Motion och grönsaker överskattat
Äntligen lite goda nyheter i min smak! 
Fredrik Nyström, forskare och överläkare vid Linköpings universitetssjukhus, ifrågasätter nyttan av såväl vitamintillskott och grönsaker som träning.
Hahaha…jag såg det där och håller med dig…
Äntligen nåt vettigt…
Det är ju tråkigt för det är så gott med grönsaker
och träning… vitamintillskott däremot är dyrt och känns lite onödigt…
Jag kommer inte in på länken, går den att lägga in igen?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag antar att det inte är skadligt med grönsaker och motion - bara inte så nyttigt som vi har trott 
Testa länken nu igen då…
Nja… det verkar inte så jätteseriöst… och det var tydligen lätt att hitta andra uttalande och forskning som motsäger honom… det är inte så enkelt detta.

Hehehe, håller väl med aggeelin här… särskilt det här är ju lite hårresande: Mediciner är bättre och billigare än att tjata på folk att motionera och äta rätt.
Kemiska sammansättningar är bättre för kroppen än att äta rätt och röra på sig… hm…
Dessutom är det väl som aggeelin säger att det finns en hel del seriös forskning som visar det motsatta 
Däremot instämmer jag tillfullo i att det är sjukt åt skogen att få människor att känna skuldkänslor för att de lever och äter som vårt samhälle bjuder oss!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Om man läser ordentligt vad de andra intervjuade svarar så är det egentligen rätt lite dom säger….
Men jag hajade till på detta:
Stephan Rössner:
"Fel. Det finns studier som visar att dödligheten minskar bland män som går ner i vikt."
Jaha och kvinnorna då? Som vanligt så finns det nästan bara studier på män 
I det fallet så har alltså Fredrik Nyström rätt när han säger att det saknas vetenskapligt underlag - åtminstone när det gäller kvinnor…
#6 jo… det gäller forskning öht… det har alltid forskats på män… det har uppmärksammats men jag tror inte att det gjort så stor skillnad än så länge…
Vi lever i ett mansdominerat samhälle/omvärld…
Jag har dessutom för mig att det sägs att många sjukdomar som t ex stroke, hjärtsjukdomar, diabetes osv har att göra med vår "välfärd" och att det finns forskning som stöder det… … märkligt att det isf skulle vara taget ur luften 
Låter bara bra!
Ja nyligen kom ju en forskningsrapport som visar att Omega 3 inte har ett smack med hjärthälsan att göra.
Ja han sticker ut….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag äter det jag mår bra av och använder sådant som är väldokumenterat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.