Intressant krönika
I Aftonbladet angående Birgitta Ohlssons utnämning till EU-minister trots att hon är gravid
(obs ironi)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
En väldigt bra artikel Terri skrivit och jag håller med henne där att det inte är männen som är värst utan andra kvinnor. Jag arbetade efter 3 dagar när jag fick Mario..nu 42.. hade jag med honom på mitt arbete i Madrid. Där hjälpte alla till att hålla ett öga på honom till och med många killar. Varför är folk så snabba här i Sverige att klanka ner på varandra och bestämma vad som är rätt och fel. Det blev en fin kille utav Mario, han led inget av att jag arbetade.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bilden av kvinnor som mammor och hemarbetande är så oerhört stark i Sverige. Och det är sorgligt att se att den bilden försvaras allra hårdast av kvinnor.

Ja vi kvinnor vet inte hur vi vill ha det..
Det pratas om jämställdhet o att vi skall ta hand om barna på lika villkor
o när någon gör det.Blir det ett himla liv…
Men vi är sådana.Vet inte vad vi vill.
Men prata vill vi..
Ja det visar igen på det jag sa i en annan tråd. Det är kvinnorna själva som trycker ner andra kvinnor och jag anser att det förtrycket är djävligare än det som männen påstås utöva mot oss. 

Som föräldrar gör man sina val. För sin egen del & för barnets.
Respektera valet. 
Mår mamman/pappan bra så är förutsättningarna bättre att barnet mår bra.
#4 Det har jag också alltid sagt att det är så. Jag kommer ihåg att Monica Dominique spelade piano samma kväll som hon fött barn.
#5 Håller med!

Ja vi har uppenbarligen tagit över rollen att hålla oss själva nere. men mycket bottnar tror jag i just att vi som kvinnor fortfarande inte värderas fullt ut på samma sätt som män. det gör oss osäkra på vårt värde och då är det där värderingsmätandet igång.
Det är ju samma med kvinnor som jämför sina kroppar oupphörligen och den som mest lik idealet vinner (genrellt sett). Ingen (eller sällsynt) jämför ju intellekt eller vem som lyckas bäst med sitt företag eller vem som kör bil bäst. För vi mäter bara det som är traditionellt kvinnligt som utseende, städning, att vara mamma/hustru osv. Och det är för sorgligt tycker jag!
Men det är på väg att vända… det blir bättre om än i väldigt långsam takt