Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 643 ggr
[peter54]
0

Jag är tillbaka ...

Efter en mycket tuff lördag har jag nu sovit ikapp och känner mig hyfsad utvilad.

Jag körde ner till Kristiansstad igår tidigt för ett tre timmar långt besök på Sveriges största reptilmässa på Yllan.

Startade hemifrån 02.30 och kom hem igen 22.30 efter 17 timmar och runt 160 mil bakom ratten.

[MargaretaA]
0

Jag noterade att det var tyst från peter i helgen. Obestämd

Fy vilken jobbig resa. det måste kännas skönt att vara hemma igen Glad

Cristine
0

Men huu..välkommen hem igen, hur var det på mässan?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#1 Ja jag har gjort den resan en gång helt ensam i bilen och det var nog den värsta prövning av det slaget jag utstått.

Numera ser jag alltid till att "ragga" medåkare och då är det inte lika påfrestande. Man blir inte trött så länge man har någon att prata med.

Det var trevligt på mässan, många nya och gamla bekantskaper att träffa och mycket fina djur att beskåda. Fick levererat det jag hade med mig och kom naturligtvis hem med lika många nyförvärv FlörtSkrattande

Cristine
0

Herregud, hur får du plats med alla?

[GunillaF]
0

Välkommen tillbaka Peter!

Glad att det gick bra!!!

[peter54]
0

#4 Det är ett pyssel och handen på hjärtat - det alltid närvarande största problemet.

Jag planerar att bygga ut Skrattande

[Sisa]
0

# 6

Välkommen tillbaka, peter

Jag beundrar Dej…

Sisa

Maria
0

Nyfiken…vad innebär dina nyfärvärv?

/Maria

[mia-38]
0

Välkommen tillbaka Peter.Skrattande

aggeelin
0

#3 ja visst är det bra med någon att prata med, tycker jag när jag åker sent och är trött… har t om ringt upp en kompis för att prata med mellan V-ås och Örebro… Har märkt att du inte varit här… Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Pirkkolino]
0

Jag kommer som ofta med snigelfart..Men säger i alla fall. Välkommen tillbaka Peter. Kul att resan gick bra.Glad

Pirkko

[Jeremina]
0

Welcome Back! Skrattande

[peter54]
0

Tack för välkomsthälsningarna alla, roligt att se att jag gjort sådant intryck att det märks när jag är borta bara för ett dygn Skrattande

#8 Ja det betyder att jag skaffat fyra nya ormar, samma släkte som alla övriga jag har, men tre nya underarter.

För att specificera är det en årsunge, hona, av variabel kungssnok (Lampropeltis mexicana thayeri). En årsunge, hona, av Greers kungssnok (Lampropeltis mexicana greeri) och ett par juveniler födda förra året i Tyskland av Hondurasmjölksnokar (Lampropeltis triangulum hondurensis), amelanistisk typ (saknar svart pigment).

Jag vill inte lägga upp bilder av dem här eftersom det finns flera som inte gillar ormar, men om du vill se dem kan jag fota och lägga bilderna i den tråd jag tidigare skapat med just ormbilder.

[MargaretaA]
0

Ja peter många av dina inlägg är ju lite speciella - om jag törs säga det utan att någon tar det på fel sätt (?). Dom sticker ut från mängden med olika jaktupplevelser och sånt. Glad

[peter54]
0

#14 Haha, tänk jag brukar tänka samma sak om en del av er andra Flört

[MargaretaA]
0

hahaha tio poäng peter Skrattande

chik
0

Peter!!Du är bara så fanttasig..O du har verkligen intresse för dina ormar…

För min del så får du lägga ut dom.Dom är ju vackra o jag hoppas att du inte kan trolla utan att dom håller sig i Datan.

Skrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 Okej chik. jag har bara en bild och den visar hanen i det ettåriga par av Hondurasmjölksnok jag köpte. Det är en färgvariant som saknar svart pigment och kallas "amelanistic tangerine phase".

"Amelanistic" syftar på avsaknaden av svart pigment. "Tangerine" syftar på den orange färgen.

På en normalfärgad sån här är det vita svart och det orange är vitt.

Bilden är lite dålig eftersom jag tog den genom plastlocket, ville inte störa honom.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Peter!!Jag måste erkänna att dom är läckra.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Pirkkolino]
0

Peter. O så vackert orm. Jag kollar på den och började sakna min egen orm som dog ca 8 år sedan. Jag har ens ingen bild av den i dator.

Pirkko

aggeelin
0

Jag har faktiskt hållit några huggormar i svansen Tyst … jo då det gick riktigt bra jag var bara lite skraj

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#18 Men vilken vacker orm. Jag kan inte speciellt mycket om ormar men jag tycker det är så fina djur.

/Maria

Hoppfull
0

Verkligen tjusigt! Även om jag har en hel del respekt för ormar så kan jag tycka att de är oerhört vackra att se på!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

De är väldigt vackra, jag tycker vi tittar oss för lite omkring på vad vi har i naturen, för om man tittar lite närmare på insekterna så finns det många som är oerhört vackra.

Jag vet att du tycker jag är underlig Peter, men jag tycker du är trevlig ändå.Skrattande

[peter54]
0

#24 Vad menar du Cristine? Jag tycker inte att du är underlig. Tvärtom. Skrattande

Det finns ingen alls här som jag tycker är underlig. Jag kan sträcka mig så långt att jag tycker att det finns en del tankar och idéer som yttras på LK som är underliga för mig, men jag skulle alls inte säga eller tycka så om någon person här.

[MargaretaA]
0

Du kan konsten att skilja på sak och person peter. Jag tror det skulle vara mindre konflikter bland människor om alla lärde sig det Flört

[peter54]
0

#26 Ja jag hörde ett otäkt exempel på raka motsatsen idag på radio. De frågade en ung kille från Gottsunda i Uppsala varför de tänder på bilar och kastar sten på polis och utryckningsfordon.

Vi vill ha respekt, svarade killen. Jösses tänker man, snacka om att ha missat vad respekt är och hur man gör för att förtjäna den.

[MargaretaA]
0

ja dom tror att respekt och vara rädd för är samma sak.

Cristine
0

Tack Peter!Glad

Där finns ju många att räkna upp, man kan börja med "Bandidos" t.ex

Alla ligor som går omkring beväpnade för att inge respekt.

Maria
0

Ordet respekt har ofta en helt annan innebörd för ungdomar nu för tiden än vad det var när vi lärde oss vad respekt är…Rynkar på näsan

/Maria

Hoppfull
0

Ja när jag var liten var respekt likställd med rädsla… man var livrädd för vuxna och skulle aldrig ha satt sig upp mot dem! Inte så helt lyckat det heller som jag ser det.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.