Nu är det snart jul igen.
Så här vill man ju att julen ska se ut, men här är varmgrader och snön lyser med sin frånvaro. Hur ska eran jul se ut..sätt in era bilder. Både ute och innebilder.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Rikligt med snö som förra året hoppas jag på.
Julafton är den enda dagen på året som jag önskar snö. Skulle önska att det sett ut som på din bild i #0
Härnere i Skåne kommer sällan snön före februari och då blir det mest slask.
Zabelle

Har ju inga sådana bilder eftersom jag bor i vinterlöst landskap… men den här är från mina föräldrars gårdsplan när vi var där på sportlov i fjol…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Zabell du får fira dina jular i norr, det finns billiga stugor att hyra om man hyr dem lite utanför centrumen.
Där fanns det snö Hoppfull och så tjusigt med fjällen i bakgrunden. Längtar du inte till jularna där?

#4 Jo visst gör jag det! Bilden syns bättre om man klickar på den.
Tyvärr är det för långt och för jobbigt att köra dit upp över jul. Dessutom är jag ju skild och tycker med hänsyn till barnen att de ska få vara med båda familjerna vid jul, även om det nu innebär att jag inte får vara med "min" familj.
Jag är ingen älskare av snö, men jag erkänner att det kan vara vackert. Det gör inget om det är snö på julafton - men det är sällan vi har det just den dagen. Man vet aldrig från det ena året till det andra vad för slags vinter det ska bli.
För exakt ett år sedan såg det ut så här ute i skärgården. Men det försvann ganska snart igen. Jag minns faktiskt inte om vi hade snö på julafton… 
Läste i tidningen idag;
"Snart är mörka november slut, nästa vecka kommer solen"
Blir det kanske vår då….
jaaaaa Gud hör bön - hoppats att jag har sovit över vintern och att det är vår nu! 
Ha ha ha ..men Maggan så vackert det är med snö och du som kommer från norr borde ju älska Hoppfulls foto.
Du ser väl vilka härliga bilder ni lagt in!
Ja men jag tycker att snö gör sig bäst på bild 
Hoppfulls bild är jättevacker - men tyvärr så är det enda jag tänker när jag ser vinterbilder från norr är att jag är glad att jag slapp därifrån
Jag fick min livstidsdos av snö de första tio åren av livet - jag behöver inget mer
Åhhhh så härligt det ser ut Jeremina jag som älskar att pimpla.

#13 Hahahaha, ja det är ju lite så för mig med… en vecka vartannat år är alldeles nog! Men samtidigt har jag svårt att ha fördrag med detta eviga mörker och regnande som vi ju har här nere istället. Så ibland längtar jag faktiskt efter riktig vinter med ren och vacker snö istället för smutsig gegga överallt.

Vilket myspys! 
Å vad jag är töt.
Vilket mysigt barnbarn Jeremina!
Fint fönster!
I Bohuslän så blommar Styvmorsvioler stod det i GP…Lite annorlunda julblommor.
/Maria
Blir helt nöjd bara det blir minusgrader och 2 cm snö. Så man får hoppas att det slaskar på måndag! 
Inomhus ska det finnas en riktig gran och mycket julpynt (många tomtar) och gammaldags julbonader på väggarna i köket.
Ute en gran med belysning, en stor tomte med ljuslykta, ljusslingor på ett par buskar och verandan inramad av ljusslingor.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tack Cristine 
Ja det låter jul det Anders! Har du inga foton?
Jag tillhör dem som saknar vintrarna från barndomen, när snön kom i början av december och låg kvar till slutet av mars utan slask däremellan.
Jag minns första gången jag upplevde töväder i januari, det var 1971 och vi var så förundrade över att man såg plöjena sticka upp som svarta ränder i åkrarna.
Jag tänker också på växter och djur som behöver snön för att kunna övervintra på ett bra sätt.
När det gäller julen vill jag förstås att den ska vara vit, gärna ett par, tre decimeter snö som på den här bilden.
#24 Inte mer än på julgranen. Får återkomma när det blir dags! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Min tomte som är lika gammal som jag och han ska alltid sitta på sin pall under julen.
Tomten syddes av en tant hemma i byn och den fick jag i julklapp när jag var 1/2 år. Hon hade ritat mönstret till den själv och bara något år innan hon dog fick jag mönstret och har sytt många tomtar och gett bort under åren.
# 27
Vilken fin tomte, Gunilla…
#25 Vilket vackert foto, ert hus är så fint och läget också!
#26 Jag väntar gärna.
#27 Så häftigt att ha en tomte som är lika gammal som en själv och om han alltid suttit på pallen så har han nog mycket att berätta.
#27 oj oj, att han har…

Jag har inget alls kvar från då jag var liten.
Igår var vi på Jul på slottet här i Kalmar. Det var verkligen mysigt! Som vanligt glömde jag kameran (trots påminnelsen), så vi tog några med mobilen istället.
Med ljus och kärlek... Tina
Här kommer en till…
Vi kom hem med påsarna fulla… det blev knäckebröd, chips gjorda på brunabönor (fantastiskt goda), getost, två olika sorters glögg, vildsvinspaté, lite julklappar och en hel del annat 
Idag ska vi på skyltsöndag i Kalmar, så då blir det nog lite mer shopping. 

#33 Ja det är mysigt!
De där chipsen har vi köpt med men här var det verkligen ingen som tyckte om dem alls 
#35 Åh, tyckte ni inte om dem? De fanns i tre olika smaker och vi smakade på samtliga och gillade dem alla tre. Den godaste sorten tyckte jag var med chili, så den köpte vi. Jag tycker det är fantastiskt att man kan göra chips av bruna bönor, som dessutom är odlade på Öland. Bara det är en känsla i sig 

#36 Ja det var just därför vi köpte dem… för att de är härifrån, vi köpte dem på Ölands köpstad vid ett tillfälle i höstas. Tyvärr var det ingen i familjen som gillade dem vilket vi alla tyckte var synd då det är en synnerligen god och rolig idé! Men jag tror att de kan göra dem godare, de vi köpte var väldigt smaklösa nämligen. Kanske har de hottat upp smaken sedan dess.
Så härligt att få se era julbilder, tack Tilja för att du besvärade dig(mysiga bilder) och visst är det tråkigt Peter med en grön gräsmatta i bakgrunden( fina julbilder ändå) men det ska visst komma snö nu har jag hört.
Inte var det något besvär Cristine 
Håller med Zabelle att den enda dagen på året som jag önskar att marken och träden lyste av vit snö är julafton. Vet inte när vi hade en vit jul sist. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.