker som besultar om och FK som följer.
Sedan är det helt riktigt att den här domen som de går efter är en prejudicerande dom från -06 och och alltså sannolikt enligt socialdemokratiska regelverk för FK:s del.
För många av oss som är sjuka har ju regeringsskiftet varit omedelbart negativt påverkande rent ekonomiskt då hundralappar försvann ur plånboken på grund av sänkta ersättningsnivåer i kombination med höjda skatter, så just den biten har inte jag så svårt att förstå. I övrigt så tror jag faktiskt med att det är bra med skiften ibland, då uppskattar man den röda politiken mer efteråt 
För säga vad man vill, men inte skulle de ju fått sitta så mycket och så länge om de varit så dåliga för majoriteten av folket i Sverige.
#5 - Det var precis det jag skrev, att lagen är beslutad av politiker, men att beslutet du hänvisade till inte var fattat av politiker.
Jag säger inte att socialdemokraterna är dåliga. Har jag aldrig sagt. Jag har däremot varit med om mycket elände under socialdemokratiska regeringar, för att inte tala om min syster som verkligen hamnat i kläm både här och där då hon haft ganska speciell sjukdomar med felbehandlingar och annat. Min syster som slagits med försäkringskassa, sjukvård mm i omgångar ser inte den minsta skillnad i sin situation när det gäller olika regeringar.
Däremot så förstår jag inte den helgongloria som nästan ska sättas på dem. Själv är jag t.ex faktiskt sjukt imponerad av hur nuvarande regering tagit Sverige genom den ekonomiska krisen.
Jag är inte anti socialdemokratisk regering - jag bara låter så därför att jag är anti helgonförklaringarna. Jag har röstat på socialdemokraterna och säger inte att jag inte kommer att göra det igen. Fast jag ska ärligen säga att fraser typ "det blir bra om vi byter regering" får mig att INTE vilja rösta på dem. Saker och ting är inte så enkla. Det viktiga för mig är inte regeringen utan vilka frågor man engagerar sig i.
Med din logik kan jag då också säga att det finns ju också en anledning till att socialdemokraterna inte på långa vägar klarar av att ha egen majoritet. Något de gjorde för ett antal år sedan.
Jag tycker som sagt vi har en betydligt mer sann demokrati när valen verkligen betyder något. Omväxling är bra, ingen ska vara för säker på sin position.

Men oj… sorry!! I rest my case!!
#7 - kanske tog i lite…