Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 492 ggr
Cristine
0

Jag längtar tillbaka till...

till vad då?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag försöker se frammåt.

Jag kan ibland längta tillbaka till sommaren och värmen men det kommer ju en ny, om inte så lång framtid. Flört

Hoppfull
0

Jag längtar inte heller bakåt… däremot kan jag ibland känna att jag saknar förälskelsen t.ex. Men jag längtar snarare framåt i så fall. Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
0

Ja jag tycker att det låter lite bakvänt med begreppet "längta tillbaka" sakna känns som det faller mer naturligt.

Jag saknar sommar och härliga salta bad, ser fram mot en ny sommar men längtar inte tillbaka till den förra.

Sen kan jag oxå sakna personer och djur som inte är med längre,eller sakna tiden då barnen var små . Eller tänka tillbaka på roliga minnen,men jag tror att det kan bli svårare att se framåt om man använder begrepp som att längta tillbaka till något.

~ mayolica ~

Toyan
0

Nej, jag längtar inte tillbaka, jag är till freds med livet som det är just nu. Glad

[Sisa]
0

Jag brukar ibland tänka;

Om jag fick leva om mitt liv, med den erfarenhet jag har nu. Undrar om jag skulle leva annorlunda…Obestämd

[MargaretaA]
0

Den tiden då jag var 100% smärtfri och kunde göra vad jag vile utan att det gjorde ont nånstans.

Maria
0

Jag längtar egentligen inte tillbaka till någon period i livet utan har det så gott här och nu.

Däremot finns det en plats som jag ofta kan längta tillbaka till och det är den sagolika ön Amorgos i Grekland.

/Maria

Hoppfull
0

#7 Men du längtar väl inte tillbaka (till den gången)… du längtar väl dit igen Flört Tungan ute

Maria
0

#8 Nja, egentligen inte för jag har varit där flera gånger och som med allt annat så exploateras ön och jag vill nog snarare säga att jag längtar tillbaka till den (första gången) då åsnorna fortfarande skriade i bergen, då salvian doftade och den lilla dykarbutiken fanns.

/Maria

Hoppfull
0

Aha, du längtar tillbaka till det som var då Glad

AnnL
0

Om jag fick leva om mitt liv är det mycket som jag skulle gjort annorlunda med några år av mitt liv.

Men som det är nu vill jag bara leva idag utan varken dåtid eller framtid. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Jag tänkte säga detsamma som Maggan men jag ångrade mej.Jag skulle inte vilja flytta tillbaka till Spanien även om jag fick mitt ben felfritt, jag trivs för bra hemma.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Längta till baka!!Till vad??

Jo jag skulle så gärna villa vara rörlig så jag kunde rida i full galopp så som jag gjorde när jag var frisk.-Drömma kan man alltid.

Nä!!jag har levt o jag lever ett bra o livligt liv..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Branneli
0

….till vintersol på teneriffa…."ligga i den varma poolen, med varma solstrålar i ansiktet " Tungan ute….ååååh vad gott Cool

[Asta]
0

Jag längtar tillbaka till  vissa tillfällen i mitt liv. Tillfällen då jag gjorde fel val. Jag skulle gärna fått möjligheten igen, då hade jag gjort helt andra val.