Skriva en bok
Om ni skulle skriva en bok, vad skulle den handla om, vilken typ av bok?
/Maria
En deckare!
Ja! En deckare… pratade om det på semestern i Grekland… fick en idé när det kom ett gäng danskar… att det kunde handla om ett hotell och … sen frågade jag sambon "vem av dem tänker du skulle bli mördad först då… " och han tänkte lika som mig!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
NÄÄÄÄ,slår jag bakut,ingen bok,jag kan inte skriva något så långt o osammanhängande,jag skulle snirkla iväg i för många förgreningar o samtida förlopp..
hellre en om Livet;universum och allting ..
en Poesibok … ! hm
men,kanske hellre/närmare en tankebok med spridda funderingar o några poetiska rader..
fast,det gör jag ju redan på nätet *ler*
penke
Jag skulle vilja skriva en poesibok eller en sådan där helt galen bok som alla skulle älska och prata om…
/Maria
Kanske om hälsosam mat och örter.Eller om nanoteknik.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag skulle vilja skriva en bok om hopp, om möjligheten att tack vare hopp & tro orka leva fullt ut. Och så en släng kärlek, för med en skopa hopp & en skopa kärlek kan man komma långt och överleva mycket.
Amor Vincit Omnia
#6 Så sant…
/Maria
Jag skriver hela tiden. Självbiografi. Tanken är att ge "mitt liv" till mina barn. Barnen får ta den ut från min dator, om jag inte få möjlighet att trycka den som riktiga böcker. Den saken vet jag inte än.
# 8 Jag skriver också i en fin skrivbok till min son
Om något skulle hända så ska han veta vem mamma var och hur oerhört älskad han är för alltid.
Amor Vincit Omnia
Min bok skulle handla
om alla Livets Krafter 
Sisa
Mads
Jag skriver även allt om "mina andar". Den blir "öppen bok" av mitt liv.
Jag håller påååå och det handlar delvis om mig och en del påhittat men naturligtvis om andar som Pirkkolino!
Kul Jeremina.
Jag skriver endast allt som har hänt i verklighet under mitt liv. Och jag lovar, det har hänt mycket. 
En vacker släktsaga…
#13 Det kan jag tänka mig…..
Jag har skivit en bok som heter Min andliga stig (biografi) plus 8 stycken böcker till och då med prosatexter.
Finns ute på nätet: http://kapitel1.se/index.php
/kram Spanaren
När jag var liten ville jag bli författare eller journalist. Så blev det inte. Min man har alltid sagt till mig att jag ska skriva en självbiografi, men det tycker jag känns svårt. Men en bok om livet skulle jag vilja skriva. Om möten på något sätt…
Med ljus och kärlek... Tina

Jag skulle vilja skriva en självbiografisk bok… kanske blir det så en dag… men jag skulle även gärna skriva deckare, fast jag är för fyrkantig för att sväva iväg tillräckligt
Vi har skämtat här hemma om att mannen ska fantisera och jag ska skriva, då använder vi våra talanger båda på ett trevligt sätt 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.