Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 432 ggr
[MargaretaA]
0

Vad är vuxet?

Terri Herrera Eriksson på Aftonbladets Wendela-sida har en del tankar om det.

Frågan om vad som är vuxet är inte helt lätt att besvara och svaren beror på vem man frågar. Men jag tycker att hon fått korn på det viktigaste.

• _Att sätta sina barn i första rummet
    _
  • _Ta hand om sina relationer och ha ett känsloliv som har passerat puberteten.
    _
  • _Vara ärlig och stå för sig själv.
    _
  • Ha något som liknar en vettig självkänsla.

Läs mer…

Cristine
0

Det var då en väldigt konstig syn de har Engelsmännen på att vara vuxen..då är Terri bra mycket vuxnare med sina åsikter!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Samtidigt får det mig att fundera på hur den undersökningen gått till… jag menar är det typ en undersökning på aftonbladet kanske den inte säger så mycket egentligen.

Att vara vuxen är för mig att ta ansvar för sitt eget välbefinnande. Gör man det, ser man till att man mår bra och är lycklig själv, bearbetar och förändrar det som är mindre positivt hos en, och låter detta vara en livslång process, så kommer de andra sakerna naturligt tror jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bergspuman
0

Att kunna stå för det man sagt och gjort, och ta konsekvenserna.

Att sköta sin egen ekonomi.

[peter54]
0

Att ta ansvar, inte bara för sig själv utan också för alla andra i ens omgivning.

[MargaretaA]
0

Ansvar för alla andra? Förvånad Det där får du gärna utveckla peter.

Maria
0

Jag kan hålla med Peter.

Själv tycker jag att jag har ett ansvar att vara trevlig på arbetet t.ex även om jag har en dålig dag och då ser jag det som att jag har ett ansvar för att mina arbetskamrater också ska må bra av min närvaro.

Jag har ansvar över mina barn även om de är vuxna. Nu pratar jag inte pengar eller överbeskydd utan mer ett känslomässigt ansvar för vår relation.

Jag har tillsammans med min man ett ansvar över vårt förhållande.

Nu tolkar jag dock ordet ansvar inte som särskilt betungande.

/Maria

[peter54]
0

#5 Att ta ansvar i trafiken till exempel, så att andra inte råkar illa ut för att jag prompt måste fram. Det är att ta ansvar för andra i sin omgivning och inte bara för sig själv.

Naturligtvis kan jag inte sitta här i norra Uppland och ta ansvar för vad Petter Nicklasson gör i Sjöbo

Glad

[MargaretaA]
0

Det kan jag hålla med om. Det är vuxet att sin del av ansvaret för att relationer ska fungera.

okej då förstår jag. Glad