Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bok-och-lästips
Läst 508 ggr
[GunillaF]
0

Sexhaelern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har börjat med en "ny" bok i dagarna. Ny för mig, kanske inte för andra. Den verkar bra men så bedrövlig ändå:

DEN SKAKANDE BERÄTTELSEN OM DET UPPMÄRKSAMMADE RÄTTSFALLET.

När Mia Ottosson blir kär och gifter sig med den ansedde healern och mediet, en man internationellt känd i andliga och spiritualistiska kretsar, tror hon att hon funnit sitt livs kärlek, en andlig lärare och själsfrände. Istället blir förhållandet en mardröm av fysisk och psykisk terror, och efter flera års äktenskap upptäcker Mia en mörk hemlighet hon aldrig kunnat föreställa sig.

Detta är hennes gripande, självutlämnande berättelse om åren med mannen som i pressen kom att kallas "Sexhealern" och som år 2006 dömdes till fem års fängelse för att ha förgripit sig på sina klienter. Det är historien om en kvinna som sökte kärlek och en andlig dimension i tillvaron, men fann en skrupelfri bedragare, som grovt utnyttjade hennes och många andras sårbarhet och längtan.

Mot alla odds kom Mia ut på andra sidan starkare, med ökad självinsikt och kunskap. Genom att dela med sig av sin historia hoppas hon kunna inge fler kvinnor mod att anmäla sexuella övergrepp och inspirera andliga sökare att också vara kritiska och använda sitt sunda förnuft

Har någon av er läst den?

Cristine
0

Nej men den verkar intressant!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Jag var så intreserad för ut av att läsa självbiografer.

Fick två böker i packet.

Men jag känner att jag orkar inte läsa om andra mäniskors missär…Det är väl någon proses som jag håller på o gå igenom.

Det räker för mig o veta att det fins så himla mycket konstigt.

Men Gunilla..Du kan kanske berätta.När du har läst den..

Vad den handlde om..

Är säkert intresant…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#2 Ska försöka komma ihåg det Chik!Flört

[MargaretaA]
0

Nej jag har inte läst den. Men det låter förfärligt. Det finns fula fiskar överallt som utnyttjar sökande människor. Skrikandes

Indiania
0

Jag har läst boken och tycker den var förfärlig på många olika vis.

Vi kan diskutera boken när du läst den Gunilla.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

#5 Jaa, det gör vi!