Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 606 ggr
solblomman47
0

En liten fråga.

Jag har upptäckt att om jag skriver i Google på Solblomman47 kan jag läsa allt jag skrivit på sajterna i Fokus det tycker jag inte om. Har jag gjort nått fel i min inställning och vad ska jag göra.

Jag har hela tiden haft inställningen *endast för inloggade medlemmar *men det måste vara nått mer som ska ställas in eftersom det går att läsa allt på Google. Kan nån tala om vad jag ska göra och hur har ni inställt.

Jag gillar inte att vem som helst kan gå in ooch läsa. Rynkar på näsan

Cristine
0

Jag undrar om Maggan vet det, du kanske skulle frågat på support!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammzing
0

Ska kolla " Mej "

solblomman47
0

Jag har frågat på Suport och fått detta svar.

Eftersom det inte krävs inloggning på iFokus för att kunna läsa i de öppna forumen så är det inte så mycket du kan göra åt det, det enda du kan välja vilka som ska få läsa på är på din personliga sajt.

För att göra det så gör du så här:

1. Klicka på "Mina inställningar"
  2. Bläddra ner till rubriken "Rättigheter"
  3. Klicka på "Välj vilka som kan se din sajt"
  4. Kryssa i önskat alternativ och spara.
solblomman47
0

Flört Dublett

Mammzing
0

Jag ligger ochså ute på Google.
Har varit in och ändrat inställningar. Hoppas det funkar.
Annars var ju det här " Problemet " Inte så skoj.
Nog för att jag står för allt jag skrivit men ändå.
På nåt sätt så känns det som att det man skrivit på iFokus är skrivet
" i förtroende"

solblomman47
0

#5 Vad ändrade du på i inställningen.

Mammzing
0

Att bara dom inloggade kunde se mej

solblomman47
0

Det är det jag har haft hela tiden men det har tydligen inte funkat ändå.

Mammzing
0

Shit ochså!
Vet faktiskt inte om jag hade det från början!
Tycker väll inte det här var så skoj!
Men vet inte vad man kan göra åt det hela.
Fortfarande så står jag för allt jag skrivit på sajten men ändå…..

aggeelin
0

Jag hittade också mig själv på google, men hade inte rätt inställning innnan, har ändrat nu

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mads
0

Allt man skriver här kan hittas och är offentligt så att säga, precis som om man bloggar. Allt kan hittas om man bara söker på rätt sökord.

Amor Vincit Omnia

aggeelin
0

Jo så tror jag också… men hur är det med den personliga sidan?

solblomman47
0

Jag hittar inte min personliga sida men en del av er  finns.

Samt en del av er finns inte fast ni  skrivit.

Ja då är det väl inget att göra åt då men lite konstigt är det för det skulle väl vara lika för all om det är ofentligt.

Är det inget annat i inställningen som jag missat.Flört

Gahella
0

Det är det som är den "hemska" sidan av internet. Allt jag skriver offentligt finns där för evigt!

Hoppfull
0

Ja så är det ju tyvärr med ett helt öppet forum. Det är därför jag är så anonym och inte visar bilder vare sig av mig eller andra eller ens mitt hem… inte för att jag inte står för det jag skriver utan för att jag ska känna mig fri att berätta utan att det kan såra någon annan.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Pirkkolino]
0

Tack Solblomma att du tog upp saken. Glad

Jag hade missat den också. Nu ändrade jag så att endast inloggade kan se mig. Hoppas den funkar så.

Maria
0

Söker du på en maträtt t.ex på google så kan man hamna på Matlust iFokus.

#15 Jag håller med dig. Jag brukar akta mig för att lägga ut bilder på personer. De enda hemma som hamnat på nätet är katternaFlört

/Maria

Soffe
0

Ja lite obekvämt är det ju, men vad göra åt det. Man får tänka extra på vad och hur man väljer att lämna ut sig. Däremot kommer inte offentliga åt de låsta trådarna och forumen.

[Pirkkolino]
0

#15 #17 Där ligger orsak varför jag lägger inte heller in mycket bilder. Bara mina barns målade tavlor och dylika småsaker av mitt hem har jag laggt i här LK. Men inte bilder av mig eller mina närmaste. Min Avatar är en Jungfru-tavla och föreställer mig själv. Glad

[rore]
0

Hmmm, olusten kryper sig påObestämd

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta.

Men just nu käns det inte någe bra. Måste kolla mina inställningar ocksåRynkar på näsan

[Pirkkolino]
0

#20 Jag visste inte så mycket heller om de inställningar, men anade från början att vi ligger här ganska öppet. Därför var jag försiktig.

Hoppfull
0

Jag tänker som så att det spelar ju ingen roll vad man skriver så länge man inte lämnar ut andras namn eller uppgifter och så länge man är väldigt noggran med att inte lämna ut uppgifter om sig själv heller. Ingen kan ju veta vem man är då.

Jag vill kunna skriva mycket  privata saker som rör relationer och så vidare därför är jag extra försiktig med att visa vem jag är.

