Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 565 ggr
Nickenikita
0

Vad har ni jobbat med?

Har haft många olika jobb i mitt liv…cafebiträde.barnflicka,sjukvårdsbiträde.hemsamarit, utbildning.sekreterare på juristbyrå,kontorsarbete på telia, assistent på landstinget.

Hunnit med mycket i mitt liv…hur många jobb har ni haft?

tilja65
0

Oj, oj det är så mycket… började arbeta i tobaksaffär som 14-åring, sedan blev det barnflicka, sjukvårdsbiträde, assistent i skolans värld, kontorist i en förening, vaktmästare, städerska, postiljon, jobbat i blomsteraffär/handelsträdgård, barnsköterska och slutligen hittade jag "hem" och blev lärare Skrattande

/tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[GunillaF]
0

Affärsbiträde, barnflicka, sjukvårdsbiträde,ordningsvakt, undersköterska, hemkunskapslärare, maskinoperatör, taxichaufför, säljare IT-branschen, forskarass. innom släktforskning, egen företagare……     (inte i den ordning jag räknat upp)

AnnL
0

Har också jobbat med en hel del. Hem för utvcklingsstörda, fläktmontage,  städerska, träfabrik, busschaufför, taxichaufför, Sj, och till sist stads o lantbrevbärare på posten.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mads
0

Jobbat med barnverksamhet i svenska kyrkan, fastighetsmäklar assistent, jobbat inom daglig verksamhet med vixna funktionshindrade och utvecklingsstörda, undersköterska inom äldreomsorgen och nu sjuksköterska.

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

Sommar jobb på tvätteri,  vik, som lärare,badassistent, fritidsledare på fritidsgård, tränare i bordtennis på sommarloven, vårdare på elevhem för funtionshandikappade, städerska, städarbetsledare, arbetsledare för städarbetsledare, livsmedlesindustrin Bageri Pågen, arbetslös för första gången…..Kontorsadministratör……7-16Tungan ute

[Jeremina]
0

Jag började som konditoriansvarig kassörska på Domusrestaurangen. Sedan butiksbiträde, städare, montör, avsynare samt lärare nu senast.

Angående utbildningar så har jag läst kontorskunskap. På Högsklan Pedagogik, viss rehabvetenskap, medicinsk rehab samt Social Omsorg.

solblomman47
0

Sommarjobbat med att plocka jordgubbar o varit barnflicka. Har jobbat som sömerska monterat telefoner haft dagbarn ,städerska varit kontorist och allt i allo på ett mindre företag och förtidspensionär är väl det sista tyvärr=). Flört

[GunillaF]
0

Glömde alldeles bort….

Jag var hemma och skötte om mina egna barn i ca 14 år…. men sånt har ju aldrig räknats som nått jobb!!!TystFlört

[peter54]
0

Började som "pinnpojke" på ett bygge när jag var 16. Sedan blev jag utsättare på samma bygge. Därefter järnvägen som banarbetare, sedan bryggeri, sedan skogsarbete och därefter trädgårdsanläggning.

Därefter började jag plugga för att läsa in grundskole- och gymnasiekompetensen och under tiden jobbade jag på nätterna som stationärväktare på Securitas (Tre Lingon).

Kort karriär som limousinförare i Gbg. Jag var lärarvikarie (träslöjd) och jobbade på ett företag som tillverkar bågskyttetillbehör.

Sedan blev det Coop. Där var jag personalvakt, transportbilförare som körde ut varor till gamla och daghem mm. Jobbade också i butik, olika ansvarsområdet som frukt & grönt, speceri, kyl & frys osv.

[Jeremina]
0

#8 Vaddå inte jobb att passa sina barn?? Flört

[GunillaF]
0

#10 Fniss….. har du aldrig hört det??? Tungan ute

Jag ville "bara" redovisa vad jag gjort alla år….  Min lista längre upp i tråden är så "kort"….

[Jeremina]
0

#11 Jo, det har jag men det är så dumt! Tänk om du haft ett enda jobb då hade listan vara riktigt kort…..Skrattande

solblomman47
0

#8 Ja Gunilla jag har också varit hemma med mina barn i 10 år det var då jag hade dagbarn och jobbade som sömerska  och visst ska vi räkna det som jobb men jag vet att många inte tycker det ska räknas=). Flört

[GunillaF]
0

#12 Jaa, jag tycker också att det är heldumt. Det borde man kunna ta i en annan tråd…..hm…Flört

Jag är glad att jag haft många olika jobb för det har tillfört mycket och olika kunskap och lärdommar! Glad

[GunillaF]
0

#13 Hade också dagbarn under den tiden. Glömde att lägga det i listan också…Flört

[Jeremina]
0

FlörtJag är glad att jag får lära känna er duktiga, goá kvinnor härinne. Ni har så mycket kunskap och livserfarenhet att dela med er. Och inte att förglömma det mediala.

Kram Gunilla och Solblomman! För ni är 2 av dessa kvinnor!

solblomman47
0

Tack Jeremina för dina fina ord och jag är glad för att få lära känna dig och många fler härinne. Skrattande

Kram Jeremina o alla andra.

[GunillaF]
0

#16 Kram tillbaka till dig!Glad

zabelle
0

Efter gymnasiet jobbade jag på fysioterapin på sjukuset.

Därefter var jag "mammaledig" i 9 år men hade samtidigt städjobb (mellan 04:00-08:00) och dagbarn på dagarna.

Jobbade några år med hästar, men då försvann min hobby och blev bara jobb, så det fick räcka med att hålla på med hästar på fritiden.

Sen blev det receptionist, sekreterare och chefsassistent innan jag för 15 år sedan hamnade på mitt nuvarande jobb, väktare.

Zabelle   

Clary
0

Butiksjobb, barnflicka, hemma med barn och dagbarn, eget företag med mitt x, pluggat ekonomi, försäkringsäljare, skadereglerare, bartender, kock, servitris, hotellvärdinna, dagmatte, städjobb i många omgångar och avslutar med kvartersbutik

Medarbetare på Feng Shui och Indien

annemaria1962
0

började  i Finland, men att jobba på pälsberederi, sedan skinnfabrik. När vi kom till Sverige, fick jag ganska snabbt jobb på sjukhem som lokalvårdare. där fick jag fast jobb o jobbade med det till början av 2000…sedan blev det lite inom kök och i vården bl.a hemtjänsten…det tog slut med allt jobb för ca 6-7 år sedan…

så en del jobb har man hunnit prova. nu då man tänker tillbaka. otroligt att man verkligen hunnit med detta!? Glad jo, jobbade i Finland ett tag på RUKKA-fabrik oxå. där man gör regnkläder, bl.a…. lite inom bageri oxå. direkt efter jag slutade yrkesskolan. men de va bara under en sommar.

Anders 50
0

Har hela livet sysslat med skogsavverkning, fast på senare år har det även fört med sig mer och mer kontorsarbete, mycket papper åt alla håll!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

spikes
0

Lokalvårdare,stödfamilj plus missbrukare med barn,tingsrätten,dagbarnvårdare,hundinstruktör,elevassistent högstadiet,socialmyndigheterna,stödkontakt till ungdomar….

På det har jag 3 fina ungar och alltid flera hundar i mitt hem,som man jobbar/jobbat med varje dag;-),plus en del bonusungdomar.