Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 445 ggr
[Sisa]
0

Livskvalitét, för vem...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är Livskvalitét nåt som berör

kvinnor mer än män…

Cristine
0

Män tänker inte lika mycket på det, de går mest fram som ånglok och tänker mer på pengar, som de ser som livskvalitet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Det håller inte jag med om. De män som jag känner är nog lika mycket för livskvalitet som jag är. Sedan betyder det inte alltid samma sak, men det gör det nog inte för kvinnor heller.

Cristine
0

Det är bara härlig om jag har fel.Skrattande

Jag låser mej inte vid mina kommentare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Det är ju mest kvinnor, eller tjejer som skriver här.

Bara ett fåtal män… Obestämd Därför kom jag att tänka på detta…

[peter54]
0

Jag tror inte att det är någon skillnad kvinnor och män emellan. Skillnaderna ligger på individuellt plan tror jag. Sedan är det ju förstås också individuellt vad man räknar in i sin egen livskvalitet.

Hoppfull
0

Jag tror nog oxå som någon annan att det inte handlar om att det skulle vara mindre viktigt utan vad man betraktar som livskvalitét.

Män kanske generellt gör andra saker än hänger på forum som sin livskvalitét, som min man som jagar till exempel.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Intressant att höra vad era män räknar som Livskvalitét…Min är mest i garaget, älskar bilar och allt som har med motorer att göra!  Det är hans Livskvalitét…Glad

Naturligtvis är det också intressant att höra, vad era fruar räknar som Livskvalitét…Glad

Maria
0

Jag tror att män uppskattar livskvalité lika mycket som kvinnor men kanske inte funderar över det och sätter ord på det, på samma sätt som kvinnor…

Genom historien så är det väl mest män som haft hobbies vid sidan om sina arbeten t.ex medan "hustrun" skött hemmet och barn.

Detta benämns inte som livskvalité men är det i högsta grad enligt migFlört

/Maria

evrekaw
0

Hm… Tror min man är bättre än mig på det där med livskvalite… Han är den som lagar god mat och skapar trivsamhet… En konstnärssjäl som månar om andras välbefinnande… Han är den som är romantisk också… Inte jag - kvinna som jag är…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
0

För min man är en burk Pripps Blå 2,8 livskvalitet. Det kommer det aldrig att bli för mig Oskyldig

Maria
0

#10 Haha, det kunde vara värre…fast jag kan förstå honom lite eftersom jag älskar öl men jag vill nog gärna ha lite starkare än 2,8Flört

/Maria

[MargaretaA]
0

ja det blir 3.5 när det är nåt extra Flört

[Jeremina]
0

Min man tycker att jag är hans livskvalité..härligt va? Tungan ute

chik
0

Livskvalitét, för vem…För Mig!!!!För om jag är nöjd så är omgivningen nöjd..

Var detta fel svar???

Lena.P är jag i verkliga livet.

evrekaw
0

#14 Kan man svara fel på sånna här frågor?Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

tilja65
0

Jag tänker mig nog också att vad som upplevs som livskvalité är olika från person till person, men att det kanske är så att vi kvinnor har liknande tankar om vad vi anser vara livskvalité och vice versa. Min man älskar t.ex. olika typer av bruksmaskiner (traktorer, skördare etc) och att få vara ute och jobba i skogen. Det stämmer inte alls ihop med mina tankar om livskvalité SkrattandeSkrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

chik
0

Japp.Jag kan evrekaw..SkämsOskyldig.Hiiii

Lena.P är jag i verkliga livet.