Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 2249 ggr
solblomman47
0

Konstig Fisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fiskade i Geirangerfjorden och fick e liten konstig fisk är det nån som vet vad detta är för fisk.

Fisken fick komma tillbaka i fjorden för den var så liten.

[GunillaF]
0

En sån fisk har jag aldrig sett förut! Fin var den iaf.Glad

Cristine
0

Har aldrig sett den!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Det finns visst mycket konstigt i Norska vatten, titta på denne också.

fibro
0

…ser smarrig ut….Skrattande

solblomman47
0

Ja jag har aldrig sett nån heller.

Här kommer det en till ful fisk till den fick också komma tillbaka. 

Obs att det är den lilla inte jag ni ska titta på*s*

solblomman47
0

Cristine den var en stor flundra.

Vi fiskade mycket när våra barn var små min älste son har alltid tyckt om att fiska i havet inte i Ljungan fast vi bott så nära.

Tänk när han kommit hem med stora havs abborrar med hårt skinn. Ja det var en period som jag var mycket less på fisken han kom hem med. Han o en kompis la ofta nät ute i havet ibland blåste det så hårt så det inte gick att fara ut och hämta in dem.

Vi var i Ålesund för många år sen åkte ut med båt och min son fick sin första torsk (vad ful den var) en riktig stor baddare vi har fått flundror sej torsk i Norge. Vi har aldrig fiskat i älvarna som min granne bruka göra.

När vi var på Manillenfiskecamp och fiskade hände en rolig sak vi hade kokat sej o torsk och min man hällde ut fiskvattnet i stenarna men då kommer det en iller och skäller den var riktigt agresiv min man hade tydligen tömt vatten på den förmodligen låg den under stenarna.Stackars liten.

Cristine
0

Men så konstigt att ni aldrig fiskat i Ljungan, där har jag varit och fiskat med min son.Jag föredrar älvar och sjöar framför havet, förr fiskade jag mycket men nu blir det inte av och det är synd.

Stackars iller, jag förstår att han var förbannad.

Soffe
0

Häftig :-) Fiske kräver minsann tålamod..

[GunillaF]
0

Solis…..

Jag har en kollega som är storfiskare (tror han) och han tror att din fisk är en Berggylta. Googla på den så ser du.

solblomman47
0

#7 Har aldrig blivit av yngste sonen har fiskat där med grannen när han var mindre. Har varit många gånger nere och tittat på när det varit notdragning samt när det fiskat. 

Det blev väl att älste sonen var i stugan hos mormor o morfar så därför blev det havsfiske och fiske  i Björköfjärden jag själv är uppvuxen med att fiska i fjärn o på utsidan (havet).

Min man har inte haft fiske som sin hobby så därför har det inte blivit å mycket fiske*s*. Men nu ska jag be en person som jag vet fiskar mycket att få följa med o fiska för jag tycker det är roligt.

#8 Ja det var så skönt att bara få sitta o titta på flöte eftersom jag hade smugglat med mig ett metspö som jag hittade i förådet innan vi åkte *s* satt minst 3 timmar men sen fastnade reven i stenar igen och denna gång gick den av. Så då var det bara att plocka ihop och fara till husvagnen för att göra mat. Min man kikade på båtar o fotade en massa båtar som låg inne denna dag.  Flört 

Så här mysigt satt jag.

Jag höll på att putta ner stolen när jag fick första fisken.

Soffe
0

Vackert :-)

solblomman47
0

Tack Gunilla det ser ut att kunna vara denna fisk mycket intressant läsning också. Tur att den kvicknade till när den kom tillbaka i vatnet.Flört