God morgon 20 december
Ja här sitter jag igen och det är för att jag sov till 9. Ute snöar det för fullt, det är så vackert..bara 9 grader kallt.
Ha en härlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

God morgon på er här inne.
Snöar gör det för fullt, bara ut och skotta 
Ha en trevlig fjärde advent, fin bild chik 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God morgon alla!
Så mysigt det är när det är mörkt och jag får tända upp våra ljus till vår frukost.
Ta tillfället för att få njuta, för livet är så kort ändå 
/kram Spanaren
Godmorgon allihop!
Jag tittar in för att önska en trevlig 4:e advent!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon gott folk!
Sov lite längre i dag och nu skall det bli gott med kaffe och nybakad rågkaka med ost på.
En underbar 4:e advent till er alla!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
En god morgon och dag till er alla
/Maria
Godmorgon,
alla fina människor. Ha en lika fin dag!
Kram från Sisa.
Godmorgon alla härliga människor
När fjärde ljuser brinner,
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan
God förmiddag..här sitter jag och dricker kaffe för att lugna ner mej efter att ha försökt få upp ett par hissgardiner. Det som såg ut av vara världens enklaste sak blev en besvärlig historia. Jag måste vara otroligt dum!

godmorgon på er alla snöar här
God middag. Idag tog vi sovmorgon här och efter frukost har barnen med oerhörd entusiasm hjälp sin mamma med att klä julgranen.
Temperaturen har stigit och nu är det bara 4-5 minusgrader. Det har snöat hela natten, så det ligger ytterligare 10 cm snö över den som redan låg.
Småfåglarna har hittat fågelbordet och där är stor konkurrens. Vi har massor av grönfinkar här och de är ganska ovilliga att dela med sig till någon annan.
Jag satt vid köksbordet och försökte fota fåglarna, men det är svårt och bilderna blir inget vidare.
Just den här lite suddiga bilden tyckte jag ändå var lite kul. En grönfink jagar bort en blåmes från godsakerna som fallit ner under fågelbordet.
Det var en jättefin actionbild peter. Det gör inget att det är lite suddigt - tvärtom så ger det fart i bilden 

God Afton!
Idag har det varit en smått fullspäckad dag… jag hämtade sonen och hans kompis i stan efter ett tvådagars-LAN. Mannen hämtade dottern hos farmor och farfar och sedan var det lunchdags… så började vi julpynta men avbröt för att köpa julgran och åka till goda vänner för att planera julafton… Sedan blev det pulkabacken en sväng innan det bar av hem för att klä granen och julpynta färdigt.
Nu står klyftpotatisen i ugnen och kycklingfiléerna puttrar på spisen och så väntar en julfim till middagsmys.
Så i morgon lär jag vara helt slut
Men då ska vi börja flytta in dottern i sitt första egna rum så det är nog bara att bita ihop.
Hoppas att ni haft en riktigt skön fjärde advent allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
God Kväll!
-4° hela dagen men ingen snö. Nu är de -7°. Kan kylan hålla i sig får vi kanske behålla den lilla snö vi har till julafton. 
# 20 Det är en njutning att sitta o titta ut på fågelbordet på alla fåglar som kommer. Har inte så många sorter nu som jag hade när jag bodde inne i skogen.
Idag har vi städat hela huset. Sen blev det en tur i skogen. Och till sist blev det att göra knäck. Dom blev lagom mjuka.
Ha en fortsatt fin 4:e advent. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det började snöa på förmiddagen och det har snöat sedan dess. Nu har vi nog fått ytterligare femton cm uppepå de 30 cm som låg sedan tidigare.
Vi har en rådjursfamilj som håller till i markerna runt oss och vi ser dem både nu och då på olika platser nära huset. Det var de här tre som passerade alldeles bakom ryggen på mig nyligen när jag satt på älgpass bakom vårt hus.
Idag dök de upp i snön ute på åkern omkring 300 meter bort.
Nu får de stackarna svårt att hitta mat.
Ja, det är jobbigt för dem med all snö, men annars är det faktiskt mars och början av april som är värst för djuren. Då är vinterbetet uppätet och inget nytt har börjat gro.
Vi lägger ut mat på området. Det finns en foderhäck med hö och en nyöppnad ensilagebal.