Konstiga lakare!! :O
Nu har jag varit mer pa sjukhuset an hemma kanns det som… och kampen for att fa lite vettig hjalp har antligen gett resultat!
Mycket tack vare allt stod jag fatt bl.a. fran en mycket bra van och det har forumet.
Nar min doktor skrev ut alvedon mot min vark och jag blev sangliggande i 8 timmar inna jag kom upp fick jag nog; jag ringde och kravde en akuttid pa sjukhuset, sen tog jag med mig mamma som stod. Den har gangen tankte jag vagra ga dar ifran utan att ha fatt hjalp forst.
Doktor nr.2 skrev ut 4 (!!) olika mediciner till mig, varav av ar narkotikaklassad. Hur tusan kan det vara sa stor skillnad?? Fran alvedon till det absolut starkaste man kan fa… hur tanker lakare egentligen? 
Det låter skrämmande tycker jag! 
Det ger fog för talesättet att man måste vara frisk för att orka vara sjuk i Sverige - det är fullständigt obegripligt! 
Men jag hoppas att du har fått hjälp nu till slut Emma.
Ja, det ar helt sanslost… men som en van till mig sa; man maste bestamma sig for vilken vard man vill ha och sen krava den.
Det sjukaste ar ju att alla mina nya mediciner inte tar bort smartan till 100% (men istallet gor mig lite kocko…
), och doktor nr.1 tyckte att alvedon skulle hjalpa??
Allt jag behover gora nu ar att trana.
Och jag ar sa lycklig att kunna leva normalt nu!
Det är ju det jag säger…de skriver bara ut massa piller och vet inte ens själva mot vad och varför egentligen…
Skönt att höra att det ser ljust ut för dig Emma 
#2 Får jag ställa en för tråden helt irrelevant fråga till dig? Använder du en dator med amerikansk språkinställning eller varför har du inga å, ä och ö?
Har jag oxo undrat…jobbigt att läsa faktiskt….
..var orolig,doktorer utgår från en: Korrekt,exakt vetenskap och beprövad metodik….(sedan fleeera år)
tänker de själva tas deras legitimaton ifrån dem…
penke
Hoppas du blir bättre……
Jag vete 17 vad de utgår ifrån - jag fick hjälp mot min kroniska bihåleinflammation först efter två års elände - när jag fick en ny läkare… jag har berättat i en annan tråd om hur lyckligt jag var när jag fick luktsinnet tillbaka.
När min man gick till tandläkaren för första gången här i sverige så blev det totalsanering och han störtblöder inte längre varje gång han borstar tänderna…
Jag har en bekant som trodde han skulle dö av dåligt hjärta i massor av år - det vart ofta helikopter till sjukan - tills en läkare upptäckte att det inte var hjärtat det var fel på utan revbenen som spökade…. han blev en ny människa när han "fick livet tillbaka" och det visade sig att han inte alls var i närheten av pärleporten 
listan kan göras längre… allt handlar om vilken läkare man får i lotteriet.
#9 tell me about it..jag verkar äntligen ha fått snurr på hjulen för att få den hjälp jag behöver för att bli piggare!
Det låter härligt jeremina! 
#5 Ja, eftersom min pojkvan ar engelman och vi har grejer fran England sa har jag tyvarr bara en engelsk dator… Ledsen att det blir jobbigt att lasa, men det ar annu jobbigare for mig att halla pa och klippa/klistra kan jag lova. Sa fort min ekonomi tillater det sa ska jag kopa en ny dator, men just nu sa laggs pengarna pa annat.
#9 Helt galet!!
Jag har alltid litat lite for mycket pa vad doktorn sagt… men en andra asikt var ett smart val.
#12 Jag kan då iaf läsa det du skriver utan problem. Om man tänker på det så låter det roligt i huvudet att läsa men vi ska ju ha kul här på LK! Kram EmmaJo! Jeremina! 
#13 Tack Jeremina!
Det ar jobbigt for mig att skriva sahar ocksa men… vad gor man?
Nej det är inte alls jobbigt att läsa - jag hade inte ens lagt märke till det om inte peter sagt nåt 
#15 Ser du prickar ändå….asgarv! 
haha nej jag gör väl inte det - jag behöver nog bättre ögon 
Det är inte svårt att tillägga prickar själv…Bra hjärnjympa. 
Jag har varit med om värre sak när jag fick en dator av min son…och den "babblade" enbart thaispråk. Då satt jag tummen i munnen och kollade på alla möjliga krumelurer utan att fatta en smack…
Emma Jo.. Jag önskar att du får hjälpen vad du behöver, trots att vår läkarvård har blivit mer kämpigt än förut.
Kram. Pirkko,lino
Tyvärr är det väl så många gånger att man ska vara frisk för att orka vara sjuk. Och ingen är bättre läkare än en själv. Jag känner mig själv bäst och vet också när något inte är som det ska. Och ibland är det ju själve … att man ska behöva ryta till för att få hjälp.
Lycka till och krya på dig
Lena
#19 Håller helt med!