Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 543 ggr
Cristine
0

Ibland så händer det..

att man säger..det är inte min dag idag!

Vad gör ni för att ändra på det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

hm… det finns nog inte så mycket att göra - tvärtom så försöker jag göra så lite som möjligt när jag märker att det är en "sån" dag. Allt blir ändå fel liksom…

Det är bara ligga lågt och vänta ut dagen. Det kommer en ny och bättre i morgon Oskyldig

Maria
0

#1 Jag gör som du…ligger väldigt lågtFlört

/Maria

stina63
0

Ja då låser man in sej och tycker synd om sej själva en stund. Får ligga lite lågt och hämta ny energi när man mediterar lite.Kyss

Anders 50
0

Tja..vad kan man göra?…inget! Men det är nog inte läge att köpa nån trisslott en sån dag!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Nej synd om mej själv vill jag inte tycka,jag blir snarare arg, särskilt när jag aldrig når telefonen i tid eller ser att dottern får göra allt som att skotta, ta in ved och städa. Egentligen är det inte en dag utan 4. Känns inte bra att bli uppassad men i morgon är en annan dag som någon sjunger( vet inte vem).

penke
0

¿ varför ändra ..?
man ska ha o behöver ..DE dagarna ibland..

*blä*

penke

Moa-16
0

Every day may not be good,
but there's something good in every day  ;)

Maria
0

#7 Den var braGlad

/Maria

Cristine
0

Tack Moa för påminnelsen!Glad

Bergspuman
0

Även den suraste dag har sina gyllene moment!

Min dag på jobbet kan ha blivit förstörd … men på vägen hem kanske jag hittar en femtioöring. Och i brevinkastet kanske det väntar en korsordsvinst.

Om jag åtminstone gapskrattar minst 1 gång den dagen som blev kass, så förtar det den sura verkan lite…

Jag har tränat en del på positivt tänkande eftersom jag haft mina bekymmer med depressionerna … och jag kan rada upp tre positiva saker varje dag, även om dagen varit #¤%#"¤%.

Skrattande

Gå och lägga sig tidigt och försöka sova bort skiten, funkar för det mesta alltid …

Om jag vill trösta mig och vara snäll med mig, brukar jag bädda rent i sängen, krypa ner o läsa ngt trevligt. Kanske ta en halv sömntablett så att man får riktigt god sömn.

Mirjami-78
0

När jag känner att allt är åt skogen och för det mesta är jag inne just en sådan dag försöker jag göra som så att jag går ut med barnen helt enkelt. Ja om inte annat så går vi och köper en paket mjölk och blir tvungna att se andra människor. Sedan brukar det kännas bättre helt klart.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Branneli
0

Jag försöker alltid att tänka; "Var hittar jag det positiva i detta ?"

Sen är det som Alfons Åbergs farmor säger till Alfons med pappa, när de sitter & har tråkigt…..- Det är bra att ni har tråkigt, då händer snart något roligt !!

[Sisa]
0

Om det inte är min dag idag…så försöker jag ändå göra den till min dag…och jag brukar lyckas…Glad

Cristine
0

Jag är normalt en väldigt positiv person, men dessa dagar har varit tunga och allt gått snett från räkningar till att slå sönder flera av mammas glas, slå ut en påse ärter över hela golvet, ringa fel, hälla salt i kaffet, köra foten i fållen på kjolen, sätta mej snett så jag nästan ramlar av stolen, hälla ut kaffet över tidningarna som jag skulle tända elden med och sätta mej på katten.

AnnL
0

Gör så lite som möjligt om jag kan och tänker att det blit bättre i morgon. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

zabelle
0

Jag gör som #11, försöker gå ut bland folk och "se nya bilder" då brukar det kännas bättre. Elller gå längst ut på piren och titta ut över havet, då känns allt genast bättre.

Zabelle