Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 491 ggr
Cristine
0

Smaken är som baken.

Det är där vi ser störst skillnad på oss, färgsamman sättningarna en tycker är snygga kan en annan inte alls med. Jag kan t.ex inte blanda grönt blått och rött, det tycker jag blir fult. Jag fick gardiner med dessa färger som jag inte förmår mig sätta upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

När jag slutade ett jobb en gång fick jag ett halssmycke i brons och vad det nu var mer… det var riktigt hemskt,  och alla som känner mig vet att jag använder silver och aldrig något som ser ut som guldigt. Mina nya kollegor tyckte det såg ut som en medalj Flört.

Det gick inte att byta för det var nedsatt pris… Obestämd

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Ja vad gör man med presenter som man inte tycker om?

Jag vill ju inte vara otacksam.

Hoppfull
0

Det är alltid svårt att ge bort saker som inte är helt neutrala tycker jag. Man ska endera känna människan väldigt väl eller ge presentkort i så fall tänker jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

aggeelin
0

#3, 2… nej jag vill inte vara otacksam. Det konstiga var att den som köpt presenten kände mig väl. Den gången köptes det presenter till fem som slutade samtidigt och det köptes liknande saker och jag gissar att det där med nedsatt pris var lite styrande. .. Hade varit enkelt att köpa något billigt i silver som minne. Inte denna mastodontmedalj…

Ni skulle ha sett den…

zabelle
0

Man gillar kanske de färger som man mår bra av att ha omkring sig. Själv älskar jag kläder i tex militärgrönt, men skulle aldrig använda den färgen på möbler, tapeter eller gardiner hemma.

Grönt, blått och rött ihop gillar inte jag heller. Rött funkar som accentfärg till svart. Svart soffa och knallröda kuddar, snyggt tycker jag!

Zabelle   

Cristine
0

Jag ger också presentkort till alla. Med presentkortet På stan kan de köpa precis vad som helst var som helst.

#5 Jag håller med dej!

AnnL
0

Köper också presenkort. Då kan dom köpa vad dom själva vill ha. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Jag ger gärna bort neutralt, presentkort eller nåt jag verkligen vet att personen vill ha…Föredrar också att få likadant själv…

Tur att smaken är som baken…hur skulle det annars se ut…Tungan ute

Maria
0

Min man kallar mig för Tant Brun eller Tant grön beroende på vad jag har på mig. Nästan allt jag äger i klädväg går i brunt eller grönt.

Däremot i hemmet så gillar jag andra färger. Gärna toner åt orange, terracotta och skarpare grönt

Lila däremot är en färg jag har svårt för både i kläder och i hemmet.

/Maria

[Asta]
0

Jag älskar färger. Men vissa saker har jag svårt för. precis som Bumbleboo har jag svårt för lila i heminredning - lila åt det syrenlila hållet. I övrigt gillar jag färgen.

Sedan har jag oerhört svårt för vitt överallt som vi svenskar är så förtjusta i. Jag VET att det är superinne med att ha vita väggar, vita möbler etc, men jag mår inte bra av det. För mig är det kallt och opersonligt och det ger mig inte någon styrka alls. Till skillnad från ett rum med massor av färger som ger mig något att ta in. Sådan är min smak.

Gillar inte heller mörk choklad fast det nästan är lag på att man ska tycka om det.

Hoppfull
0

Jag gillar vita väggar, men vill ha färg på möbler, gardiner, kuddar, mattor mm. Är väggarna vita är det så lätt att förändra rummet utan att behöva måla om… jag är pragmatiker Obestämd Kanske lite trist men men.

Kläder har jag mest i svart, det är en sådan praktisk färg som funkar i alla sammanhang. Sedan kompletterar jag med färgglada saker till. Gillar mest blått men även lila och på äldre dar har jag tvingats inse att jag passar väldigt bra i rosa.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Lila tapeter har jag i sovrummet…ljunglila…med vita detaljer är det mysigt och romantiskt…men som sagt, smaken är som baken…annars gillar jag naturnära färger, vardagsrum och kök i ek, brunt och berst. Gästrum i grönt…Nu ska vi rusta hall och badrum och jag funderar på grått och vitt…

Har ni tips på fina badrum, tar jag gärna emot…Glad

Bergspuman
0

Gissa vad… jag ståtar med syrenlila väggar i mitt kök! Skrikandes

Inte mitt val såklart, de var målade i den färgen när jag flyttade inte och jag har inte kommit mig för att måla om dem. Har tänkt ta det i samband med att jag gör om köket, men eftersom jag inte trodde att jag skulle bo här så länge, så har jag dragit på det! Och så planerna på att skaffa större lägenhet. Ska jag eller ska jag inte satsa på att göra snyggt här? Velar något otroligt!

Annars är det gult och rostrött/aprikos/orange som gäller i vardagsrummet, det är smakfullt och varmt.

zabelle
0

Tillhör dem som har vita väggar. Jag har en hel del konst och det kommer inte till sin rätt med färgade eller mönstrade väggar. Vit matta, svarta soffor, lila kuddar för att sätta en rejäl färgklick.

Zabelle   

[Asta]
0

Som sagt - smaken är som baken. Jag tycker att konst kan passa alldeles utmärkt på färgade väggar. Flört

Maria
0

#15 Jag håller med dig.

Däremot kan det vara svårt med konst på mönstrade tapeterObestämd

/Maria

aggeelin
0

Just nu har vi ingen konst alls på väggen… har inte fått upp - tycker inte att det passar här i huset egentligen. Vi har någon sorts grå väggar istf vitt och det är så avslappnande och se på de rena väggarna. Däremot blir jag för uppstirrad av vitt… mår inte bra. Jag är för mycket känslomänniska, påverkas av färger väldigt mycket.