Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 1008 ggr
Mirjami-78
0

Fin i kanten

Är du fin i kanten??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
0

Det händer väl Skäms

[peter54]
0

Aldrig vid min fot! FlörtSkrattande

[Jeremina]
0

Jag var för fin i kanten hihi för att skriva som peter fast jag ville det…never on my foot..Skrattande

Cristine
0

Jag är bara kantig inte fin!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

vad är det? Jag tycker om runda, svängda former, har tjatat mig till en sån soffa… Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

En gammeldags då för nu ska ju allt vara fyrkantigt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

nej, inte fyrkantigt, nú ska vi ha ett ovalt bord och ett litet litet runt… och så ska vi göra om två gamla pallar från min föräldrar, till bord-pallar… trevligt Kyss

[Sisa]
0

Varför vara fin i kanten, finns ingen anledning…

Fyrkantiga, eller runda möbler…Blandat, tror jag…Flört

kali
0

Lagom är bäst tror jag….

Hoppfull
0

Vad menar ni med fin i kanten?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

Jag tror jag vet vad du menar men i så fall så är jag inte i närheten…Flört

/Maria

AnnL
0

Fin i kanten! Förvånad Vad är det. Har jag nog aldrig varit.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

Fin i kanten!!

Ja det kan jag nog vara.Tycker om att ha det fint o städat runt mig o att ungar o vänner sitter rätt upp o ner o äter på ett hyfsat sätt.

O lite gamaldags att ungar skall visa mig lite respekt o dra upp byxorna när dom går förbi mig.

o inte ha på Mog o Keps i kyrkan.

Ja är nog fin i kanten .-Ja

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hausswolff
0

Oj, vad svårt…. Hur definierar man begreppet "fin i kanten" till att börja med?

Kan nån förtydliga?

[GunillaF]
0

#14 En bra förklaring på fin i kanten finns här!

Hoppfull
0

#15 Hm, ja om fin i kanten betyder att man gör sig finare än man är och låtsas mer pretantiös så är jag då inte ett dugg fin i kanten. Å andra sidan anser jag mig inte vara burdus eller gåpåig heller vilket ju skulle vara motsatsen… Glad Då är jag ett neutrum mellan dessa förklaringar Glad

Hausswolff
0

Jag är nog varken eller i sådana fall, precis som Hoppfull här ovan. Glad

Maria
0

Jag har alltid uppfattat uttrycket som att man är lite "högfärdig"

/Maria

[Jeremina]
0

Jag ser begreppet "fin i kanten" som att man inte kan säga det man egentligen vill säga utan bäddar in det…Cool

evrekaw
0

#19 Mmm även att man tar åt sig väldigt av vad andra säger…

Nåja… "Fin i kanten" är en fras jag kan stava till, men att vara det ligger låååångt ifrån min personlighet…Flört Jag skulle nog må bra av att bli lite mera av den varan… Andra som Är fina i kanten blir nog stötta av mig emellanåt…Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

aggeelin
0

Hmmm … fin i kanten… Jag har en bekant som påstår att hon är "rak och stark" ´- jag tycker nog mer att hon är som en "ångvält"

Ibland kan det vara bra att vara lite fin i kanten om det betyder att man är lite mindre "ångvält" (det finns ju fler människor här i världen att ta hänsyn till ibland iaf)

zabelle
0

Jag har alltid uppfattat "fin i kanten" som att man är lite finare än alla andra och som bumbleboo skriver - högfärdig.

Så fin i kanten… är jag inte alls Tungan ute

Zabelle   

Hoppfull
0

#21 Hahaha, så underbart uttryckt!

Jag känner flera sådana privat och en drös så här på nätet som liksom lite stolta säger att de är sååå raka och ärliga och att av dem får man minsann alltid höra sanningen. Men sanningen är att de är klumpiga och bitivs faktiskt ganska elaka och egoistiska i sin "sanning".

Personligen uppskattar jag inte ärlighet när den används som ett vapen man drämmer andra i skallen med så hårt man kan och sedan gömmer sig bakom den där rakhetsursäkten!

Soffe
0

Ja det kan jag vara. Intressant o lite kuligt ämne Glad

aggeelin
0

#23 tack hoppfull … det är skönt att höra någon mer som tycker att det är "´lite svårt" att möta de raka… ångvältarna.

[peter54]
0

Hmm, jag uppfattar nog inte motsatsen till "fin i kanten" som "ångvält". Jag är absolut inte fin i kanten, men det betyder inte att jag inte kan gå fram med stor finkänslighet. Att vara "fin i kanten" är mer att vara tillgjord och fisförnäm i mina öron.

Mirjami-78
0

Jag sjäv är inte fin i kanten…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Maria
0

#26 Jag håller med dig Peter, snarare tycker jag motsatsen till fin i kanten är ödmjukhet.

/Maria

aggeelin
0

#28 svårt med en del begrepp… att vara fin i kanten tolkas nog mycket olika av oss tror jag, tror att jag kan tolka det som en person som vill ha det på ett speciellt sätt… och för mig behöver det inte innebära att den personen kan vara ödmjuk, iaf i andra/en del sammanhang…

kanske har helt fel men för mig kan det vara någon som är noga med att det är dukat på ett speciellt sätt när hon/har har gäster, ??

[peter54]
0

#29 Men det skulle väl innebära att "fin i kanten" är samma sak som pedant? Det kan jag inte tycka att det är.

aggeelin
0

#30 njae det tror jag inte… för mig kan det vara att det är vid särskilda tillfällen… "när det gäller bjudningar så är hon alltid så fin i kanten"