Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 807 ggr
Cristine
0

Ost eller kaviarmacka.

Jag vet nu att de flesta av er dricker kaffe på morgonen, men vad har ni till?

Äter ni något annat också som fil och flingor!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tilja65
0

Först dricker jag alltid mitt kaffe med mjölk och läser afronbladet.se och/eller den lokala tidningen på nätet. Därefter blir det oftast vaniljyoghurt med mysli och havrekuddar samt juice. Under semestern har det ofta blivit smörgås med ost eller kaviar.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[MargaretaA]
0

Just i dag är det god rökt skinka som är kvar sen helgen. Men den sortens lyx brukar jag inte ha till vardags annars. Det vanliga är omelett med ost eller bacon. Utan brödet. Inget annat.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äter en halv fröig med ost och en hårdbrödsmörgås med skinka eller kaviar till mitt morgonkaffe.

[GunillaF]
0

Oftast ett grovt bröd med kaviar eller ost till kaffet. Ägg om jag hinner koka. Fil och flingor.

Mammzing
0

Kaffe ett par baljor till att börja med.

Kan bli havregrynsgröt när jag " vaknat " ordentligt.

aggeelin
0

Gröt kokt i mikron (en blandning mellan råggryn och andra gryn samt lite havregryn, får inte vara för mycket havregryn det förstör smaken. sen klipper jag ner torkad frukt, häller på vatten och låter blandningen stå över natten). Grönt the, en hård macka, idag med böckling pastej och ruccola, ett litet glas morots juice. När jag kommer till jobbet blir det kaffe. Fil och musli andra dagar istf gröt. Ägg ibland, keso.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

För några månader sedan åt jag ägg med bacon på morgnarna eller omelett, men jag brukar bli illamående på ägg om det är mer än ett.

Soffe
0

Här blir det fil o müsli på fm..

zabelle
0

Kaffe, ostmacka och musli och fil brukar jag hinna sätta i mig innan det är dax att köra till jobbet.

Zabelle   

Toyan
0

Först gröt som kokas i mikron, en tesked honung på, ett glas vatten och sedan kaffe.

signemo
0

Jag brukar äta mussli med fil och så en kopp kaffe.

Men jösses vad jag blev sugen på en ägg och kaviarmacka nu.

Var rädda om varandra

Soffe
0

Nää nu ska vi inte fresta varandra här! Oskyldig Flört

Cristine
0

När jag sitter här och läser så blir jag sugen på  kaffe..kommer tillbaka om en stund. Nu*sööörpel* kan jag berätta att jag har två saker till som jag inte kan vara utan och det är en tsk olivolja och en till med honung. De håller mej frisk.Skrattande

Free-spirit-minded
0

Tillhör den förtappade skaran som brukar glömma frukost. Klockan är nu 17.15 och jag kom på att jag bara ätit ett par godisbitar idag + två kaffe kok. men nu ska jag snart laga middag. Kassler som jag ska krångla till på något sättGlad

Cristine
0

Free.. morgonmålet är det viktigaste av dem alla..sedan kan du vara utan mat på dagen.

Free-spirit-minded
0

Jag vet

signemo
0

Nu kokar jag ägg. Vi skall äta en sen kvällsmat och jag är bara tvungen att ha en äggmacka med kaviar eller sill.Flört

Var rädda om varandra

AnnL
0

Äter sällan något innan kl 11. Det blir en kopp nescafé när jag vaknat. Sen vid elvatiden äter jag vad jag känner mig sugen på. Det kan vara havregrynsgröt, ett kokt ägg med kaviar på och en smörgås med något gott pålägg eller bara en knäckemacka, det varierar. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

Här dricks det kaffe.En kanna ca 12koppar sen blir det hästar o hundar o sen om jag inte har glömt det så blir det något o tugga på.I bland blir det inget för än middagen..Beror på att jag inte är hungri..

Men jag kan också vara så ducktig o göra gröt o knäkke med ost på.Men det är inte ofta.

har jag barn så gör jag frukost till dom

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

Kaviar är visserligen ganska gott, särskilt på en knäckemacka med gurka, men … det smakar ju illa i munnen hela dagen hur man än gnor med tandborsten, så jag äter aldrig kaviar.

Stor kopp te (och för mig är te detsamma som Twinings Earl Grey, allt annat är bara hö) med en bra skvätt mellanmjölk. Två till fyra fullkornsmackor med endera Lyckans räkost, Billingeost, källarrökt skinka, eller prickekorv. Röd paprika och gurka vill jag gärna ha till.

aggeelin
0

#20 har du provat grönt thé med citron t ex. Inte hö, tycker jag. Sen jag började med grönt thé går inte det andra att dricka mera…

[peter54]
0

#21 Jag har provat mycket, men citron i te är inte min grej. Jag köper grönt Twinings Earl Grey och blandar hälften/hälften med svart av samma sort.

Jag är inte förtjust i rent grönt te, tycker det blir för fisig smak även om jag låter det dra en kvart.

[Jeremina]
0

Det ska vara macka med nötkött eller skinka och lite fil med olika frön och russin. Men först kaffe med grädde….Glad

aggeelin
0

#22 HÅller med om att rent grönt blir för tråkigt… grönt finns även med apelsin… jag tycker nog att twinnings är det godaste (som jag smakat) tycker inte om beskt thé… Tyst

penke
0

..det som gäller till "just nu"
ägg,yougurt naturell med egna bär/frukter,en hembakt macka
oftast ost ,ibland örtpatej,under vintern en kiwi/clementin..

Jag har tränat upp mig till att äta en frukost hemma ,innan jag åker till jobb 
för länge sedan var det bara en cigg till kaffet … :- /

penke