Det som skrivs i de öppna trådarna ser ju alla oavsett om de är medlemmar och inloggade eller ej.

[rore]
0

Du har så rätt.*ler nervöst* Skrattar åt min egna reaktion.

Rore går ner för landning.Glad

Hoppfull
0

Glad Välkommen ner Flört

[rore]
0

Skrattande

aggeelin
0

Känns bra att ha Charlie som avatar… Kyss

[MargaretaA]
0

Jag tycker också att det är jättebra att du tar upp det här Solis.

Alla är faktiskt inte medvetna om att allt vi säger på sajterna är öppet för hela världen att läsa. Det behöver påminnas om det med jämna mellanrum.

Visst är vi rätt anonyma ändå eftersom dom flesta inte använder sina egna namn, men nog känns det knepigt alltid. Man blir lite hämmad i vad man säger, för man vill inte lämna ut sig för mycket  ändå.

Enda lösningen är att ha ett helt stängt forum som ingen kan se - men då blir det väldigt mycket svårare att få in nya medlemmar.

De flesta medlemmarna har ju hittat till iFokus genom googlesökningar.

[Sisa]
0

Jag har valt vilka som kan se min Personliga sajt,

och jag har raderat min personliga beskrivning…

Min Avatar är en ros…

Vad mer kan jag göra för att vara anonym?

Sisa  Glad

[MargaretaA]
0

Jag tror inte att du kan göra mer än så sisa.

Sen tycker jag inte att man behöver radera sin personliga sida helt och hållet. Tänk bara efter lite vad ni skriver på den. Man kan berätta lite om sig själv, men man behöver ju inte ha med adress och telefonnummer.

Alla kan läsa på min personliga sida. Men jag talar inte om mitt efternamn för det är bara min familj i hela sverige som har det. Sen talar jag inte om exakt vart jag bor heller. Lite tips bara Glad

ANNIA
0

sisa kika in på min sida så får du se hur jag gjort. Den är öppen för alla som är inloggade men jag vill vara så anonym jag kan så då blev det som det blev.

Cristine
0

Jag är som en öppen bok och väldigt lätt att hitta. Så lätt sa att när jag går in på ön har en medlem fått till sig ett par ord som hon vill veta betydelsen på och letar på google: Hon säger titta vad jag hittat..och så ser jag hela min privata sida, gissa om jag blev förvånad, när jag tittar in på en annan tråd så får jag reda på att alla som gått in på hennes tråd har sett sig själva.Ett underligt fel. Det var på en stängd tråd.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ANNIA
0

Sen generellt när det gäller internet. Allt man kan läsa utan att man måste logga in nånstans går att hitta via google. Så det gäller inte bara iFokus utan överallt man är på nätet. Så vill ni se vad google hittar om iFokus, logga ut och kika vad ni hittar så har ni svaret.

Maria
0

#32 Det var tack vare dig jag fick insikt om detta men även innan har jag varit noga med att vara så annonym jag tycker är lämpligt för migFlört

/Maria

ANNIA
0

christine det låter som hela högra kolumnen låg i mitten på den sidan. Och det blir att se så ut när man kopierat text nånstans ifrån och klistrat in det i ett inlägg och då fått med sig felaktiga koder. Det såg troligen ut som det gör i den här tråden på support. Så ingen såg något som den inte skulle se utan det hade helt enkelt blivit ett fel i den tråden.

[Sisa]
0

# 32 ANNIA; Tack för tipset, jättebra skrivet!

# 29 Jag skriver en ny presentation så småningom, ska fundera lite!

Kramar till Er…  Glad

zabelle
0

Även om man har rätt inställningar och bara inloggade kan läsa det man skrivit, så går det att googla fram ändå… Skirver man iFokus och sitt användarnamn, kommer man åt allt som skrivits.

Så nu har jag bytt bild…

Zabelle   

ANNIA
0

Nu vet jag inte om jag missförstår nåt.

Det jag skriver här och nu på livskvalitet det kan hela världen läsa direkt när jag publicerat det. Och om några dagar så kommer det finnas med när man gör en googlesökning på mig. Och det gäller alla iFokus sajter och för den delen alla öppna forum på nätet eftersom det är just en öppen sajt som man kan läsa utan att vara registrerad medlem.

Och det kommer alltid vara så oavsett vilken inställning jag har gjort på mina inställningar. För dom inställningarna gäller vilka som ska kunna se den personliga presentationssidan. Där man beskrivit sig själv och dom faktarutor som finns där.

[MargaretaA]
0

#37 Ja det verkar råda en viss förvirring och sammanblandning när det gäller den öppna sajten och den personliga sidan. Det är viktigt att vara tydlig när man ska förklara för det är inte helt ssjälvklart för oss alla. Glad

[peter54]
0

Det är ju just detta att allt är öppet för alla som är själva poängen med internet. Det är inget skydd med inloggning på sajterna, det går att hitta det man skrivit via Google ändå.

Om det inte vore på detta vis så skulle ingen av oss kunna hitta den information vi söker efter på nätet.