Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: självförverkligande
Läst 608 ggr
Cristine
0

Självförverkligande

Den mest förgörande formen av inbördeskrig är att försöka besegra sig själv.

Stig Johansson

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Hahaha, ja där kan man ju aldrig vinna…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Man försöker i alla fall envis som man är.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Ockej!!!Kan bara hålla med Hoppfull…

Lena.P är jag i verkliga livet.

evrekaw
0

Njae…. Jag tycker jag har besegrat mig själv i mångt och mycket. Men jag kanske bara missförstår allt nu…Skäms

Men… utan inre kamp emellanåt, står man inte stilla i utvecklingen då?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

spikes
0

4,jag har många ggr sett det såhär…..att för att orka gå ur en djup kris,måste man först hela vägen ner för att orka resa sig igenFlört,vilket jag lyckats med…jag kan med god självkännedom säga idag att jag aldrig flytt ett problem av något slagGlad

evrekaw
0

#5 Nej man fäktar på så gott man kan och tar tjuren vid hornen… Inbördeskrig - visst - men man kan gå segrande ur striden.. (tack och lov…)Flört

[MargaretaA]
0

hm… vem är vinnaren och förloraren i kampen med sig själv?

Branneli
0

När jag läser detta….jag tänker direkt på mej själv…..som mycket kvar av "3åringen". På gott & ont…..Obestämd

När jag ska göra något eller ta ett beslut, sååååå säger den "på ena axeln" -JAA, roligt & den "på andra axeln" -FUNKAR detta i livet just nu….dilemma i många tillfällen….suck…..

evrekaw
0

#8 Mmmm kampen mellan egot och samvetet eller?

Mads
0

Jag tolkar det som att när man slutar lyssna till sin själ, sitt inre, det är så det börjar gå utför Glad

Amor Vincit Omnia

Branneli
0

"storasyster duktig" + "kan själv"+ "ska bara" = inte bra för kroppen , med värk

evrekaw
0

#10 Att lyssna till sin själ är A och O…

Men att vara i strid med sig själv behöver inte betyda att vara i strid emot sin inre röst. Jag vet att de som inte lever med min sjukdom inte har så lätt att förstå. Men den ständiga kampen emot den blir stundom som en kamp emot mig själv som jag bara måste vinna…

Tror att de flesta som har en kronisk sjukdom som inverkar mycket på deras dagliga liv förstår vad jag menar.

Branneli
0

#12 Skäms….så är det…med våra kroniska sjukdomar…insikt…jobba MED inte MOT……suck….

evrekaw
0

#13 Kyss

Mads
0

# 12 Nej, jag menade inte så heller. Det gäller inte bara sjukdomar som gör att människor har svårt för att förstå, det kan handla om livssituationer, upplevelser och dylikt också. Man gör så gott man kan utefter det man har och det man dras med vare sig man så önskar eller ej, mer kan man inte göra Glad

Amor Vincit Omnia