I måndags fick jag.....
…en avi från posten, att jag har något & hämta på Maxi. På tisdagen fick jag en påminnelse !?
Sambon hämtade ut detta brev på tisdagen.
Det första jag läser är uppsägning
…skummar vidare…För många år sedan fick vi tidminskning som lönepåök. Nu tar man bort det !? Så detta är en uppsägning från 37 tim/vecka & en anställning 38,25 tim/vecka. Uppsägningstid 12 månader mm.
Svar till "namn" personalenheten senast 5 mars 2010, annars räknas du som uppsagd….
Hrm, jag sökte detta "namn"direkt…hon återkommer 11 mars…..
Sökte facket idag, för att kolla om detta är ok hos dem. Stängt onsdagar…
Ett djupt andetag & så tar jag tag i detta under morgondagen 
Aldrig kul med uppsägningar
/kram Spanaren
Fy så byråkratiskt det låter. Men det verkar inte vara något att oroa sig för egentligen. Om du nu inte ville ha det som det var.
man får förmoda att ni får behålla löneökningen i pengar då istället för tiden ni nu förlorar.
Branneli.
..
Fega arbetsgivare!!!! Nu är det ju !!!Vet inte vad jag skall säga för att du skall känna dig go o glad o till freds….Sen Facket som går arbetsgivarens ärende..O inte har tid med en.Ja det är inte mycket o göra.."Mer än tiga o lida i församlingen" Lider med dig….
O vet du!!! På något konstigt sätt brukar det ordna sig.Så vi hoppas på det….
"""Slavar kan inte avskedas-Dom säljs"""
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hur i hela fridens dagar ska du hinna svara om du får avi/brevet den 8:e och svaret ska vara inne hos dem den 5:e!
åhå det missade jag. ja det var konstigt!!!!
Måste vara någon som missat och skrivit fel månad.
Ska kanske vara 5 April 
Zabelle
#5 Jaa, du vet ju hur jag är…(detektiv) 

Mina kollegor har fått detta papper direkt i handen av chefen. Hon har tom åkt hem till folk, för att överlämna. En av mina kollegor som hon hade överlämnat i hemmet, bor på samma gata som mej !?
Varför kom hon inte hit ??
Jag är ju hemma & långtidssjuk, vore ju alldeles ypperligt !?
Eller har jag mist sunt tyckande under tiden jag varit hemma??
Jaja, mina kollegor skrev under detta för flera månader sedan.
Vill kolla min uppsägningstid med facket, så den stämmer.
Ersättning för tidspåöket finns inte. Jobba mer för samma peng 
Hoppas att facket aldrig mer går med på detta i ett avtal 

Gud vilka konstiga människor det finns! Självklart skulle hon ha svängt förbi dig med!
Handels verkar dock ha så märkliga avtal så det är inte klokt… jag beundrar alla som jobbar inom den sektorn och orkar vara glada och serviceminded hela tiden!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#8 facket 
Finns det någon som har erfarenhet av hjälp från facket? jag har aldrig hört talas om det.

Jag har Motala Kommun som arbetsgivare.
Jobbar inom särskilda omsorgen, med barn/ungdomar som har neuropsykiatriska funktionshinder…..lika svårt att skriva , som att uttala….
Underbart arbete, som jag stormtrivs med 
Längtar till "mina" ungar…..pratade med en ungdom i telefonen kväll, när jag ringde ill jobbet.
"Anneli, kom & jobba med mej….du ska inte vara mer sjuk, säger pojken..tystnad…..Krya på dej, hej då….." & sen fnittrade denna ungdom hysteriskt i bakgrunden.
Åh, hoppas att jag kan börja ta mej ut i samhället själv snart…så jag kan hälsa på ungarna & kollegorna…..
Typiskt Sverige säger jag…man blir inte längre förvånad…