Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 287 ggr
Cristine
0

Det goda livet.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad består det egentligen av, är det att ha mycket pengar så man kan göra vad man vill?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Är inte det väldigt subjektivt? Det kan säkert för någon vara pengar och den frihet som pengar ger. När jag suger på orden det goda livet så är det för mig något extra i livet. Dvs att kanske gå ut och käka något gott eller för den delen laga något gott. Att göra något lite lyxigt utöver vardagen. Det är det goda livet för mig.

Hoppfull
0

Jag tror att det beror på vilket utgångsläge man har eller haft. Har man haft ett liv utan pengar där man fått vända på slantarna så är nog ett tillskott i kassan det som skapar det goda livet.

Men har man haft en okej ekonomi och kunnat unna sig saker, bo på hotell, åka utomlands ibland, köpa de kläder man vill ha och behöver osv så tror jag inte att det är mer pengar som skapar det goda livet utan kanske vad man gör och med vilka.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Det goda livet är nog lika individuellt som det mesta annat tror jag.

penke
0

//så man kan göra vad man vill//

den frihet..förmycket pengar eller brist på skulder/räkningar kan ge
var/är jag inne på först,som en grund för det goda livet ..

men,att leva helt utan bindningar (som "begränsar")
den närhet o kopplingar MED andra mäniskor ..
"frihet" från det,är inte ..det goda livet.

jag tror ,det goda livet är
när man finner sig själv o lever i harmoni med sin ..omgivning,
ser vad man har ,inte det man saknar ..

?  (?)
:- )

penke

chik
0

Sällar mig till Penke.

Pengar är ju bra.Men man ser ju dom som har pengar..Är dom lyckligare?? Nej jag tror inte det…

Utan det är nog något som man får ha inom sig..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

Fast när jag använder mig av uttrycket "det goda livet" så ser jag det inte som det vardagliga livet, det jag lever jämt. Utan något som jag unnar mig då och då, det som beskrivs i #4 och 5 är för mig mer en tanke om livet som allmänhet. Men det beror helt och hållet på vad man menar med "det goda livet". Så det är nog svårt att få en enhetlig mening åt orden.