Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 589 ggr
[GunillaF]
0

Farsdag på Söndag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör ni?

Firar ni farsdag eller är det en "vanlig" Söndag hemma hos er?

Cristine
0

Tyvärr har jag ingen levande far att fira utan vi får tända ljus härhemma!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Jag har heller ingen pappa som lever,

men vi firar min sambo -mina barns pappa- med presenter och tårta.

Cristine
0

Min särbo har aldrig haft fars dag stackarn!

[MargaretaA]
0

Min gubbe har antytt något om farsdag - jag sa bara att jag träffar min farsa varje söndag… Flört

Cristine
0

Fainting Men va du ä elaker Maggan!

[MargaretaA]
0

Nähä bara sanningsenlig…

spikes
0

Har aldrig firat fars dag och mina barns pappa försvann ifrån dem in i Jehovas vittnens stora famn efter 17 år,så dom finns inte för honom längre,och tvärtom ska jag väl tillägga.

Här blir det en vanlig söndag med lite nybakat tillsammans med min sambo och sönernaFlört.

tilja65
0

Självklart firar vi fars dag! Min pappa bor tyvärr så långt bort numera så honom ringer jag till, men maken blir allt firad på alla sätt och vis Skrattande och makens pappa firar vi, så det blir mycket tårta på söndag… Tungan ute

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

OleaViola
0

Firar kanske inte så mycket men ett telefonsamtal blir det allt !

Jag ska jobba på en talang jakt på¨söndag hela dagen och då blir det inte mycket tid över……….

och mina barns pappa ligger på sjukhus så antingen åker vi dit på lördagen och lämnar lite lotter han älskar att skrapa eller så ringer vi  söndag och åker dit nästa vecka det ligger en bit bort så tyvärr har man inte råd att åka så många gånger i veckan som man velat göra men det blir säkert en bra dag på Sundspärlan med många fina framträden………..

Hoppfull
0

Vi brukar faktiskt fira lite med, vi firar då dotterns pappa, min man och så min pappa. Sönernas pappa får de själva ansvara för att fira eller ej. Men det brukar vara mest symboliskt här, en god söndagsmiddag och kanske lite god choklad eller en cd-skiva.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
0

Jag brukar bjuda hit far och mor, på mat !! Serverar som min far sällan får hemma hos sej, som han tycker om  e´klart…sen en god efterrätt som passar min fars gom !!

I år är min lillasyster hemma, en stund……så det blir brunch hemma hos mej med mor & far, innan lillasyster far hem.

Min far får alltid en chokladkalender, ett adventsljus….har blivit en tradition…efter olika incidenter…. I år har jag funnit lite andra "kuliga" saker……men skriver inte det OM han läser här…..vet att han finn på trädgårdssidan i fokus…..

chik
0

Farsdag.Ja det är den dagen som far i huset får göra fika till mig o barna.Han har ju vilo dag alla dom andra dagarna.Skoja.

Tycker att det är något som varge fam gör som dom vill.I dag är det ju inte så många kärnfamiljer så det blir ju lite tokit.

Lena.P är jag i verkliga livet.

ludde1
0

Vist firar vi på FARS DAG både med tårta o paket.

zabelle
0

Barnen kommer hem och firar sin far och vi bjuder dem på middag och tårta. Mysigt!

Zabelle   

signemo
0

Här i huset finns det en som tycker det är gott med tårta och som gärna tar emot en present.  Bara för att det är kul. Glad

Var rädda om varandra

aggeelin
0

Min sambos barn brukar komma med tårta… egentligen är inte sambon förtjust i tårta så jag funderar på om jag ska be dem att komma med ngt annat… men vad? Hörde om kalsonger som har texten pappa är fantastisk el dy.  Visst är det ett försäljningstrick men det är ngt som sambon skulle behöva Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Jag måste tillstå att jag inte visste förrän igår att det är fars dag på söndag.

Jag har en aning om huruvida det blir något firande eller inte. Vi brukar nog inte lägga så stor vikt vid fars dag här. Kanske ett grattis och en lite finare fika.

Cristine
0

Det är ju roligt om barnrn kommer med någon detaljGlad

[GunillaF]
0

Jag har inte min pappa i livet längre så jag brukar tända ett ljus och tänka extra mycket på honom på farsdag.

Maria
0

Finns det något som jag tycker illa om så är det Fars respektive Mors dag. Skit för alla som inte har någon att fira och det kan bero på både död, ingen kontakt, ovänskap osv.

Varför kan man inte uppskatta varandra året runt med små överaskningar och snälla ord.

/Maria

Cristine
0

Det tycker jag att du har rätt i.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

.

[peter54]
0

#20 det där håller jag inte alls med om. Om man drar konsekvensen fullt ut av ett sånt resonemang ska man ju inte fira någonting alls, inte jul, inte nyår, inte midsommar, inte födelsedagar eller någon annan dag.

Det kommer alltid att finnas några som inte har någon att fira med eller som just mist någon och varför ska det gå ut över resten av världen, det förstår jag inte?

Jag är inte något vidare på att initiera firande själv, men nog blev jag varm i hjärtat när dottern kom och väckte mig med en puss på kinden i morse och sa "grattis på fars dag pappa". Sedan fick jag en present av familjen, ett par nya (välbehövliga) varmfodrade handskar.

Hoppfull
0

Jag håller faktiskt med peter fullt ut här.

Det är som sagt så att det alltid finns människor som inte har vissa saker men att vi som har det bra på vissa områden (för det innebär ju inte att man har det på alla) i någon missriktad sympati skulle avstå från att fira och hylla det vi har, som vi kanske själva kämpat i år för att få, tycker jag är helknas.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

Fast jul, nyår, påsk och vad det nu må vara är ju inga "personer" att fira utan högtider i största allmänhet. Jag tycker det är ett komersiellt jippo alltihopa.

Fast var och en gör ju som man vill förståsFlört

/Maria

Cristine
0

Jag tycker det känns som ett tvång. Mina föräldrar fick små presenter ofta eller en god middag. Fira föräldrarna gör man väl alltid, året om.

[peter54]
0

#25 Jovisst, men jag tror att det är många fler i världen som mår dåligt i sin ensamhet på jul och nyår, än vad det är personer som inte har någon att fira på mors dag eller fars dag. Därför tycker jag inte att ditt tidigare resonemang håller.

Att det är ett kommersiellt jippo är nog alla medvetna om. Det är en "baksida" som jag och de flesta andra tror jag, är villiga att acceptera därför att det positiva innehållet i det vi firar är så mycket större.

Glad

penke
0

jag var ute/hos min far idag

firade med ett Gräddwienerbröd till han
och trisslotter (tre stycken,kalorisnålare
tre stycken,far,mor o jag..han fick dock välja först ) :- )
ödmjukt (?) avstod han från en med vinst.. *hihi*

denna gång var ett undantag från tradititionen,han brukat annars alltid få en raktvål,även till födelsedag och julklapp,en traddition sedan jag var cirka ett år ..ung..
(då han inte slösat så intensivt på tvålarna,så det bildats ett litet lager har han ibland fått en "repris",dvs förra gångens tvål igen,en annan traditionn i samförstånd *ler*
det är ju tanken som räknas !

penke

[Jeremina]
0

Jag skickade scannade bilder på pappa från 70-talet och skickade dem på mail med ett Grattis…..det blev uppskattat! Kyss