Jag är nyfiken på.....
vilka goda sidor ni kan räkna upp på era respektive.
Varför du älskar honom/henne så mycket!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Konstig egenskap jag tänker på men vi kan vara tysta tillsammans.
Och ändå prata på nåt sätt.
För mej är det tryggt.
Det bästa med min man är att han är rolig. Vi har sååå roligt tillsammans och så är han rak och ärlig.
Han har förmågan att alltid ställa upp med ett leende. Han är en sådan där "hustomte" som alla ringer till som behöver hjälp.
Han är händig och har byggt om hela vårt kök och vardagsrum själv och vårt lilla uterum.
Dessutom är han en av de snällaste människor jag känner och han har varit och är en fantastisk pappa.
Jag är fortfarande efter 30 år väldigt förälskad i denne man
/Maria
Han har en egenskap jag inte kan definiera helt, men som gjorde att jag föll för honom redan innan vi hade träffats (vi har mötts på nätet), och den skulle jag vilja kalla godhet. Eller kanske prestigelöshet. Eller naivitet. Jag vet inte!
Men han verkar inte vara i stånd att tänka en genuint elak tanke. Han är en enkel kille med rätt små anspråk på livet, och har jämfört med mig en enkel bakgrund.
Men jag upplever honom som befriande avslappnad i sin inställning till livet, och han gläds med mig när jag har framgång i vissa saker. Utan det ringaste avundsjuka.
Och den där egenskapen är så underbar, jag har tack vare honom lärt mig att distansera mig mer till besvärligheter, att ta lättare på saker och ting och att uppskatta de enkla sakerna i tillvaron. Han är härligt underbart okomplicerad.
Kanske uppskattar jag det så mycket eftersom jag förut var gift med en intellektuellt knivskarp, ständigt tänkande, reflekterande och värderande man.
Han är väldigt rolig och har nära till skrattet. Och han kan se med distans även på sig själv, skratta åt sin nördighet vad gäller hobbyn att samla skivor. Och så är han alltid pigg på att hitta på olika saker, göra utflykter och resa. Och han bär och kånkar alltid åt mig när vi handlar eller när vi är iväg på nånting.
Hans vackra ansikte och hans granna kropp är bonus 
Min är lite lik Din, bumbleboo…Alltid rolig, älskar att skoja med människor…alltid glad…ställer gärna upp för alla (kan nästan bli för mycket ibland)…händig, jag fick nytt kök och vardagsrum förra året…omtänksam…och en bra pappa…
Tur att han finns…mannen i mitt liv! 
#4 Man kan nästan tro att vi delar samma man
/Maria

Min man är så översvallande av kärlek så det är inte klokt! Han älskar mig verkligen gränslöst och är sååå duktig på att visa och säga det både i ord och handling. Jag har aldrig blivit älskad på det sättet förr och jag har aldrig upplevt kärlek som hans! 
Vi som par, är hans absoluta prioritet, vi sätts först i alla sammanhang.
Förutom det är han stark och god och rätttrogen.
Han är min absoluta favorit! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
# 5 
# 6 Du är värd Din man…och Du är värdefull för honom…
Man blir alldeles varm i hjärtat av att höra om dessa underbara män (än så länge bara män)
/Maria

#7 Tack, jo det har jag fötstått att det är så… vi betyder lika mycket varandra!
Min man är en vuxen och ansvarstagande person som man kan lita på till 100%. Han gör alltid det han säger att han ska göra och det han säger att han aldrig skulle göra har han heller aldrig gjort.
Han är också enormt kompetent. han fixar hus med samma säkerhet som han meckar med maskiner och bilar. El eller avlopp spelar ingen roll. Vad än vi har problem med så har vi aldrig behövt anlita hantverkare.
Men det allra vikigaste är nog hans styrka och okuvliga självförtroende. Han är trygg i sig själv, säger vad han tycker och är inte rädd för fan själv.
Sen avskyr han sport också! 
Det där sista är en stor bonus!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
ja verkligen! jag tvivlar på om jag kunde leva med en sportälskare. 
Min karl är sportnörd… men jag står ut med det eftersom jag själv är mkt intresserad av t ex skidåkning, handboll och friidrott. Då får han hållas med sin fotboll och tennis och vad det är.

Vi är lika ointresserade av sport båda två, Tack och lov. Vi är filmälskare istället 
jamen då är ni sportintresserade båda två. Sport som sport menar , det kanske inte måste vara samma 
Varken min man eller jag är sportintresserade.
Som sonen sa Björn Ferry var bättre när han spelade i Roxy Music
/Maria
#15 Förvisso, men jag skulle aldrig offra natt- eller morgonsömn bara för att kolla på en match / tävling som han gör ha ha!
Inte tippar jag heller …
Men jag brukar säga att alla har något de är "nördiga" med. Jag har ju mina korsord, mitt pianospel och mitt operaintresse
.