Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 776 ggr
Cristine
0

Är det många av er...

som har sommarstugor eller bor ni så det inte behövs?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vi har haft sommarstuga i många år men nu bor vi med en liten trädgård så jag är nöjd som det är.Glad

/Maria

[peter54]
0

Vi bor ju redan på landet, så det skulle kännas onödigt med en sommarstuga, samma jobb fast i dubbel uppsättning.

Glad

[Sisa]
0

Håller med Peter…bor man på landet känns det lite onödigt. Men ändå…kanske man kopplar av mera i en sommarstuga, än vad man gör hemma…där det finns så många "måsten"…Obestämd

signemo
0

Samma som Peter. Skrattande. Fast åker bort några dar gör jag gärna. Då slipper jag se vad jag borde gjortFlört

Var rädda om varandra

Anders 50
0

Bor i sommarstugan året runt.  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Vi har hus med trädgård så det behövs inte någon sommarstuga.

[GunillaF]
0

Jag säger som 890-3. "Bor i sommarstugan året runt"!Glad

Men vi (min mor, syster och jag) har en fjällstuga som vi aldrig hinner vara i så därför ska den säljas nu i vår/sommar.

Bergspuman
0

Jag har min pappas hus, i Norrland, han bor ju där permanent sedan 30 år, så det är inget sommarställe i den bemärkelsen - men ändå känns det som att komma till sommarstället när man åker dit. Det ligger verkligen på landet, en by om kanske 400 invånare. Skogen och sjöar tätt inpå.

[Sisa]
0

Du då, Cris…Har du något sommarhus ?   Glad

AnnL
0

Bor också på landet med stor tomt så vi har ingen sommarstuga.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Vi bor i villa nära naturen så egentligen behöver vi ingen stuga. Men ödet ville annorlunda, då pappa blev dålig och vi tog över efter honom. Nu känns det omöjligt att skiljas från torpet för det är så fantastiskt härligt därute på ön. Vi kanske bosätter oss där permanent när gubben går i pension. Glad

Cristine
0

#9 Jag bor ju på landet Sisa och dessutom på ett sommarstuge område. Här är flera mil med badstränder och en massa sommar aktiviteter. Men jag skulle gärna köpa Gunillas stuga uppe i fjällen.

Branneli
0

Nu har vi ett hus, just nu är två rum "obebodda".

Vi bor ett stenkast från skogen(bakom grannen) & 1 km till torget på stan.

Några minuters promenad till Baltzar von Platens grav, vid Göta kanal.

Sen….när jag inte jobbar längre, hoppas jag på ett torp, åretrunt-boende vid en liten sjö.

Glad

penke
0

..åka iväg till en annan gräsmatta som skall klippas för att koppla av ..
känns lite ..bakvänt
jag kan koppla av/bort här hemma vid oxå
och gneta på för fullt i trädgården *ler*
menar,behöver inte det ..fysiska för att göra det mentala språnget
för jag tror många har sommarstuga,för att kunna bryta vardagsrutinen.(?)

penke

chik
0

Bor i stugan redan.

Vi hade hus i N.Norge men det blev för dyrt o jobbigt.sålt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

spikes
0

Bor också lantligt¨i hus med stor tomt,så för mig blir resorna där det är lite mera folk på sommaren,i sommar blir det flyg till äldsta sonen som bor i Norge.

Indiania
0

Vi bor i parhus i ett bostagsområde nära skog och motionsspår men åh vad jag önskar att vi hade en liten stuga för avkoppling i lugn och ro.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Vi bor i hus eller villa vi med, men vi har flera gångern funderat på att skaffa ett litet torp… men så kommer förnuftet ifatt med allt det praktiska som ju då blir dubbelt upp som ni säger. Och så hoppar vi över det igen Glad

Jag kan dock känna ibland att jag skulle behöva en tillflyktsort att åka till så vi får väl se Glad Vi måste nog vinna pengar med om vi ska kunna göra något sådant.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

Vi funderade lite när vi bodde i lägenhet, men för min del konstaterade jag att jag är beroende av mina saker. Jag kan ganska plötsligt få för mig att jag vill göra det ena eller det andra och jag kan inte dra verktyg och annat fram och tillbaka hela tiden bara för "i fall att". Sedan ville vi inte heller vara tvungna att åka till samma ställe hela tiden.

Vi brukade istället hyra en stuga på semestern. Antingen i Sverige eller i Österrike (där blev det dock oftast lägenhet). Så att det blev varierat.

Cristine
0

Det går ju också att skaffa husvagn/bil.Glad Då är det inget arbete runt om.

Indiania
0

#20 Förlåt men husvagn gillar jag inte Cool

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

#20 Vi testade att ha husbil förra året men det var katastrof Skrattande Min man får utbrott när det blir så trångt… han behöver massor av svängrum Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

zabelle
0

#22 Ha ha det känner jag igen!

Vi har haft husvagn och då har naturligtvis båda katterna och hunden varit med på semestern. Det blir trångt… även om husvagnen var ganska stor. När husvagnen äntligen var färdigpackad, man var framme på campingen och lyckats parkera elendet då ska förtältet upp också…  Men när allt var klart uppskattade jag det mycket.

Nu bor vi några minuters gångväg från badbryggan vid havet så behovet av stuga eller husvagn finns inte mer. Glad

Zabelle