Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 617 ggr
Cristine
0

God morgon 31 januari.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha ja..då är den här månaden slut, fort går det som attan man ser spår efter julen här och där ännu och med dessa snömassor är det lite svårt att tänka sig våren med snödropp och tulpaner.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Jag brukar tänka att bara januari är över, så går februari fort, eftersom den oftast är 3 dagar kortare. Sen är det mars, som är de starka förväntningarnas månad - man ser fram emot snösmältningen och tecken på vår. :-)

Men mars kan vara lång, kall och blåsig också … Och så är den DYR, för det är så många som fyller år då! :-(

Maria
0

Godmorgon.

Det är kallt i Göteborg -12 grader och jag bara vääääntar på att det ska vända.

Det blir en "innersittardag"Flört

/Maria

tilja65
0

Godmorgon!

Vi har också kallt, drygt 16 minus, men solen strålar och jag ska ge mig iväg ut på en härlig promenad om en stund. Det är så vackert så man blir andlös!

Önskar er en fin vinterdag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

nillanb
0

Godmorgon allesammans Glad

Mmmm en ny dag att vara tacksam för….

gör det bästa av din dag… det ska jag göra med min dag.

[peter54]
0

God förmiddag. Massor av snö igen och dags att skotta upp gångarna på tomten på nytt.

Småfåglarna kommer inte åt fröna på fågelbordet, så jag måste borsta rent från snö.

Datorn funkade klanderfritt i två timmar efter byte av hårddisken och installering av  system- och programskivor på nytt. Därefter kom problemet tillbaka, 3000 spänn i sjön känns det som, man får verkligen lita på att garantin gäller på jobbet, men om det inte var hårddisken, gissar jag att det blir att betala på nytt.

Det där med väntan tycker jag att man ska ta med ro, det är bara tid, alltid en fråga om tid och tiden går hela tiden. Det är onödigt att försöka få den att gå fortare eftersom det bara innebär att det vi längtar efter också kommer att passera fortare.

[GunillaF]
0

God förmiddag!

-14 grader och det snöar idag också! Skäms

Jag undrar vem som ska skotta undan den åt mig?! Inte jag med den här ryggontan iallafall!

Ha det så bra ni bara kan idag!Glad

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara ila in o säga ha en bra dag.

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

God förmiddag!

-9° och det snöar ingen. Alla gångarna är igensnöade så det är dags att skotta igen. Rynkar på näsan

Vi ska hämta ett halvt vildsvin i eftermiddag som ska styckas o läggas i frysen. Det blir en utmaning, ingen av oss har styckat gris innan. Så vi vet vad vi ska göra idag.

Sköt om er denna söndag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Toyan
0

God förmiddag!

Snön faller igen.. en blek sol tittar fram och vi har 7,9 minus nu.

Vi ser nog lite till mans fram emot våren, tiden från vårdagjämningen och fram till slutet av Juni tycker jag är den vackraste.

#1 Här har vi också många som fyller år i mars och visst kan det vara kallt men det känns ändå lite lättare för det är ju vååår.Glad

Önskar er en fin söndag!

aksaz
0

godmorgon jag hade -17.5 här intill vänern jag tycker nog att vintern bör ge sig nu ,dels för att vedförrådet börjar sina jag får elda för luftpumpen orkar inte riktigt med när det är så kallt,men det går ju åt rätt håll om man följer kalendern ,för sen kommer den bästa årstiden godförmiddag ska det vara ,hej

Indiania
0

God förmiddag!

Hoppas ni alla får en härlig söndag! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Cristine
0

#9-10 Det är snart vår!Glad

#11 Detsamma Indiania.

Cristine
0

#1 Här fyller alla i december precis före julObestämd

#2 De är väl skönt att bara slappa.

#3 Jag sitter också och beundrar utsikten, solen som färgar snön rosa.

#4 Hoppas din förkylning är över Nillan.

#5 Datorer kan bli dyra historier, jag har tur som har söner som fixar dem åt mig.

#6 Har du ingen blåslampa Gunilla. Du får ringa dina barn.

#7 Vilket fint foto du tagit Chik.

#8 Styckning av vildsvin.

#9-10 Våren är strax här.Glad

#11 Detsamma Indiania

[MargaretaA]
0

God middag

-10 idag. Solen skiner lite försiktigt och det är vackert ute. Jag såg att det lovades ännu mera snö och kyla, men det var visst mest norröver tror jag. Stackars nordbor tar det aldrig slut någon gång?

Men det är härligt att Januari är slut nu. om en månad ungefär kan man på allvar börja spana efter vårtecken Glad

ha en bra dag dag alla!

[Sisa]
0

Hej denna söndag!

Bra sammanfattning av alla inlägg, Cristine. Jag fortsätter lite…

Är det söndag, får man väl slappa…Krya på dej, Nillan…Skotta inte idag, Gunilla var rädd om ryggen…En älg, Chik hemma hos dej…Har alltid undrat hur vildsvin smakar, Ann…

Ha en fin söndag alla…Snart är det vår!

AnnL
0

# 15 Det är jätte gott. Svårt att förklara smaken. Grisgött med viltsmak och väldigt mört.

[GunillaF]
0

#16 Jag har ätit vildsvinskött en gång och det var bland det godaste kött jag ätit! Skrattande

AnnL
0

#17 Kan bara hålla med dig. Finns inget godare kött. Nu har jag för första gången köpt en halv, så jag har malt till köttfärs också. Är väldigt spänd på vildsvinsbiffar.Tungan ute