Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 359 ggr
aggeelin
0

Har du på morgonen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På kvällen är jag så strukturerad (oftast) och ordningsam, gör i ordning sakerna till morgondagen och PLANERAR att gå upp så tidigt, johodå… OskyldigSkrattande visst ska jag det… redan halv sju så jag hinner… det och det och hinner detta på jobbet innan..

På morgonen har jag en röst i mitt huvud som när första ringningen kommer säger… "du har satt klockan fem minuter för tidigt"… nästa gång den ringer säger rösten "du hinner ligga fem minuter till"… … rösten kan faktist komma någon gång till och den är väldigt övertalande. Borta är all ordning, struktur och planering… sen blir det bråttom Obestämd

Är det någon mer som käner igen sig?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

HahaSkrattande Lätt gjort.

Fast jag är väldigt strukturerad på morgonen och det är bara för att kunna sova så länge som möjligt. Jag gör allt i en speciell ordning och då känns det bra. Det finns inte utrymme för något annat som att katterna gömmer sig i trädgården och inte vill komma inFlört

Är ja ostrukturerad så tar allting längre tid.

/Maria

Mads
0

Japp, I am the queen of snoozing Skrattande Om inte sonen skriker såklart då står man som en förvirrad general i sängen och kliver direkt upp Glad

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

*Fniss* det där händer nog de flesta skulle jag tro.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Jag känner mycket väl igen det där Skäms

aggeelin
0

Så skönt att det finns fler… det är konstigt med den där lilla rösten… hur lätt den övertalar och hur lätt det är att övertala mig på morgonen Skäms

tilja65
0

Jag känner igen mig fast är tvärt om Glad 

På kvällen är jag trött och vill gärna sitta här vid datorn och ta igen mig eller meditera, finns det saker som borde göras så får de gärna vänta tills imorgon etc. På morgonen är jag väldigt strukturerad och får mycket gjort.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

aggeelin
0

#6 Skrattande Bra jobbat!

zabelle
0

När jag var singel hade jag "svart bälte" i snoozing Skrattande 

Sen träffade jag min man, han vaknar av minsta knäpp och blir klarvaken om min kocka står och piper innan 5 på morgonen. Så numera går jag upp direkt och har lagt fram allt jag behöver i rätt ordning. Men tiden är uträknad på minuten, så inget får gå fel Tyst

Zabelle   

Hoppfull
0

Jag fixar inte snoozing… då tar jag mig inte upp alls. Så jag måste gå upp direkt och tvinga kroppen att vakna. Så nu har vi väckarklockan i andra änden av sovrummet… Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

tilja65
0

#5 Jag menade inte att det var bättre på något vis, menade att det var ungefär samma sak för mig, bara det att jag har mitt trötta på kvällen och du har det på morgonen…

www.harmoniqa.se

aggeelin
0

#10 … förstår det… men hur kan den där lilla rösten bli så stark att allt förstånd försvinner?

tilja65
0

#11 Ja, det är ju lite märkligt men är man tillräckligt trött så har "förståndet" kanske inte vaknat än Flört

www.harmoniqa.se

Anders 50
0

Jag vaknar alltid innan klockan ringer, studsar upp klarvaken och pigg som en mört!

Och ljuger gör jag också!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

haha tänkte väl det! FörvånadSkrattande

Branneli
0

Jag  arbetar mest em & kvällar & kvällar…..Slipper därmed att ställa klocka, för att vakna på morgonen !!

Mina ungdomar tar sig upp själva & min sambo jobbar natt Cool.

evrekaw
0

Ha, ha så där är jag JÄMT!!! Fattar inte att det finns de som studsar upp och kvittrar på morgonen (som min man…)

Som tur är brukar vovven hoppa på mig och slicka mig i ansiktet om jag ligger för länge efter att klockan ringt - så nu försover jag mig inte i alla fall…Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

aggeelin
0

Jag ställer klockan även på helgen… undrar hur länge jag skulle ligga där annars.. Det känns rätt skönt att veta att jag inte behöver gå upp förrän klockan ringer…. ja och så några ringningar till förstås… Flört