Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 618 ggr
[peter54]
0

God morgon 27 november

God morgon.

För ovanlighetens skull har jag gått upp mitt i natten. Jag mår risigt och kunde inte sova.

Åkte på en grym insulinkänning igår kväll och nu erfar jag rekylen av den, samt den totalt uppblåsta känslan man får av att försöka "äta ifatt" det låga blodsockret.

Som grädde på moset har jag fått elaka fantomsmärtor i höger stortå, fast jag inte haft någon sån sedan 1997.

Det går förstås över så småningom, men just nu förstör det alla möjligheter till sömn.

Hoppas alla får en fin fredag Glad

nillanb
0

Godmorgon Peter och alla ni andra Glad

#0 Jag önskar att din jobbiga natt har övergått i en lättare dag…

Nu ska dotterns hår lockas inför advents framträdandet i kyrkan.

ha en underbar dag

tilja65
0

Godmorgon allihop!

Det låter som att du haft en riktigt jobbig natt, hoppas att det blir bättre undeer dagen Peter!

Vilket härligt morgonpyssel du har Nillan! Glad

Här ska det fortsättas med fönsterputsning och pyssel inför första advent.

Önskar er alla en härlig fredag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[GunillaF]
0

God morgon alla!

Inget vidare det där Peter. Jag hoppas du fick somna till slut.

Ha det gott alla!

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dagens på er hela Fredagen!!

Peter huva mig vad du har det hemskt..Gråter

Nillan!!Vad fin dottern kommer att bli.

Ja så önskar jag er alla en fin dag….

Från ett Halland som än så länge har uppehåll…

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Fy vilken jobbig natt Peter, hoppas du får sova ut nu på morgonen.

Härligt väder kan rapporteras härifrån, man blir riktigt glad men förvånad då det egentligen skulle vara minst -10 och när man kommer ut så är det knopp på blommorna och varmgrader. 

Knopp på stockrosen.

Jag önskar ett härligt veckoslut till er alla.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Rosorna som jag täckte har dragit iväg och också fått knopp.

Cristine
0

Och malvan.

[Sisa]
0

God fredagförmiddag,

det låter verkligen, som att du har det jobbigt, Peter. Min kära mor, hade också diabetes och ett amputerat ben. Hon hade det inte lätt och fantomsmärtor kan vara fruktansvärt. Jag hoppas du mår bättre nu…

Visst är det konstigt, Cristine…är det vinter, eller…

Härliga fredag, jag njuter av den och av solen som skiner. Resten av helgen ska jag jobba!

Njut av fredagen Ni också!

Sisa

"Det onda har vingar, det goda rör sej med snigelfart"

Maria
0

#0 Hoppas du känner dig bättre snart.

Min man brukar säga att jag har fantomsmärtor när jag har huvudvärkFörvånad

/Maria

[GunillaF]
0

#9 Förvånad Det var ju…host… väldigt kärleksfullt sagt av din make!Flört

Maria
0

#10 Javisst, han är mannen som vet hur man ska retasFlört

/Maria

[MargaretaA]
0

God fredagkväll på er vänner!

Idag har jag haft en stressig dag med med massa bilkörning och annat. Men nu har friden lagt sig och jag sitter här och njuter och av tystnaden. Gubben och äldsta sonen är bortresta så det blir en lugn och fridfull helg Flört

Jagh sprang in hos våran lokala Antik & Kuriosa handlare också och gjorde världens fynd. Jag kom in affären och tog den direkt. Det är en speldosa som klinkar Stilla natt när man vrider på foten - jag bara älskar den (se bilden)!!!! Kyss Och ja juleljusen är framme nu Skrattande

ha en trevlig fredagkväll alla - det ska jag ha Glad

[Sisa]
0

Någon mer än jag, som kollar på IDOL????

