Vart äta middag?
Många äter ju sina middagar vid tv:n. Och många vid köksbordet.
Vart äter ni er middag?
Vid matbordet tillsammans med sonen, nu när vi går hemma och är lediga äter vi lagad mat vid lunchtid och då i köket. Även på kvällen äter vi i köket, jag kan äta vid tv:n om han inte är hemma men aldrig annars. Gärna hos någon annan som tex mamma, också ett alterntiv jag tycker mycket om 
Amor Vincit Omnia
Alltid vid bordet i matrummet,
om vi inte äter ute förstås!
Sisa. 
Det är förbjudet att äta vid TVn,infördes när det bodde fem tonåringar i huset och gäller ännu. Det går att få äta liten pytterätt vid tv. Ute är ett bra alternativ på sommaren
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi käkar alltid middag till tv:n.
Det är ett sätt för oss att koppla av på…och umgås en stund. Vi pratar ju givetvis med varandra även om tv:n är på.
# 3 Ja, det känns också som att om man äter vid tv:n så är det för att man inte har mycket att säga sitt sällskap. Och nu är jag som så att jag vill helst inte ha mat överallt i vardagsrummet och det blir det ju om min lilla vilde ska få äta här. Nejtack helt enkelt 
Amor Vincit Omnia
Vi hade dessutom fullt med begagnat porslin i vardsrummet, plus klet och kladd… fy - håller med dig #5
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Äter alltid middag i köket! Men kvällsmackan äter jag gärna framför tv:n.
Eftersom det bara är sonen ( 18 år) och jag så blir det inget kladd i vardagsrummet.
Och vi pratar mycket annars med…så att sitta där är en avkoppling för oss….
# 8 Är det avkopplande att sitta & prata med tv:n igång ?
Bra att han slutat kladda ju.
Amor Vincit Omnia
Många gånger har vi knappt ljudet på…så visst är det det Mads.
Och vi pratar mycket annars…
Man sitter där man känner det är skönast. Ibland sitter vi i köket och ibland i vardagsrummet. Här är det lite så att det hela handlar om vad vi gör…ibland kommer det kankse något på teeven som vi vill titta på och inte missa, ja då sitter vi vardagsrummet.
Även om vi sitter i mellan i vardagsrummet kan det hela vara lika trevligt som att sitta i köket. På hösten har jag ofta levande jlus i köket när vi sitter där.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ja, alla är vi olika 
Amor Vincit Omnia
Vi sitter där vi tycker det är mysigast.
Och där vi trivs mest. 

Vi gör alla varianterna! Ibland vid tv:n, oftast vid köksbordet och ibland vid matbordet i vardagsrummet (där sitter vi oftast på helgerna). Ibland käkar vi vid tv:n till en film alla tillsammans och det kan vara urmysigt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Framför TV:n.
Mina barn är vuxna och gör som dom vill i lägenheten på övervåningen.
Själv äter jag ensam framför TV:n under veckorna och har bara sällskap av gubben på helgerna - då blir det också framför TV.n. Jag tycker att det är mysigt att kolla på nåt spännande på Diskovery Channel eller nåt när jag äter - och jag har aldrig gillat att äta och prata samtidigt - vi surrar så mycket med varandra ändå 
Jag äter min middag i vardagsrummet.. Gillar inte o sitta i köket själv o äta av någon anledning..
Vi har nyss käkat middag framför tv:n…och haft det mysigt.
Det är avkopplande på nåt sätt. 
Vi äter alltid vid köksbordet.
När sonen bodde hemma så var det regel. Där kommer många goda och bra samtal om dagen fram.
(När jag arbetade kväll eller helg så lyxade sonen o maken till det och åt alltid vid TV:n.)
/Maria
Vid köksbordet, men det händer att vi äter på altanen också, fast jag föredrar köksbordet så att man kommer ordentligt nära.
Avskyr att äta vid låga bord så att man måste sitta en bit ifrån för att benen inte ryms under bordet och man får vika sig nästintill dubbel.
Äta på en altan är mysigt :-)

#19 jag kan inte heller sitta dubbelvikt och äta, fast för min rygg då :-) Avskyr trad. tv-bord… de är värdelösa för sådana som mig. Men vi har ett gammalt 50-talsbord som är högt och så kan man höja det upp till vanlig matbordshöjd med om man vill.
Vi försöker äta ute så ofta det går på sommaren! Numer på vår nya altan
I vårt förra hus hade vi ett isolerat inglasat rum på altanen och där satt vi ofta. Inte mitt i vintern (det kunde man om man ville värma det)men ända fram tills i oktober och från april så där på våren, underbart!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja, äta utomhus är ju underbart nu när det är säsong för det 
Amor Vincit Omnia
Vi äter utomhus när vädret tillåter det, ibland i hallen(har soffa och bord där) och inne i köket men inte framför tv.n då skulle vi vara tvugna att sitta på golvet eftersom bordet är kinesiskt.
Kaffe intas *sörpel* vid datorn…ahhhhh!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.