Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 818 ggr
Cristine
0

Regler för deltidsanställda.

Ska det få vara så här

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Jag såg det där… tycker att det liksom detta att andelen förtidspensionerade och fattiga ökar i vårt land är sorgligt. Vi är även det land som har allra högst självmordsantal i europa. Det visar kanske att vi gör felsatsningar och felprioriteringar i våra moderna liv och i vår moderna politik eller?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

zabelle
0

Tyvärr finns det en del som utnyttjar systemet och tycker det är väldigt behändigt att jobba deltid och få ut a kassa för resten av timmarna.

Det förstör för alla som verkligen behöver det.

Zabelle   

Hoppfull
0

Visst är det så, men man kan inte hela tiden enbart fokusera på de dumskallar som finns och som alltid funnits och alltid kommer att finnas. Jag tycker inte man ska bygga ett samhälle utifrån det utan utifrån majoriteten vilka är skötsamma och arbetsamma.

Maria
0

Jag tycker reglerna för deltidsarbetslösa är helt förkastliga och får bara människor att må sämre.

#1 Hittade en länk om statistik på självmord när det gäller ungdomar som trots den stora tragiken visar att siffrorna går åt "rätt håll" Länk

Det finns säkerligen senare siffror och man hoppas bara på att dessa också pekar rätt…

/Maria

Hoppfull
0

Det är ju bra om det går åt rätt håll Glad sedan är det kanske så att det gör det även i andra länder så att vi obönhörligen ligger efter… men hur som helst är ju det viktiga att det faktiskt blir bättre.

Däremot bör man väl fråga sig varför vi i Sverige mår så dåligt.

evrekaw
0

Läste en artikel i aftonbladet om en ung kvinna som inte har råd att ta deltidsarbetet hon fått för att hon inte får stämpla upp resten. Hon förlorar 5000 i månaden på att ta jobbet… Hon har med andra ord inte råd att jobba - det enda sättet att få ekonomin att fungera är att hon tackar nej till jobbet och fortsätter att stämpla.

När det blir så här tycker jag att det är fel på systemet…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

#6 Ja det är den artikeln Cristine länkat till.

Håller med dig, det är verkligen en märklig utveckling när reglerna blir sådana!

evrekaw
0

#7 Skäms Lyckades inte öppna länken… Min gamla skruttdator hänger sig emellanåt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

Hahahaha, okej, det händer mig med ibland Glad

Oavsett vilket är det galet när det får vara så!

[Jeremina]
0

Jag känner några som drabbats av dessa regler och det är inte klokt tycker jag att det ska vara så!