Vad säljs mest.
I de sydländska länderna vad tror ni säljs mest utav matvaror. Jo pepparkakor och mums. I Japan inlagd sill och surströmming.
Vad tycker du att de borde köpa?
Det att Ikea säljer mat i sina butiker i utlandet gör att Svenska varor börjar att kännas till.
Vad tror ni är älsklingsrätten på Ikearestaurangen?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kan det vara köttbullar, sås och Potatis?
Med ljus och kärlek... Tina
Visst kan det vara så… kännns troligt. Här hemma hos oss äter vi mycket sällan köttbullar, isf blir det någon annan form "fetaost fylld köttfärs med basilika" är en favorit…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det du skriver om vad pepparkakor, mums, ilagd sill och surströmming blir man mycket förvånad över. Det hade jag aldrig kunnat tro…
Jag tror tilja65 är inne på rätt spår..
"tjottabollen" Rosa,lin-Gonberry sause ´n potaoe
De brukar även ha en vegetariskt tallrik ..gott och väldigt prisvärt,jag har sett att de har en ..frukost för en ..tia (!?)
I svenska varuhus säljer de bla. ..Pesto,(typiskt Blekinge?) :- ) men om det är någon storsäljare vet jag inte.. :- )
"Deras" godis-fiskar lär oxå vara populära ute i världen,då de är utan kroppsdelar/gelatin(benhinnor),bland olika veggos ..
penke
No no Mammas köttbullar finns i alla länder..lite olika smaksättningar bara.
Det är Lax, den är för dyr i dessa länder och äts väldigt sällan.
Det är bara lyxrestauranger som har lax, vi är bortskämmda med den.
jag hade också gissat på lax. Sen vet jag att svensk vaniljsås är väldigt populärt hos utlänningar jag känner. Ni vet vaniljvispen som finns på mejerihyllan. Man kan vispa den som grädde. helt ljuvligt gott och tydligen också mycket svenskt (?) har dom det på IKEA?
Aha, ja lax är verkligen gott så det kan jag förstå speciellt som det då är en delikatess där 
Det tror jag säkert Maggan!
Kalles kaviar är det bara Svenskar som köper och hårt bröd har de börjat så smått med.
Det finns en sak till som är eftersökt och det är …… … från norrbotten!