Privata foton på nätet?
Jag vet att många som skriver lägger ut bilder på både sig själva och familjen. Barn, barnbarn m.m. Hur tänker ni då?
Jag är väldigt skeptisk till att lämna ut någon annan speciellt inte barn som inte kan svara för sig.
Det här är ingen anklagelse utan mer en undran hur ni tänker
/Maria
Jag är också skeptisk mot att lägga ut av det privata,
men vad kan egentligen hända?
Sisa 
Inget kan väl hända men ibland så "pratar man om" saker som hänt hemma eller man kanske gnäller lite eller berättar något som är av "privat natur" och då lämnar man ju ut någon annan kan jag tycka.
Själv skulle jag inte ha några problem med att lämna ut mig men då lämnar jag ju samtidigt ut mina nära…
/Maria
Mina katter däremot är totalt utlämnade
/Maria
Jag tycker mig inte ha sett särskilt många privata bilder på människor här. Det har förekommit nån gång men inte är det särskilt vanligt. Jag skulle aldrig göra det utan tillstånd från dom som är med på bilderna.
Inte här kanske så mycket men många har privata bilder i sina fotoalbum t.ex.
/Maria
Jag bestämde mig från början, att inte lägga i bilder alls. Vi som är här, syns helt öppet till alla på nätet.
Pirkko
jaha ja… det skulle jag inte ha. Återigen - bara bilder där dom som är med har godkänt det i så fall.

Jag har inga bilder alls, någonstans på nätet. Dels har jag mycket medvetet valt att vara anonym här på iFokus för att öppet kunna ventilera saker utan att lämna ut någon, men även för att bilder KAN hamna i vilka sammanhang som helst. Jag är förvånade över alla dem som lägger ut så mycket bilder på facebook där bilderna ägs av facebook.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tycker det beror på vad det är för bild…jag har inga problem med det,har ju haft en hemsida full med bilder på mig och min familj,fast grabbarna är ju så gamla så jag frågar dom alltid först….
Ett foto av mej vandrar på facebook just nu, men det är när jag var ung. Det är mitt barn barn som lagt ut det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#10 Jag själv skulle inte ha några problem med att visa mig utan det är mina anhöriga jag tänker på…
/Maria
#0 Jag är försiktig med det men mina djur och jag själv har figurerat. Nu har jag faktiskt lagt ut en bild på ett barnbarn i badskum men man kan inte se hur han ser ut.
Men jag kan tala om att jag ångrade mig och ville ta bort det för jag håller med dig helt och hållet!
Jag är också lite försiktig med foto på människor. Framförallt barn och barnbarn i familjen skulle jag aldrig lägga ut bilder på. Men mina djur och mig själv har jag med i mitt album.
Men albumet kan man ju välja att bara visa för inloggade på Fokus.
Zabelle

Jag la ut en bild på mina barn men ändrade mig och tog tillbaka den. Inte för att jag tror att något ska hända… Snarare för att jag har valt själv att ha en bild på mig här. Men de fick inte välja, och inte är de stora nog att bedöma detta själva heller - ja, förutom min vuxna dotter…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
jag ta bort bilden om du vill Jeremina. Tala bara om vart den finns så fixar jag det.
#16 Den heter "Idag fick jag veta" och handlar om pojken som vann alla grenar i friidrotten på skolan. en bit ner i tråden är det.
Gör du det? tack snälla! Jag hade faktiskt tänkt fråga dig men nu när bumbleboo skrev om det kände jag att jag vill ha bort den.
#17 OOpps jag vill ju inte skrämma någon…
/Maria
#18 Nej, du skrämde inte mig utan du påminde mig om det för jag har inte lagt ut bilder förut på någon av barnen eller barnbarnen.
När den här lilla killen jag menar fyllde år förra året satt jag in en bild med hans namn och födelsedag på Blockets familjesida tror jag det hette.
Dagen efter fick jag bara känslan att jag skulle ta bort den och gjorde det och sedan har jag inte satt in en sådan hälsning igen på någon av de små! 
fixat

Trädgård/skog/djur lägger jag ut…men inte bilder på nära & kära….
Där är jag lite försiktig, vissa forum använder inlagda bilder !!
Tack Maggan! Nu kan jag sova lugnt….
Mina barn har sina egna hemsidor och finns redan både där och på kommunens skolsidor. De vill gärna synas och tycker att det är kul. Jag är dock noga med vilka bilder som läggs upp, jag vill ju inte väcka någon förb… pedofils intresse för mina ungar.
För egen del ser jag inte varför bilder av mig själv skulle kunna vara skadligt på något vis. Jag är en gammal fattig sjukpensionär, vem skulle ha intresse av att nyttja mig till något oönskat? Min fru däremot, finns inte någonstans på bild i cyberrymden såvitt jag vet.
#23 Fast jag tänker inte på att någon kanske utnyttjar bilderna i första hand utan att det man ibland skriver är av ganska privat natur och kan kanske bli utlämnande för personen i fråga.
Nu är jag ju ganska försiktig i att skriva alltför privat också förstås..
/Maria
#24 Förstår precis hur du menar.
Mycket av det man skriver handlar ju även om familj och vänner, lägger man då ut foto är det alltid nån som kan räkna ut vem det är man skrivit om. Man vill ju inte lämna ut andra utan deras samtycke.
Zabelle