Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 669 ggr
Maria
0

Balsam för själen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag varit idag och tog bl.a detta kort. Det är från Botaniska trädgården i Göteborg. Världens vackraste trädgård…

/Maria

Gerbilflicka
0

Wow… vilka harliga farger, jag som alskar tradgardar.

Maria
0

Javisst och detta var vid 11 tiden i förmiddags. Det är en så stor lycka att bo nära något sådant vackert…Glad

/Maria

Free-spirit-minded
0

Jätte fint, det finns mycket vacker att se bara vi tar oss tid att titta efterGlad.

Cristine
0

ÅHhh, jag blir alldeles salig!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Här kommer en bild från örtagården…

/Maria

Maria
0

Denna lille kisse hälsade på när vi fikade.

/Maria

shareza
0

helt underbara bilder,men vems är kisen?kanske den är herre-lös,då borde man kontakta något katt-hem,för jag har svårt tänka mej att den bara bor  där ni fikade,ser inte som den har halsband heller.Gråter

Maria
0

Inne i Botaniska så finns det en massa gamla villor där personal och trädgårdsskötare i övrigt bor och katten var tatuerad i örat och mycket välmående så jag som kattägare blev inte särskilt bekymrad.

Dessutom har jag sett honom där tidigare årGlad

/Maria

Hoppfull
0

Vilka fina bilder!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Botaniska.Där har jag faktist inte varit o då är jag född Gbg…Skall försöka o ta mig dit…Fina bilder.

Katter som är på sådana ställen har det bra..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#10 Jag brukar ta mig dit flera gånger varje år. Det är alltid något fantastiskt som blommar. Ofta besöker man sällan ställen man har på nära håll.

(Jag åker dessutom förbi Botaniskas entré varje dag till jobbet med min moped.)

På tal om katten så är ju Botaniska omgärdat av Änggården vilket är ett gammalt villaområde så han gillar säkert att besöka grönskan han medFlört

/Maria

[peter54]
0

Jag bodde i Gbg på 80-talet och var till Botaniska minst en gång i veckan på sommarhalvåret.

Där finns bland annat en hel massa olika träd jag bara älskar, exempelvis japansk glanskörsbär med närmast metallicröd bark.

Den enorma kanadapoppeln som står ganska nära kaktushuset vid ingången, första grenen kommer på 20 meter eller något sånt.

Rhododendrondalen och bambusnåren inte att förglömma.

Gahella
0

Där skulle jag vilja bo! Det är ju paradiset juGlad

Maria
0

#12 Och den fantastiska klippträdgården som numera är utökad med vattenfall och småsjöar…

/Maria

Soffe
0

Guuu va fint! Dit skulle jag vilja åka någon gång :-)

[peter54]
0

#14 Sist jag var dit höll man på att färdigställa klippträdgården, så jag har aldrig sett den helt färdig. Jag tror det var 98 jag var dit senast.

shareza
0

det var lugnande att få veta att det fanns bostäder där,och visst ser katten välmående ut och då är det ett bonus med sådant besök vid en fika-stund,,bor inte långt från göteborg,så det blir nog en tur ditKyss

OleaViola
0

Å underbart fint ska till götet i dag men hinner tyvärr inte titta in på botaniska ska titta på fotboll å sen till baka i kväll men gillade örtagården väldigt mycket tack för att du visade lite bilder därifrån……..