[MargaretaA]
0

jag gör det inte. Jag har inte ens TV,n på. Det är så lugnt och tyst här hemma hos mig ikväll. Jag njuuuuter av friden Glad

[peter54]
0

Tack för de sympatiska orden allesamman.

Jag mår bättre nu, även om det inte blev någon mer sömn förrän mitt på dagen igår, när jag fick sova ett par timmar på dialysen.

Det händer inte så ofta att jag åker på såna jobbiga insulinkänningar och fantomsmärtor brukar jag bara få när blodsockret drar iväg upp för högt, men det är obeskrivligt jobbigt när det väl händer.

Jag har haft tur som inte har fantomsmärtor så ofta. Jag känner till personer som har gett upp pga frekvent återkommande fantomsmärtor och tagit livet av sig.

Jag har mycket annan värk från bland annat axlar och fingerleder, men den är konstant och man lär sig att leva med den.

När det gäller fantomsmärtorna, så är de aldrig konstanta, utan kommer med olika långa mellanrum vilket gör att man aldrig vet när smärthugget kommer.

Det kan ta fem sekunder eller tio minuter mellan varje hugg, som känns precis som om man sakta kör in en kniv i den del där det gör ont. Dessutom kommer fantomsmärtorna förstås alltid i den del av kroppen som inte finns kvar, så man kan ju inte göra något åt den.

Att man får fantomsmärtor är en sak, konstig och än så länge finns inga bra förklaringar till hur och varför. Vad som är än mer konstigt tycker jag, är att de kommer på exakt de ställen där jag hade neuropatiska smärtor medan fötterna ännu fanns kvar.

Jag kan alltså exakt känna om det är på höger stortås översida som nu sist, eller på vänstra fotknölen på vänster fot, eller på någon annan av de välkända punkter där jag hade smärtor då för länge sedan.

[Sisa]
0

Fantomsmärtor är ett mysterium…Så glad att Du mår bättre nu, Peter. Jag önskar Dej en bra helg!

Sisa    Glad

Cristine
0

Har du fått något av de preparat som finns, eller TENS? Kanske hjälper de inte så mycket. Det är hemskt att du ska behöva lida för en del som är bottagen.

[peter54]
0

#17 Jag har provat det mesta i smärtlindringsväg som finns att tillgå, men just på fantomsmärtorna är det inget som funkar.

Ibland, när det har varit riktigt jävligt, har jag tagit någon riktigt stark smärtmedicin, typ ketogan eller liknande. Då bedövar man huvudet istället så att man helt enkelt struntar i smärtan och somnar ändå.

Jag gör detta högst motvilligt bara när det inte går att stå ut så jag ligger och gråter och hoppar av smärthuggen hela natten, eftersom jag inte är människa igen på minst ett dygn, ibland två, efter att ha tagit sån medicin.

[rore]
0

Det låter väldigt plågsamt Peter,,,,,Önskar av hela mitt hjärta att du slapp ha dessa smärtor…

Cristine
0

Jag önskar också att jag kunde göra något som gjorde att du blev smärtfri. Jag tycker du har nog ändå!

[peter54]
0

#20 Haha, ja det kunde man ju tycka, men jag mår rätt okej för det mesta ändå och så har jag hört något om att man får inte större börda än vad man orkar bära FlörtGlad

Sedan har jag ju en underbar fru och två lika underbara ungar, där finns mycket kraft och glädje att hämta Skrattande

Maria
0

#21 Det är så underbart att höra människor med livsglädje trots krämpor och andra svårigheterFlört

/Maria

[MargaretaA]
0

Tråkigt och konstigt att inte vetenskapen har lyckats hitta någon lösning på det här peter. Det känns så onödigt att människor ska behöva ha ont i nåt som inte ens finns. Konstigt för dom har ju lyckats bra med så mycket annat. Obestämd

[peter54]
0

#23 Jag tror att målgruppen är alltför liten, där finns inga pengar att tjäna.

[MargaretaA]
0

jag är rädd för att du har rätt Obestämd