Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 746 ggr
Cristine
0

Jag är nyfiken.

På vilket märke ni köpt när ni skaffat er mobil och om den bara är för att ringa eller har den en massa finesser.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

nillanb
0

jag behöver inga finesser Förvånad

Ringa och svara = Klart SkämsSkrattande

Cristine
0

Min har finesser som aldrig används, jag gör bara som du nillan.

Jag köpte den senaste för den hade den bästa försäkringarna av alla. Eriksson.

zabelle
0

Jag har en gammal Samsung utan finesser. En vikbar liten telefon som det tyvärr inte längre går att hitta batteri till. Den laddas varje natt annars dör den.

Zabelle   

[GunillaF]
0

En Ericsson som det går att ringa på, skicka sms och med kamera/filmfunktion.

Hoppfull
0

Jag har tagit över min mans då han var tvungen att ha jobbmobil, vet inte ens vad det är för märke… Skäms men tror att det är en ericsson.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

Jag kör Nokia av gammal vana. Det är så jobbigt att lära sig nya telefoner. Den går att ringa med men inte mycket mer.

Cristine
0

Ja det är ju det som är de viktigaste för oss i mellanåldern..hrrrmm,ungdommarna skulle nog klara sej utan det, bara med sms Internet och kameran.

[MargaretaA]
0

Ja internet och kameran skulle jag inte vilja vara utan, men det behöver jag inte ha i mobilen.

Branneli
0

Min mobil, som jag har nu kostade 295 kronor på clas olsson. Fungerar att ringa & sms;a med, samt ta emot dessa funktioner.

Cool

[Sisa]
0

Jag har en Samsung. Jag kan ringa, skicka sms och det finns kamera. Räcker så bra för mej…

signemo
0

Har en samsung jag också. En Omnia. Upptäckte när jag köpt den att den hade ett enklare gps program. Kanon när man inte riktigt vet vart man ska ( ja eller rättare sagt hur man skall köra Flört)

Använder telefonen at tprata i, skicka sms, ta foto.

Var rädda om varandra

aggeelin
0

#6 Jag har en Nokia som du säger av "vana"eller för att jag tycker att den passar mitt sätt att tänka när det gäller menyerna. Mest använder jag mobilen för att skicka sms. Jag lyssnar på radio och tar kort ibland (som jag skickar vidare med mms). Och ringer ibland samt har mobilen som väckarklocka.

Den går att ha till mycket… Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Jag har haft Nokia hela vägen från första telefonen till den jag har nu. Jag tror att det är min fjärde.

Den första byttes ut pga att den var så stor och klumpig. Den andra stoppade min lilla dotter i munnen så att den dog. Den tredje försvann högtalarfunktionen på successivt, så när folk i min närhet frågade min fru om jag höll på att bli döv, bytte jag telefon.

Jag har en enkel variant som har 3-4 år på nacken nu. Jag vill inte byta för att de nyare har en massa funktioner jag inte vill ha (eller betala för), samt att de har alldeles för små knappar så att jag trycker på fyra siffror istället för en enda.

xinluo
0

Nu har jag en Samsung med pekskärm. (Annars brukar jag köpa Nokia.)

Det går jättelätt att skriva sms på den. Jag har internet men använder det aldrig. Kamera finns också.

Jag skickar mest sms och tar emot sms. Får en massa mms (filmer) från min dotter på lilla barnbarnet det är alltid lika kul eftersom vi inte ses så ofta.

Lyssnar på radion på mobilen när jag är ute och går. Inspelad musik när jag åker tåg.

Det finns många finesser att tillgå men jag har inte lärt mig allt än och kanske inte bryr mig heller mer än det jag använt hittils.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Toyan
0

Jag har en Nokia med kamera, radio och internetfunktion. Används till att ringa, mms, sms och ta foton ibland.

penke
0

..för länge sedan tyckte jag nokia hade "bättre" feltoner (snyggare)
mer lätt använda(det hade jag glömt,se längre ned)
de var varken värstingar eller enklaste..

senare har jag gått över till sony-ericsson..
roligare telefoner,lite av lokalpatriotism (de skattar ju en del i sverige ) och att jag varit delägare.. :- )

något fler funktioner har jag kikat efter..
den "senaste" hade vikabarhet som hög prioritet
ville  både skydda knappar och skärm

nästa kommer att ha ring,lätt/snabb sms och bra kamera högt på "önskelistan"
iofs blev senaste telefonen en nokia,den enklaste o billigaste jag hittade ,hade  tre krav,billig,ringa o sms!
fick en ficklampa på köpet ! *skratt*
men,jag hade glömt hur man sköter en nokia,fick fnatt när jag skulle sms´a,men klarade av att sätta på ljuset …och lyckades ringa :- )
(den var/är tänkt som en extra/reserv telefon,försedd med ett telia-kontantkort när ordinarie abb. saknar täckning)

den har nu föräldrarna i sin vård,de hade tidigare en gammal usel nokia,en som laddade ur blixtsnabbt o med kass hörbarhet
de är nöjda med att ha en som går att ringa med  :- )

penke