Nu vet jag!
Nu har jag varit och gjort pricktestet.
Jag är jätteallergisk mot björk, gräs, nån växt som heter hund…. (minns inte vad han sa), katt och hund!
Dessutom har jag tydligen utvecklat nån slags (jäkla) astma!
Va??? Fy tusan säger jag bara.
Läkaren tror att jag varit allergisk mot detta hela livet men att det bröt ut i Januari pg.a. förkylningen jag fick i Oktober i fjol, som aldrig gick över.
Har fått Betapred, ett kraftigt verkande kortisonpreparat som hämmar infektion och allergiska reaktioner. Ska äta dem i sex dagar och om jag blir bättre av dem så ska jag fortsätta med nässpray, Rhinocort, varje dag resten av livet, sa han! 
Katten och hunden, vete sjutton hur jag gör med. Får väl sluta ha dem för nära mig. Inte kul. Hur man undviker björk o gräs kan jag då inte begripa. Undrar om det hjälper om jag flyttar till Sahara….
Äh…det löser sig. Tar jag bara min medicin så blir det bra. Det har jag bestämt!
Nämen vilken otur fy sjutton, du får skaffa en mask att ha på när du håller på med dina djur. Snart kommer något nytt som kurerar dej Annars får du bygga hus på flotte.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Fick du inte pulmicort och bricanyl?
nu finns det kanske bättre och nyare preparat att inhalera med, i och för sig
Att fortsätta medicinera med? Efter betapreden?
#1 Jaa, en egen liten flotte kanske är bra! 
#2 Jag ska fortsätta med Rhinocort om Betapreden hjälper. Gör den inte det så ska jag tillbaka till läkaren.
ok!
Trist för dig.
#4 Jaa, men samtidigt känns det bra att äntligen få veta!
Gunilla..den är inte kul att höra och inte är någonting att skämta. Men, jag är säker, att du fårstår mig om jag säger. Välkommen i klubben, trots den inte är kul klubb.
Pirkko
Ja, det klart att det är det.
Slippa en massa onödigt oroande.
#6 Kanske jag kan få fråga om råd om det är flera som är med i "klubben"?! Det kanske behövs någon gång.
#8 Ja av mig kan du fråga vad som helst. Jag svarar allt vad jag kan.
Jag har lidit av allergier hela mitt liv och fått mycket information om allergi och astma. Jag fick vistas i Åre astma-allergi sjukhuset 5 veckor i början av 90 talet. Efter den vistelsen har jag kunnat hantera min sjukdom bättre än tidigare.
Pirkko
Vad bra Gunilla att du fick reda på till slut vad du inte tål.
Det kommer att gå bra om du följer medicineringen och inte gör som jag gjort två gånger när jag mått bra slutat du vet ju hur det blev för mig på våren och försommaren.
Min son o jag har också känning av det du har ute i naturen + lite till och det går bra fast det kan vara lite jobbigt ibland när det är som värst på våren o försommaren.Jag känner lite av katter om de kommer för nära men jag tror att du klarar dig bra Gunilla för du behöver väl inte stoppa näsan i pälsen=).
Kram Kerstin 
Det låter som dåliga och goda nyheter på samma gång. Trist att du är så allergisk - men nu vet du vad det är åtminstone och kan förhoppningsvis göra något åt det. 

Säger som de andra här, skönt att få veta, trist att vara allergisk.
Du vet väl om att det finns alternativa allergimediciner som inte smutsar ner kroppen lika mycket som kortison och dyl.? Finns duktiga och kunniga experter inne hos oss på alternativ behandlingar iFokus om du skulle vara nyfiken.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Såklart måste det vara skönt att veta…hoppas medicinerna hjälper dig.
Tack snälla ni. Det är skönt att få berätta….
Jag hoppas och tror att den här kuren jag fått kommer att hjälpa.
Gör den inte det så blir det att titta på alternativ.
Jag har fuskläst tråden… jag har en kusin som varit mycket allergisk och asmatisk hela livet. Nu har hon gjort någon slags sensibilisering så att hon helt plötsligt tål de där växterna som heter hund och katt. Hon lever ihop med någon som har alla de slags djur och en kakadua som sover i sängen under täcket. Hoppas att det finns en bra lösning även för dig. 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är helt inställd på att det kommer att fixa sig nu! 
#0 Det var mycket att ta in för dig på en gång men jag hoppas du blir piggare av medicinen vilket jag tror! Skickar varma kramar till dig! 
Stackars dig Gunilla.. Va trist med allergibesked. Men du ska se att medicinen hjälper.
Kram
Zabelle
# 0 Usch Gunilla vad tråkigt. Men ändå skönt samtidigt att få veta vad som är fel.
Hoppas medicinen hjälper. Har en väninna som har haft allergi mot bla nyslaget hö. Hon gick till någon som trycker på punkter här o där. Har varit helt symtomfri hela denna sommar. Så hjälper inte medicinen ska vi nog hitta alternativa förslag till dig.
Kram 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag tror (hoppas) också att medicinen hjälper och gör den inte det så konsulterar jag dig AnnL 
Gunilla!1kan bara hålla med vad alla o du har skrivit,
O du!!Slarva inte med Medesinen.Den kan förebygga..Sen har du ju en härlig instälning o den gjör säkert hallva jobbet.Så du fixar detta o nu vet du ju vad som var felet..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jaa du Chik, jag låter inte nån sjukdom vinna över mig. Inte min stil. 
Jag lovar och svär (!) att ta min medicin och vara en duktig flicka!
#22 I den här "klubben" vinner inte sjukdomar.
Pirkko
Råd?
Enbart egen erfarenhet har jag. Jag var pollenallergiker från det jag flyttade till detta hus och lite innan för det var en jobbig period för mig med min dåvarande man. Det utvecklade sig till att jag blev allergisk.
När han flyttade härifårn så har jag inte haft denna allergi.
Jag har björkar jag har katter vilket jag också sägs vara allergisk mot men nu är jag ok.
Min erfarenhet säger mig att jag hade en situation som jag inte var nöjd med. Något som jag kompromissade med i mitt liv.
I mitt fall, att man har en människa inpå sig som stör en på något sätt och man vet inte vad man skall göra riktigt för att hantera detta. Till slut så hanterade jag mitt problem genom att skilja mig och allergin försvann.
Jag vet jag är udda men det är sant.
Man skall aldrig kompromissa med sig själv. Lite som att ta bort energitjuvar/energijobbtjuvar/ja tjuvar överlag, you name it.
Jag hoppas att det löser sig för dig, kram
#24 Olösta konflikter, sorger och andra otrevligheter kan utlösa de mest "konstiga" sjukdommar. Det gäller att få reda på vad det kan vara och bearbeta om det behövs.
Kramen tillbaka.
Usch jag lider med dig, din stackare. Vi ska nog få bort den på något sätt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#26 Neeeej, lid inte. Jag gör inte det!
(men tack för omtanken)!